مشاهده خبر

شنبه 9 تیر 1403

مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران

برنامه تلویزیونی «جهان آرا» شنبه شب نهم تیرماه با عنوان مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست در ایران، روی آنتن شبکه افق رفت.

0

دکتر حمیدرضا حاجی بابایی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، مهمان این برنامه بود؛ او با بیان اینکه برنامه هفتم میثاق‌نامه ملی است اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبری توسط دولت به صورت لایحه ارائه و توسط مجلس مصوب می‌شود.

حاجی بابایی افزود: برنامه‌های پنج ساله برای همه کشور هستند و دولت هم بخشی از آن است نه صرفا دولت مستقر یا دولت آینده؛ در عین حال اگر هر کدام از دولت‌ها با استدلال منطقی به تغییر برخی مواد قانون یا اضافه کردن بندهایی به آن رسیدند، لایحه اصلاحیه به مجلس می‌دهند و مجلس هم در صورت صلاحدید مصوب خواهد کرد.

کاندیداهای ریاست جمهوری باید بر برنامه هفتم اشراف داشته باشند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کسی که کاندیدای ریاست جمهوری شده، باید برنامه هفتم را چند بار خوانده باشد و سپس راجع به مسائل مختلف صحبت کند یعنی باید بر اصول و قواعد اصلی آن اشراف داشته باشد.

در مورد تحریم همیشه نگاه سیاه و سفید داریم

او با بیان اینکه سیاه و سفید کردن ماجرا، یکی از مشکلات اساسی کشور ماست عنوان کرد: اینکه تحریم‌ها اثر ندارند اشتباه است و اثرگذار هستند ولی سوال این است که آیا می‌توانیم در دوره تحریم بر داشته‌هایمان تکیه کنیم یا نه؟

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: اگر بر داشته‌های داخلی تکیه نکنیم، تحریم‌ها اثر صد در صدی خواهند داشت ولی از طرف دیگر کشورهای دیگری برای ایجاد ارتباط هستند و داشته‌های داخلی‌مان هم فراوان، که می‌توان اثر تحریم‌ها را با آنها به حداقل رساند.

اصول دولت سیزدهم می‌تواند کشور را به موفقیت برساند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید رئیسی به آنچه می‌گفت اطمینان داشت گفت: او توانست گام‌های موثری در زمینه اصلاح بودجه و کاهش نقدینگی بردارد ولی همه مشکلات برطرف نشدند.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم اصولی را بنا نهاد که اگر ادامه پیدا کنند می‌توانیم به موفقیت‌های بیشتر برسیم؛ شهید رئیسی حاضر بود سیلی بخورد ولی به نظام آسیبی نرسد.

رئیسی سیلی می‌خورد تا مردم سیلی نخورند

حاجی بابایی افزود: شهید رئیسی حاضر بود کاری کند که پایه پولی افزایش پیدا نکند ولو سیلی آن را در جامعه بخورد، او آینده را می‌دید که این سیلی بعدا به مردم برخورد نکند.

کاندیداهای ریاست جمهوری در مورد بدهی خودروسازان صحبت کنند

نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: بودجه ما اینطور است که دخلمان 19 است و خرجمان 20؛ هر کس رئیس جمهور باشد باید درآمدها را افزایش داده و هزینه‌ها را مدیریت کند به این معنا که بار اضافه خود را زمین بگذارد؛ چه کسی گفته است دولت باید این همه شرکت را اداره کند و بدهی خودروسازان را بپردازد؟ کاندیداها باید روی این مسائل حرف بزنند و برنامه داشته باشند.

برخی نمی‌خواهند اقتصاد به مردم واگذار شود

او با بیان اینکه اگر اقتصاد به مردم واگذار شود، نه مشکل آب خواهیم داشت نه قطعی برق گفت: ولی انگار بعضی نمی‌خواهند اقتصاد به مردم واگذار شود!

حاجی بابایی افزود: حرف اول حاکمیت در قانون اساسی، فرهنگ، آموزش، بهداشت و امنیت است و پول نفت باید خرج اینها شود، بقیه موارد هم باید توسط بخش خصوصی اداره شود.

چه کسی گفته دولت باید هتل‌داری کند؟!

او تصریح کرد: چه کسی گفته دولت باید هتلداری کند؟ در فلان شهر یک هتل مجلل دولتی می‌سازند و پسرخاله فلانی را هم می‌گذارند مدیرش که در نهایت معلوم می‌شود مدیریت بلد نیست.

رانت دولتی‌ها موجب ورشکستی بخش خصوصی می‌شود

حاجی بابایی با بیان اینکه بخش خصوصی رانت اطلاعاتی ندارد و اگر بخش دولتی رقیبش باشد، با اطلاعاتی که از آینده دارد، برنده شده و خصوصی‌ها ورشکست خواهند شد گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری باید برنامه خود را در این زمینه ارائه کنند و بگویند آیا قرار است با بخش خصوصی رقابت کنند یا نه.

توصیه نایب رئیس مجلس به دو کاندیدای ریاست جمهوری

نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری همین الان به مردم بگویند چه کارهایی را می‌توانند انجام بدهند و چه کارهایی را نمی‌توانند و در مورد دوم بگویند می‌خواهند تلاش کنند تا بشود، مردم صداقت را تشخیص می‌دهند و همراهی می‌کنند ضمن اینکه باید مطالب را به صورت کاربردی گفت نه اینکه کلی‌گویی کرد.

خوب بود مدتی خواص هر دو طیف کنار می‌نشستند!

او با بیان اینکه خواص اصول‌گرا و اصلاح‌طلب، غبار ملت ایران هستند و با عینک‌های متفاوتی که به چشم دارند، تحلیل شفافی ندارند گفت: آنها شیرینی را در کام مردم تلخ و شور می‌کنند!

حاجی بابایی تصریح کرد: خوب بود کاندیداها به طور مستقیم با مردم حرف می‌زدند و خواص کنار می‌نشستند؛ سیاه‌نمایی و سفیدنمایی، واقعیت‌ها را غیر شفاف می‌کند و گاهی هم برخی از حقیقت خارج می‌شوند و تیغ به صورت دیگران می‌اندازند.

او افزود: کاندیداها توجه کنند هر آنچه که در تلویزیون می‌گویند بعدا که رئیس جمهور شدند باید در مجلس نسبت به آن پاسخگو باشند.

آخرین اخبار

این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت» صله‌رحم و نماز اول وقت مهم‌ترین خصیصه اخلاقی برادرم بود مستند «جنون هسته‌ای» با افشای اسنادی از نتانیاهو به افق رسید پیشرفت خیره‌کننده‌ هسته‌ای ایران تنها در 3 سال

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها