مشاهده خبر

پنج شنبه 31 خرداد 1403

گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی

برنامه تلویزیونی «جهان آرا» چهارشنبه شب 30 خردادماه به مناسبت سالگرد سی خرداد ١٣۶٠ و آغاز فاز نظامی منافقین روی آنتن شبکه افق رفت.

0

مهمانان این برنامه، دکتر امین وزیری نماینده دادستان در دادگاه منافقین و حجت‌الاسلام والمسلمین صداقت کارشناس مسائل اعتقادی و تاریخی سازمان مجاهدین خلق بودند.

در بخش نخست، امین وزیری در پاسخ به این سوال که چرا بعد از این همه سال پرونده قضایی علیه منافقین باز شده است اظهار کرد: پرونده‌ای برای یک شخص حقوقی یعنی سازمان مجاهدین (منافقین) و 104 نفر شخص حقیقی مفتوح شده و تاکنون 14 جلسه از آن هم برگزار شده است.

او افزود: صرف برخورد با مرتکبین و مباشرین، لازم هست ولی کافی نیست چون با یک کارخانه تروریست‌سازی مواجه هستیم بنابراین این پرونده گشوده شد تا به رفتارهای مجرمانه گروهک تروریستی منافقین و 104 نفر از کادر اجرایی و هسته تصمیم‌ساز آن رسیدگی قضایی شود.

چرا نام برخی افراد در بین متهمان دادگاه منافقین نیست؟

نماینده دادستان در دادگاه منافقین خاطرنشان کرد: منافقین به خود شخصیت حقوقی داده و نام خود را سازمان مجاهدین گذاشته‌اند ولی از نظر ما آنها گروهکی تروریستی هستند، اما در هر صورت قانون مجازات اسلامی این ظرفیت را دارد تا افرادی که شخصیت حقوقی دارند و از حد و حدود خارج شده و عامل جنایت هستند، مورد تعقیب قضایی قرار بگیرند و اگر فردی در بین متهمین دادگاه نیست، یا جزو کادر اجرایی اصلی سازمان نبوده یا اینکه پرونده در دادسرا علیه آنها مفتوح بوده و کارشناسان مشغول گردآوری مستندات درباره آنها هستند.

آیا تشکیل دادگاه ویژه منافقین تاثیری هم دارد؟

او با بیان اینکه اینگونه نیست که دست ما به متهمان دادگاه منافقین نرسد عنوان کرد: چون در قوانین جهانی، مسئله‌ای به نام مقابله با بی کیفرمانی داریم و افراد باید در قبال کارهایشان مجازات شوند؛ در طول برگزاری جلسات دادگاه و در هماهنگی با اینترپل اعلان قرمز صورت گرفته و نتیجه این کار را خواهیم دید البته شاید به این زودی نباشد و دول غربی هم کارشکنی کنند.

وزیری گفت: حمله پلیس آلبانی به پایگاه منافقین بر اثر همین اقدامات قانونی بوده، حمله اخیر پلیس فرانسه هم در همین راستا بوده ضمن اینکه پیش از این هم پلیس این کشور به مقر منافقین حمله کرده بود که منجر به کشف و ضبط سلاح و 8 میلیون دلار پول نقد شد.

آیا احتمال بازداشت و مسترد شدن سران منافقین به ایران وجود دارد؟

نماینده دادستان در دادگاه منافقین خاطرنشان کرد: تمام اسناد بین‌المللی، معاهدات و کنوانسیون‌ها و حتی قوانین داخلی کشورهایی که قانون ضد تروریسم دارند مورد بررسی قرار گرفته و خصیصه‌های تروریستی بودن یک اقدام و گروه و سازمان را از آنها استخراج کرده‌ایم، بعد از آن قوانین مشترک احصا شدند تا دریابیم کدام کشورها اقدامات منافقین را به عنوان تروریستی می‌پذیرند؛ مرحله بعد تطبیق جنایات منافقین با این قوانین بود.

او افزود: کیفرخواست توسط دادستانی تهران به دادگاه ارائه شده و دادگاه هم حکم مقتضی را صادر می‌کند؛ امیدواریم نتیجه یک سند قضایی محکم مبتنی بر قوانین داخلی ما و قوانین غربی برای تروریستی دانستن اقدامات منافقین باشد و پس از آن از اینترپل درخواست بازداشت و مسترد کردن متهمان کنیم.

نگاه FBI به منافقین: تروریست‌های خائن

ویری با بیان اینکه منافقین گروهکی تروریستی اما آواره هستند و حتی آمریکا هم از آنها به عنوان ابزاری برای کارهای تروریستی استفاده می‌کند گفت: در اسناد به دست آمده از FBI و در تعریف منافقین آمده: اعضای این گروه، تروریست‌هاهی خائنی هستند که حتی افراد کشور خود را هم به قتل می‌رسانند.

اعتراف مریم رجوی به اشتراک منافقین با داعش

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین صداقت با اشاره به اعتراف مریم رجوی به اشتراک منافقین با داعش اظهار کرد: در دادگاه ویژه جنایات منافقین، دو فیلم از مریم رجوی پخش شد که می‌گوید کسانی که می‌گویند ما با داعش دارای مبانی مشترک هستیم، درست می‌گویند!

او افزود: وحشی‌گری منافقین و داعش شبیه به هم است حتی نسبت به اعضای خودشان، چنانکه می‌بینیم بعد از انحراف سازمان و نامه اعتراضی مجید شریف واقفی، او را مثله کردند، منافقین در انتفاضه شعبانیه در عراق هم مشارکت داشتند و بعدها دیدیم داعش هم با اعضای خود و دیگران اینگونه برخورد می‌کرد.

ریشه جنایات مخوف منافقین چه بود؟

صداقت گفت: در جلسات دادگاه منافقین به صورت مشروح و بر اساس کتاب‌های ایدئولوژیک چاپ شده توسط سازمان، اثبات کردیم جهان‌بینی آنها مطابق با آموزه‌های ماتریالیستی است و حتی عناوین هم عین هم هستند؛ نمونه بارز این آثار کتاب «شناخت» است.

این کارشناس مسائل اعتقادی و تاریخی منافقین با بیان اینکه منافقین رسما جهان‌بینی ماتریالیستی دارند عنوان کرد: از دل این آنتولوژی، اخلاق ماتریالیستی در می‌آید، یعنی صرفا نگاه مادی به جهان و برابر دانستن انسان و حیوان؛ و اینجاست که دلیل جنایات عجیب منافقین را در می‌یابیم.

مسعود رجوی زنان را با 15 دقیقه آموزش به جنگ ایران فرستاده بود

او گفت: در خاطرات مستند منافقین آمده که نیروهایشان به خصوص زنان را با 15 دقیقه آموزش نظامی به عملیات فروغ جاویدان (مرصاد) فرستاده بودند و حتی آنها نمی‌دانستند موقع بمباران هوایی باید روی زمین دراز بکشند.

صداقت خاطرنشان کرد: بعد از عملیات، مسعود رجوی سخنرانی کرد و گفت آیا می‌دانید چرا شکست خوردید؟ چون در هنگام جنگ فکرتان پیش همسرانتان بوده است! به همین دلیل باید از همسران خود جدا شوید که همان انقلاب ایدئولوژیک شکل گرفت.

تعریف ماتریالیستی منافقین از «الله»

این کارشناس مسائل اعتقادی و تاریخی منافقین گفت: درباره منافقین، با پدیده‌ای جدید در تاریخ اندیشه مواجه هستیم؛ این گروهک الحادی می‌گوید من واقعا به خدا اعتقاد دارم و این را در کتاب‌هایش هم می‌نویسد ولی تعریفی متفاوت از «الله» ارائه می‌دهد، تعریفی ماتریالیستی!

او ادامه داد: منافقین خدا را اراده‌ای می‌دانند که جزء سوم جهان مادی است، آنها خود را مسلمان می‌دانند ولی نه اسلامی که مشهور است، معاد را می‌پذیرند ولی تصویر آنها از معاد هم ماتریالیستی است.

دین منافقین همان مارکسیسم با روکش اسلام است

صداقت افزود: شهید دیالمه اوایل انقلاب کتابی با عنوان «تبیین تبیین جهان» نوشته و اثبات کرده که سخنان مسعود رجوی، عینا حرف‌های مارکسیستی است و صرفا نام اسلام را روی آنها گذاشته است.

این کارشناس مسائل اعتقادی و تاریخی منافقین با اشاره به کتاب خاطرات عزت الله سحابی خاطرنشان کرد: او می‌نویسد سال 1349 آیت‌الله خامنه‌ای در مشهد بود، حنیف‌نژاد و دوستانش با او دیدار کردند و دیداری هم بین آنها در تهران برگزار شد، آقای خامنه‌ای درباره آنها با من صحبت کردند و گفت من حرف‌های اینها را دقیقا همان حرف‌های مارکسیستی و به نحوی بسیار سطحی دیدم.

چگونه منافقین امروز را در کشور بشناسیم؟

او در بخش دیگری از این گفت‌وگو تصریح کرد: برخی به واسطه انقلاب اسلامی به جایگاه و منافعی رسیدند ولی وقتی در مسئولیت قرار گرفتند، کارهایی کردند که کاملا با مبانی انقلاب در تضاد بود.

صداقت ادامه داد: بارها دیده‌ایم افرادی ادعای انقلابی بودن داشتند ولی در عمل آب به آسیاب دشمن ریخته و ما را دشمن شاد می‌کردند. مردم باید بدانند چنین افرادی در کشور هستند هر چند در ظاهر مشخص نباشد که افکار الحادی دارند اما نحوه جهت‌گیری سیاست داخلی و خارجی آنها و نتایج کارهایشان مشخص است.

یک نما از خود تحقیری مریم رجوی

او بیان کرد: فیلمی در دادگاه منافقین نشان داده که در آن مریم رجوی خطاب به مسعود رجوی می‌گوید من یک میلیشای ساده بودم که آرزویم، رژه رفتن جلوی تو بود!

صداقت گفت: نحوه سخنرانی و رفتارهای رجوی بسیار سایکوتیک است ولی چه می‌شود که چنین شخصی توسط رجوی بالا کشیده می‌شود، نیازمند بررسی روانشناسانه روی خود مسعود است.

آخرین اخبار

این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت» صله‌رحم و نماز اول وقت مهم‌ترین خصیصه اخلاقی برادرم بود مستند «جنون هسته‌ای» با افشای اسنادی از نتانیاهو به افق رسید پیشرفت خیره‌کننده‌ هسته‌ای ایران تنها در 3 سال

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها