مشاهده خبر

پنج شنبه 7 تیر 1403

مواضع نامزدها به افق فلسطین

ویژه برنامه «به افق فلسطین» با موضوع بررسی مواضع نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نسبت به جبهه مقاومت با حضور نماینده ستاد نامزدهای انتخابات، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

به گزارش روابط عمومی شبکه افق، شبکه افق در اقدامی تازه در آستانه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با ویژه برنامه به افق فلسطین با دعوت از نماینده نامزدهای ریاست جمهوری در تلاش بود تا مواضع نامزدها را بررسی و برای مخاطبان تبیین نماید.


حضور نماینده نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در شبکه افق با استقبال زیادی در فضای مجازی روبرو شد.


در قسمتی از برنامه ماشاء الله شمس الواعظین، نماینده ستاد مسعود پزشکیان، با بیان اینکه مسئله فلسطین از زمان طوفان الاقصی به کانون توجه و سیاست کشورهای غربی و اسلامی تبدیل شده است اظهار کرد: ایران به عنوان مرکزیت کشورهای حوزه مقاومت، باید به طور خاص به استراتژی و طرح‌های آتی مبارزه با رژیم صهیونیستی بپردازد و این مسئله را به کانون سیاست خارجی خود تبدیل کند.


شمس الواعظین افزود: از نزدیک در جریان هستم که مسئله فلسطین سال‌ها دغدغه پزشکیان بوده است؛ در صورت کسب پیروزی، گروه‌های کاری تخصصی با موضوع فلسطین شکل خواهد داد و مسئله فلسطین به طور مشخص مورد توجه کشورهای منطقه و اسلامی قرار می‌گیرد.

در قسمتی دیگر از برنامه به افق فلسطین با حضور نماینده نامزدهای انتخابات، مجید عباسی نماینده ستاد علیرضا زاکانی بود؛ او اساسا دولتی نمی‌تواند در جمهوری اسلامی تشکیل شود که به مسئله فلسطین و آرمان‌های آن بی تفاوت باشد؛ چون بی توجهی به فلسطین مثل بی توجهی به محیط اطراف و ظلم و ستمی است که به دیگران می‌شود.


عباسی افزود: اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هم بر مسئله حمایت از مستضعفان تاکید دارد و کسی که رئیس جمهور می‌شود، باید به آن عمل کند، یعنی حمایت از نهضت‌های آزادی‌بخش که برای حق تعیین سرنوشت خود مبارزه می‌کنند؛ علاوه بر این، مبانی حقوقی و شرعی اسلام هم هست که تاکید دارد نه ظلم کنید نه از ظالم دفاع کنید بلکه از افراد تحت ستم باید حمایت کرد.


نماینده ستاد علیرضا زاکانی گفت: بر این اساس دولت احتمالی زاکانی، مسئله فلسطین را جزو اولویت‌های سیاسی خارجی خود قرار خواهد داد و از تمام ظرفیت‌های قانونی ملی و بین‌المللی در این زمینه استفاده می‌کند.


محمد اصغری، به نمایندگی از ستاد سعید جلیلی در این برنامه حضور داشت؛ او ابراز کرد: فلسطین مسئله محوری گفتمان انقلاب اسلامی است و جلیلی هم بر همین اساس توجه ویژه‌ای به موضوع دارد ولی صرفا یک نگاه شعاری و لوکس بالای طاقچه نیست بلکه رویکرد جلیلی، دیدن و پیگیری فرصت‌های موجود است و طوفان الاقصی هم یک اقدام نقطه‌زن توسط جوانان فلسطینی بود که در کنار ضربه مهلک اولیه، فتح نرم هم داشت و موجب تغییر بنیادین در معادلات جهانی شد.


اصغری افزود: وقتی با چنین رویکردی به مسئله فلسطین نگاه کنیم، در می‌یابیم طوفان الاقصی مجموعه‌ای از فرصت‌ها را پیش روی آزادی‌خواهان جهان و جمهوری اسلامی قرار داده و با توجه به اینکه دنیا به سمت تغییرات بنیادین می‌رود، فلسطین نقطه عطف و کانونی به شمار می‌رود.

رضا احری شهری - نماینده ستاد سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این برنامه بود؛ او با اشاره به اینکه از نظر قانونی، بندها و قوانین مختلفی داریم که هر دولتی بر سر کار بیاید، حمایت از فلسطین را باید به عنوان یک وظیفه قانونی مد نظر داشته باشد.


احری شهری افزود: امام و رهبری، فلسطین را مسئله اول دنیای اسلام دانسته‌اند و قاضی‌زاده هاشمی هم که خود را متعهد به منظومه فکری ولی فقیه می‌داند، وظیفه خود می‌داند که توسعه مسئله مقاومت و فلسطین را در دستور کار قرار داده و آن را به عنوان اولویت دنیای اسلام و بشریت تبدیل کند.


ابراهیم عزیزی، نماینده ستاد محمد باقر قالیباف، به عنوان آخرین مهمان این برنامه بود؛ او در گفت‌وگو با سید حسین حسینی اظهار کرد: در دولت احتمالی قالیباف با بهره‌گیری از سابقه خوب و رویکردهای تحولی که در طول این سال‌ها از او دیده شده، مطمئن هستم در حوزه دیپلماسی به خصوص محور مقاومت و مسئله فلسطین، هم تراز با اندیشه‌های انقلاب اسلامی، شاهد تحولات بزرگی خواهیم بود.


عزیزی افزود: قالیباف شناخت خوبی از ظرفیت‌های منطقه‌ای به ویژه محور مقاومت دارد و اندیشه‌هایی که فرزندان مکتب امام و انقلاب در حوزه دیپلماسی فعال انقلابی به دنبال آن هستند، در دولت او نیز تحقق می‌یابد.

این ایده ویژه در برنامه به افق فلسطین یک ایده ابتکاری و خلاقانه‌ای بود که با توجه به اینکه این برنامه تخصصی برای جبهه مقاومت است و با شروع عملیات طوفان الاقصی به روی آنتن افق سیما آمده است.

برنامه به افق فلسطین تا به امروز به شکل تخصصی به موارد حاشیه‌ای جبهه مقاومت پوشش داده است و به صورت کلیشه‌ای و تکراری به روی آن نرفته است. مثلا در زمانی که اسرای فلسطینی آزاد شدند در همان لحظات ابتدایی با آن‌ها ارتباط گرفته شد و از وضعیت اسارت و دلیل آزاد شدنشان ارتباط برقرار شد.

در ادامه با کارشناسان برجسته‌ای از آمریکا و امریکای جنوبی ارتباط گرفته شد و همچنین به پوشش ویژه عملیات وعده  صادق در این برنامه پرداخته شده است.

با توجه به این ویژگی‌ها برنامه به افق فلسطین اینبار هم در زمینه انتخابات ریاست جمهوری ورودی تخصصی داشت و با نماینده مستقیم نامزدهای ریاست جمهوری به صورت تخصصی با استفاده از نظر کارشناسان خبره توانست راهکار و مواضع نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را تبیین و برای مردم شفاف‌سازی کند.

در پایان باید توجه داشت که از لحاظ فضای رسانه‌ای هم عدالت بین تمام نامزدها رعایت شد و بر اساس یک قاعده کلی نظرات همه کاندیدها تبیین شد.

 

انتهای پیام/

آخرین اخبار

این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت» صله‌رحم و نماز اول وقت مهم‌ترین خصیصه اخلاقی برادرم بود مستند «جنون هسته‌ای» با افشای اسنادی از نتانیاهو به افق رسید پیشرفت خیره‌کننده‌ هسته‌ای ایران تنها در 3 سال

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها