مشاهده خبر

چهار شنبه 23 خرداد 1403

زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

تهیه کننده مستند «بزرگراه همت» گفتمان را محور اصلی این برنامه دانست و زمینه‌سازی برای ظهور را از جمله رویکرد‌های این برنامه خواند.

1

 نشسته خبری فصل پنجم مستند «بزرگراه همت» با حضور سید احمد عبودتیان دستیاررئیس جمهور، شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در امور مردمی‌ و خواهر رئیس جمهور شهید و جمعی ازمدیران شبکه افق سه‌شنبه ۲۲ خرداد در محل سالن همایش‌های شبکه افق برگزار شد.

در این مراسم اباذر صالحیان تهیه کننده «برنامه بزرگراه همت» ضمن تاکید بر اهداف این برنامه گفت: مجموعه مستند «بزرگراه همت» با هدف معرفی و هم‎‌‌افزایی میان گروه‌ها و افراد فعال در حوزه‌های گوناگون فرهنگی از شبکه مستند پخش شده و اکنون پنجمین فصل از آن در دست تولید است.

وی ادامه داد: معرفی کنشگران شاخص و برجسته عرصه اجتماعی و فرهنگی در سراسر کشور سوژه‌ای بود که برنامه «بزرگراه همت» آن را در دستور کار قرار داده بود. ارتباط نزدیک کاری و رفاقت‌هایی که در طول ساخت این مجموعه مستند آن هم در شهر‌های مختلف شکل گرفت، منجر به تشکیل خانواده بزرگی شد که هر یک دارای توانمندی‌هایی خاص در استانی مختلف کشورهستند.

صالحیان تاکید کرد: برنامه «بزرگراه همت» صرفاً به داستان و سوژه‌های خاص و روایت داستان‌های آنان نپرداخته بلکه مهم‌ترین اولویت، این اثر بر پایه یک گفتمان بنا شده است. بدین ترتیب به ارائه مدلی مطلوب از حکمرانی و بحث زمینه‌سازی ظهور بپرداخته؛ شاید این نکات غلو به نظر برسد و یا مطالبی کلیشه‌ای در نظر گرفته شود، اما چون به آن اعتقاد دارم، مطرح می‌کنم.

وی مشارکت مردمی را نکته‌ای مهم و کلیدی برای هر کشور و ملت خواند و تاکید کرد: هرجا که پای مشارکت‌های مردمی به میان آمده، موفقیت‌های چشمگیری نیز شکل گرفته است. مشارکت مردمی نکته‌ای است که در حکومت حق نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت. بعد از ظهور حضرت ولیعصر (عج) نیز مسئولیت‌ها در بین مردم تقسیم می‌شود و در آن زمان مسئولیت مردم در جامعه سنگین‌تر خواهد بود.

مدیر گروه مستند شبکه افق به علت نامگذاری مجموعه با عنوان «بزرگراه همت» اشاره و بیان کرد: اصرار ما ترویج گفتمان مشارکت مردم در همه عرصه‌ها است. این نگرشی ارزشمند و مهم محسوب می‌شود. نامگذاری این مجموعه مستند نیز با عنوان ب «زرگراه همت» در واقع همت همه مردم برای رشد، توسعه و پیشبرد اهداف نظام را یاد اوری می‌کند. امیدواریم توفیقی ایجاد شود و سعی جدی‌تری کنیم تا بتوانیم رسالت خود را در این مسیر به درستی ایفا کنیم.

این تهیه کننده اشاره‌ای به تاریخچه مجموعه برنامه «بزرگراه همت» داشت و افزود: این پروژه در سال ۹۳ کلید خورد و از همان ابتدا توانست دیده شود. اثر در۸۵ قسمت در قالب ۴ فصل منعکس شد و در این راه کارگردان‌های مختلفی کمک گرفته شد، برخی از آن‌ها در شهرستان‌ها بودند.

وی درباره فصل جدید مجموعه برنامه «بزرگراه همت» تاکید کرد: بزرگراه همت در فصل پنجم در ۵۲ قسمت مباحث فرهنگی بیان می‌کند و، چون طی سال‌های گذشته پختگی در تولید و انتخاب سوژه‌ها و موضوعات را پشت سر گذاشته در فصل پنجم از ویژگی‌های خاصی برخوردار است.

صالحیان تصریح کرد: نقش فعالیت‌های خودجوش مردمی که ارتباط چندانی به دولت ندارد و به صورت مردمی برگزار می‌شود، محور اصلی برنامه قرار دارد. از سوی دیگر افرادی که فعالیت‌های فرهنگی داشتند، بیشتر مد نظر بودند و نگاه تمدن‌سازی را از زاویه فعالیت‌های خود مردم نمایش می‌گذارد.

در ادامه محمدعلی شجاع یکی از سوژه‌های کارآفرین برنامه «بزرگراه همت» در مورد فعالیتش بیان کرد: درگیری من با بیماری سرطان باعث شد، تحول بسیاری در زندگی من شکل بگیرد و به دنبال کار‌های عام المنفعه حرکت کردم، زیرا معتقدم اجرش توسط خداوند برای من در نظر گرفته می‌شود

وی ادامه داد: راه اندازی مرکز «آفتاب گستر» با زمین وقفی برای کار فرهنگی که به واسطه بال‌های اقتصادی و مستقل خودش حرکت کرده، نقطه عطفی در تحولات زندگی من محسوب می‌شود.

صالحیان افزود: طی سال‌های اخیر شعبه‌های بسیاری از این مجموعه در استان‌های مختلف شکل گرفته که همگی بعد از معرفی فعالیت من توسط برنامه «بزرگراه همت» بوده است و اکنون شاهد تکثیر این مدل فعالیت اقتصادی فرهنگی در شهرستان‌های دیگر هستیم.

این کار آفرین به اهداف خود اشاره و بیان کرد: اگرچه حرکت اقتصادی است، ولی شخصی نیست و عام المنفعه محسوب می‌شود و در حوزه‌های اقتصادی، تولیدی و سبک زندگی سالم توانسته گام‌هایی را بردارد.

 

اقبال رئیس جمهور شهید از مشارکت‌های مردمی

احمد عبودتیان دستیار رئیس جمهورشهید در امور مردم نیز در این برنامه ضمن گرامی داشته یاد و نام شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی گفت: همت مردم ایران نکته‌ای مهم است که برنامه «بزرگراه همت» به آن پرداخته است و در عین حال شخصیت‌هایی بزرگ همانند شهید آیت الله ابراهیم رئیسی به آن توجهی ویژه داشتند. او همواره دغدغه مردم را داشت.

وی ادامه داد: شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی خدمت به مردم را منتهای آرزوی خود قرار داده بود، نکته‌ای که در اصل حکمرانی انقلاب اسلامی بر آن تاکید شده است. او مردم را خلیفه الله در نظر داشت و خدمت به آن‌ها را وظیفه خود می‌دانست.

عبوتیان ضمن اشاره به مشارکت مردمی افزود: پس از انقلاب اسلام همواره شاهد مشارکت‌های مردمی بودیم، اما دو دهه اخیر حرکت‌هایی انجام شد که مشارکت‌ها تا حدودی کم رنگ شد، ولی با سکانداری شهید آیت الله ابراهیم رئیسی انقلاب اسلامی بار دیگر به ریل خود که همان مردمی بودند بود بازگشت.

وی به روند فعالیت‌های شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پرداخت و تصریح کرد: خادم الرضا شبانه روزی به فکر خدمت به مردم بودند و گاهی حتی ۱۵ ساعت پشت سر هم کار می‌کردند. نکته قابل توجه اینکه حتی در نماز و روزه خود از خداوند استعانت می‌کردند تا بتوانند به حل مشکلات مردم بپردازند.

دستیار رئیس جمهورشهید گفت: دغدغه شهید رئیسی فراهم کردن زمینه خدمت دولت به مردم بود. دولت تلاش داشت تا بر اساس نقشه راه مقام معظم رهبری در راستای تاکید ایشان که همان مشارکت مردم بود، حرکت کند؛ بنابراین فراهم کردن زمینه‌ای که مردم خود تصمیم ساز و تصمیم گیر جامعه باشند یکی از مهم‌ترین نکاتی بود که خادم الرضا به آن تاکید داشتند. منطق شهید رئیسی و این نکته بود که باور مردم در طول باور به خداوند قرار دارد.

وی به حافظه شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی اشاره و بیان کرد: شهید جمهوردر انتخاب محافظ نیز نگاهی ویژه داشت بنابراین درخواست کرده بود که یکی از مردمی‌ترین محافظان سر تیم محافظانش باشد کسی که با مردم نشست و برخاست داشته باشد.

وی درباره حمایت‌های شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی از نظرات و دیدگاه‌های مردمی گفت: رئیس جمهور شهید همواره از فکر و اندیشه مردم استقبال می‌کرد و هنگامی در حوزه‌های مختلف با افکار و نظرات و عقاید آشنا می‌شد به آن‌ها توجه می‌کرد و بعد از دیدار‌های مردم نظرات آن‌ها را جمع آوری و در جلسه شورای اداری بیان می‌کرد. امیدوارم این «بزرگراه همت» تبدیل به مسیری شود که توانمندی‌های مردم را مطرح کند.

در پایان جوایزی به رسم یاد بود به تلاشگران تولید برنامه «بزرگراه همت» اهدا شد.
 

منبع: خبرگزاری میزان

آخرین اخبار

این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت» صله‌رحم و نماز اول وقت مهم‌ترین خصیصه اخلاقی برادرم بود مستند «جنون هسته‌ای» با افشای اسنادی از نتانیاهو به افق رسید پیشرفت خیره‌کننده‌ هسته‌ای ایران تنها در 3 سال

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها