مشاهده خبر

شنبه 2 تیر 1403

دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین

ویژه برنامه «به افق فلسطین» شنبه دوم تیرماه با موضوع بررسی مواضع نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در موضع جبهه مقاومت و با حضور نماینده ستاد سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

رضا احری شهری - نماینده ستاد سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این برنامه بود؛ او با اشاره به اینکه از نظر قانونی، بندها و قوانین مختلفی داریم که هر دولتی بر سر کار بیاید، حمایت از فلسطین را باید به عنوان یک وظیفه قانونی مد نظر داشته باشد.

احری شهری افزود: امام و رهبری، فلسطین را مسئله اول دنیای اسلام دانسته‌اند و قاضی‌زاده هاشمی هم که خود را متعهد به منظومه فکری ولی فقیه می‌داند، وظیفه خود می‌داند که توسعه مسئله مقاومت و فلسطین را در دستور کار قرار داده و آن را به عنوان اولویت دنیای اسلام و بشریت تبدیل کند.

نماینده ستاد قاضی‌زاده هاشمی گفت: دلیل بعدی، بُعد انسانی ماجراست و او بر اساس اسلام و قانون و عواطف انسانی، خود را نسبت به این موضوع مسئول می‌داند.

برنامه دولت احتمالی قاضی‌زاده هاشمی برای ایجاد بازار 700 میلیونی

او ادامه داد: دولت احتمالی قاضی‌زاده هاشمی، ادامه دولت شهید رئیسی خواهد بود و نگاه چنین دولتی این است که مقاومت به گروه‌هایی که در مقابل اسرائیل سلاح به دست گرفته‌اند خلاصه نمی‌شود؛ صدای مقاومت امروز در خیابان‌های آمریکا و اروپا و دانشگاه‌های غربی هم شنیده می‌شود.

احری شهری گفت: علاوه بر اینکه باید ارتباط ایران را با گروه‌های مقاومت توسعه دهیم، لازم است همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و هنری را هم با آنها افزایش داده و محصولات علمی، فرهنگی و فناورانه خود را به کشورهای حوزه مقاومت صادر کرده و آنها را در اختیار شرکای تمدنی خود قرار دهیم و بازاری به استعداد 700 میلیون نفر را مورد توجه داشته باشیم.

نظر قاضی‌زاده هاشمی در مورد موج به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی

نماینده ستاد قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه در طول 9 ماه جنگ غزه، اسرائیل به پشتوانه شرکای غربی خود در این باریکه دست به انواع جنایت‌ها زده که البته شاهد اعتراضات گسترده در خیابان‌های کشورهای غربی بودیم عنوان کرد: حالا برخی کشورها کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت شناخته‌اند ولی نباید یادمان برود که بیشتر همین کشورها، رژیم صهیونیستی را هم به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته بودند، در واقع فلسطین مستقل از آنها همان 15 درصدی است که قبلا تعیین شده است.

او تصریح کرد: از نظر قاضی‌زاده هاشمی، اگر این به رسمیت شناخته شدن‌ها مساوی با رسمیت یافتن همان 15 درصد باشد، ایران با آنها همراه نخواهد شد چون یک تله برای فلسطینی‌هاست.

به گفته احری شهری، باید به این مسئله هم توجه داشت که دولت مستقل فلسطینی، توسط چه کسانی تشکیل خواهد شد؟ اگر مردم به حماس رأی بدهند، آیا کشورهای غربی اجازه این کار را می‌دهند؟

از تله آفساید انگلیسی علیه فلسطین جلوگیری می‌کنیم

نماینده ستاد امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی دولت احتمالی قاضی‌زاده هاشمی تلاش می‌کند تا «به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی» از سوی کشورهای مختلف، به تله آفسایدگیری علیه آرمان فلسطین نشود.

دیپلماسی عمومی قاضی‌زاده هاشمی در مسئله فلسطین چیست؟

او تصریح کرد: کشورهای غربی با به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی سعی دارند پاسخ کاذبی به اعتراضات داخلی بدهند در حالیکه وضعیت بسیاری از مسائل در مورد چنین کشوری نامشخص است؛ دولت احتمالی قاضی‌زاده هاشمی با اتکا به دیپلماسی عمومی یعنی سپردن این وظیفه و مأموریت جهانی به گروه‌های مردمی در سراسر دنیا از جمله دانشجویان، اساتید و نخبگان، سعی خواهد کرد جلوی چنین تله‌ای را بگیرد.

احری شهری افزود: استفاده و حمایت از گروه‌های مردمی، در نگاه قاضی‌زاده هاشمی سابقه دارد چه اینکه در بنیاد شهید هم سند «بسط جغرافیایی گفتمان ایثار در نظم جدید جهان» با حضور اساتید برجسته و فرماندهان دوران دفاع مقدس تدوین شده است.

برای جلوگیری از تکرار جنایات اسرائیل باید جلوی حق وتوی آمریکا را بگیریم

نماینده ستاد قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه وتوی ناحق ایالات متحده، خطرناک‌تر از بمب‌های آمریکایی و اسرائیلی است عنوان کرد: این موضوع باید در سطح بین‌المللی تبیین شود چه اینکه دولت قلدر آمریکا بر اساس همین ناحق، جلوی قطعنامه‌های ضد صهیونیستی را گرفته است؛ اگر بخواهیم تجربه جنایات آمریکا و اسرائیل تکرار نشود، باید ناحق وتو را از آنها بگیریم.

برنامه دولت قاضی‌زاده هاشمی برای ائتلاف جهانی علیه تروریسم

او تصریح کرد: در دولت شهید رئیسی، رئیس جمهور به گفتمان مقاومت پایبند بود؛ وزیر امور خارجه هم این چنین بود و دوگانه بین دیپلماسی و میدان ایجاد نشد؛ شهید امیرعبداللهیان پیش از انجام عملیات وعده صادق، گفت‌وگوهای گسترده‌ای با کشورهای مختلف داشت تا برای آنها تبیین کند که ایران شروع‌کننده جنگ نیست بلکه می‌خواهد پاسخ بدهد، این یعنی هنر دیپلماسی.

احری شهری گفت: دولت قاضی‌زاده هاشمی هم خود را ادامه‌دهنده راه رئیسی می‌داند و با تعمیق روابط با کشورهای همسایه، حوزه مقاومت و استعمارزده، سعی در ایجاد ائتلافی علیه تروریست‌های عالم خواهد داشت.

وعده نماینده قاضی‌زاده هاشمی در مورد افزایش اعتبار گذرنامه ایرانی

او ادامه داد: دولت قاضی‌زاده هاشمی به مردم ایران وعده می‌دهد در امتداد دولت شهید رئیسی، همانطور که برای 6 موشک که به سفارت ایران زده شد، چند صد موشک به اراضی اشغالی شلیک شد تا اعتبار از دست رفتن گذرنامه ایرانی در دولت‌های قبلی دوباره برگردد، حرکت کند تا به نقطه‌ای برسیم که هیچ کس به خودش جرأت ندهد به شناسنامه و شخصیت ایرانی توهین کند.

نماینده ستاد قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه در دولت قبل، یک شهروند ایرانی در سوئد بازداشت شد گفت: در دولت شهید رئیسی، شهید امیرعبداللهیان به میدان آمد و آقای نوری به کشور بازگشت تا اعتبار شناسنامه ایرانی در دنیا مطرح شود.

راه جبران قطع رابطه اقتصادی کشورهای منطقه با اسرائیل از منظر دولت قاضی‌زاده هاشمی

او افزود: دولت احتمالی قاضی‌زاده هاشمی وظیفه خود می‎‌داند در راستای حمایت از فلسطین با کشورهای منطقه وارد گفت‌وگو شود و آنها را نسبت به تبعات هرگونه همکاری امنیتی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با رژیم صهیونیستی آگاه کند و این انگیزه را در آنها به وجود بیاورد که اگر از قطع روابط اقتصادی با اسرائیل صدمه ببینند، بتوانند از طریق ارتباط با یکدیگر از جمله ایران، آن را جبران کنند البته این مسئله باید مطالبه مردمی آن کشورها باشد که نیازمند استفاده از دیپلماسی عمومی است.

برنامه دولت قاضی‌زاده هاشمی برای غزه بعد از جنگ

احری شهری با بیان اینکه به عنوان یک وظیفه قانونی، شرعی، اخلاقی و انسانی پیگیر کمک به مردم فلسطین خواهیم بود و مردم بدانند که این به معنای از بین رفتن منابع نیست گفت: دستگاه دیپلماسی ایران باید با کشورهای اسلامی و غیر اسلامی وارد مذاکره شود تا کمپین جهانی برای حمایت از فلسطین بعد از جنگ ایجاد شود که بخشی از آن حتما باید ایرانی باشد.

نماینده ستاد قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: در عین حال جمهوری اسلامی با باز گذاشتن دست گروه‌های مردمی و خیرین می‌تواند به فلسطین کمک کند و دولت قاضی‌زاده هاشمی تلاش می‌کند در این زمینه تسهیل‌گری کند.

بستر اقدامات فرهنگی و تمدنی ایران در غزه فراهم است

او گفت: اشتراکات دینی، فرهنگی و مقاومتی فراوانی با مردم غزه داریم و نقاط مشترک تمدنی هم وجود دارد. بخشی از مردم ایران در استان‌های غربی و جنوبی و مرکزی یعنی برادران اهل سنت ما شافعی مذهب هستند که امام شافعی نیز اهل غزه بوده و این مسئله هم موجب پیوند مذهبی با آنها شده که همه این‌ها ظرفیت بزرگی برای انجام کارهای فرهنگی و تمدنی ایران در فلسطین خواهد بود.

احری شهری خاطرنشان کرد: با برچیده شدن اشغالگری صهیونیست‌ها، بنادر فلسطین هم می‌توانند محلی برای صادرات کالاهای ایرانی به دیگر مناطق باشند.

آخرین اخبار

این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت» صله‌رحم و نماز اول وقت مهم‌ترین خصیصه اخلاقی برادرم بود مستند «جنون هسته‌ای» با افشای اسنادی از نتانیاهو به افق رسید پیشرفت خیره‌کننده‌ هسته‌ای ایران تنها در 3 سال

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها