مشاهده خبر

یک شنبه 21 آبان 1402

فرار نتانیاهو از محاکمه با طولانی کردن جنگ غزه

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هیچکس حتی غربی‌ها و حتی رژیم صهیونیستی از طولانی شدن این جنگ بهره‌ای نمی برد، کسی که تلاش می کند این جنگ را طولانی کند، خود نتنیاهو است که برای بقای سیاسی خودش عده‌ی زیادی افراد بیگناه را به خاک و خون میکشد تا چند روز بیشتر بر مسند قدرت بماند و از پاسخ به کمیته تحقیق و تفحص و دادگاه در موضوعات قبلی اش فرار می کند. اما من معتقدم که حتی غربی ها دیگر بیشتر از این نمیتوانند این فضا را تحمل کنند.

0

ویژه برنامه به افق فلسطین جمعه از شبکه افق پخش شد. در بخش نخست برنامه به اخبار و اتفاقات مهمی که طی ساعات گذشته در غزه افتاده است، اشاره شد.

در اولین بخش از گفت‌وگوهای برنامه به افق فلسطین ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مهمان برنامه بود.

وی گفت: اصل دغدغه «اکنون آتش‌بس» که امروز یک شعار بین‌المللی است، جای آن در مجالس است چون مجالس نماینده‌های مردم هستند و این صدای مردمی بین‌المللی است. مجلس ما هم از ابتدای این جنگ وارد موضوع شد و تلاش کرد که این صدا را هم در داخل و هم در سطح بین‌المللی منتشر کند. واقعیت این است که موضوع فلسطین، و این کشتار جنایت‌باری که رژیم نتنیاهو دائما در غزه مرتکب می‌شود، وجدان‌های بیدار را به تحرک وا داشته است و هر کس به هر طریقی هر کاری که از دستش برمی‌آید را انجام میدهد. عده‌ای تمام توانشان این بود که به خیابان بیایند و شعار بدهند که بزرگترین تجمعات را در واشنگتن و لندن و پاریس دیدیم و این حد از حمایت از فلسطینیان در تاریخ بی‌سابقه بوده و بخشی از آن به محیط مجالس می‌آید و انتظار می رود در کنار پیگیری دیپلماسی پارلمانی مطالبه‌ی بین‌المللی «اکنون آتش بس» به سرانجام برسد.

عمویی افزود: طرح جمهوری اسلامی حمایت است و خواسته جمهوری اسلامی این است که اشغال فلسطین پایان یابد و این افراد که اصالتی در سرزمین فلسطین ندارند به کشورهای خود بازگردند و خود مردمی که در فلسطین باقی می‌مانند اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی در یک همه‌پرسی تحت نظارت بین‌المللی شرکت کنند و حق تعیین سرنوشت خودشان را داشته باشند و آینده سیاسی خود را تعیین کنند.

وی خاطرنشان کرد: حمایت ما از فلسطین از جنس این است که با اشغال و ظلم و کشتار مردم فلسطین مخالفت میکنیم و اتفاقی که ما در حال حاضر رقم می زنیم یک حمایت سیاسی و حمایت در حوزه اجتماعی و افکار عمومی است واقعیت این است که کسی که در میدان جهاد مشغول است، فلسطینی است و خودش طراحی می‌کند و البته که ما از حقوق آنها حمایت می‌کنیم و حامی آن‌ها هستیم ولی ما برای آنها عملیات طراحی نمی‌کنیم، ما به گروه‌های مقاومت دستورالعمل نمیدهیم و آن‌ها از ما دستور نمی‌گیرند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: تاریخ منطقه در منازعه فلسطین به پیش از طوفان الاقصی و بعد از آن تقسیم می‌شود. این اتفاق در دو جهت خیلی اتفاق بزرگی است، یک جهت خود عملیاتی است که روز 7 اکتبر انجام شده و یکی نوع واکنشی است که رژیم صهیونیستی به این عملیات انجام داده است. در یک باریکه محدود و محصور با وسعت 364 کیلومتر مربع، در این فضا گروهی رشد کرده با جمعیتی حدودا 20 هزار نفر که رژیم صهیونیستی را با یک ارتش کاملا مدعی و تجهیز شده از جانب ایالات متحده و چند سرویس اطلاعاتی، به آن ضربه زد، ضربه ای که رژیم صهیونیستی را تا چند روز گیج و مبهوت کرد. در این شرایط به این عملیات که آسیب بزرگی به او زده و کمک کرده که موج مهاجرت معکوس در اراضی اشغالی صورت بگیرد، واکنش او کشتار مردم است. اثر آن شکافی که در افکار عمومی در خود غرب بوجود آورده و بی‌سابقه بوده است.

عمویی افزود: هیچکس حتی غربی‌ها و حتی رژیم صهیونیستی از طولانی شدن  این جنگ بهره‌ای نمی برد، کسی که تلاش می کند این جنگ را طولانی کند، خود نتنیاهو است که برای بقای سیاسی خودش عده‌ی زیادی افراد بیگناه را به خاک و خون میکشد تا چند روز بیشتر بر مسند قدرت بماند و از پاسخ به کمیته تحقیق و تفحص و دادگاه در موضوعات قبلی اش فرار می کند. اما من معتقدم که حتی غربی ها دیگر بیشتر از این نمیتوانند این فضا را تحمل کنند.

خسرو معتضد، نویسنده و پژوهشگر تاریخ، مهمان دوم گفت‌وگوی برنامه به افق فلسطین بود.

وی گفت: الگوی رژیم صهیونیستی کنونی آلمان نازی است ، آنها همان کار را که آلمان نازی با یهودیان کرد را در حق مردم غزه و فلسطین می‌کنند و مدعیند که هر کاری در این دنیا بکنیم، حساب و کتاب ندارد. اما باید گفت که در طی تاریخ ثابت شده که هر نظام آپارتاید و نژادپرستی بعد از مدتی به کلی محو می‌شود. این رژیم هم همین سرگذشت برایش اتفاق می افتد.

وی افزود: یکی از من سوال کرد که رژیم صهیونیستی می تواند به ایران هم حمله کند، بی شک نه، رژیم صهیونیستی جرات نمی‌کند این کار را بکند، ایران کوه‌های بلند دارد و مخفیگاه‌های زیاید  برای سلاح هایش دارد، رژیم صهیونیستی جنگ طولانی نمی‌تواند تحمل کند و طی تاریخ این مساله ثابت شده است. کاری که اکنون در غزه می‌کند یک نسل‌کشی است و بی‌شک بی‌حساب نخواهد ماند. همانطور که جنایت‌های آلمان در جنگ جهانی اول بی‌حساب نماند و بعدها فرماندهان ای جنگ را یا اعدام یا زندانی و محکوم کردند.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها