مشاهده خبر

چهار شنبه 6 تیر 1403

کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» چهارشنبه شب 6 تیرماه با موضوع بررسی ابعاد جنگ احتمالی رژیم صهیونیستی با حزب الله لبنان، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، سید حسین حسینی به مرور آخرین اخبار مربوط به جنگ غزه پرداخت و سپس گزارشی اختصاصی از غزه روی آنتن رفت.

آیا جو بایدن همچنان در زمین نتانیاهو بازی خواهد کرد؟

در ادامه ارتباط اینترنتی با سندس الاسعد - خبرنگار لبنانی – برقرار شد؛ او اظهار کرد: ی چند روز اخیر شاهد افزایش تنش میان اسرائیل و حزب الله لبنان هستیم که به درگیری‌های مرزی هم انجامیده است البته باید روند اتفاقات در روزهای آینده را مد نظر قرار داد چون نمی‌توان به صورت قطعی درباره جنگی جدید صحبت کرد.

الاسعد افزود: حمایت ایالات متحده از رژیم صهیونیستی ادامه دارد ولی باید ببینیم آیا آمریکا می‌خواهد همچنان در زمین نتانیاهو بازی کند یا تغییر رویه می‌دهد.

این خبرنگار لبنانی گفت: نکته اساسی این است که اسرائیل باید تهدیدات سید حسن نصرالله را جدی بگیرد چون او با قاطعیت از دفاع مشروع سخن گفته است.

گمانه‌زنی‌ها درباره برنامه احتمالی نتانیاهو در سفر به آمریکا

او ادامه داد: فرقی نمی‌کند امروز چه کسی در کاخ سفید نشسته باشد چون سیاست دائمی همه روسای جمهور آمریکا، حمایت از اسرائیل بوده است ولی می‌توان گفت شاید بایدن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بخواهد هشدارهایی به نتانیاهو بدهد اما برخی هم معتقدند در جریان سفر آتی نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا، قرار است هماهنگی‌های بیشتری صورت بگیرد.

دو دلیل اصلی حزب الله برای ورود به جنگ غزه

پس از آن ارتباط اینترنتی دیگری با سید هادی سید افقهی - کارشناس مسائل غرب آسیا – برقرار شد؛ او در گفت‌وگو با سید حسین حسینی اظهار کرد: علت ورود حزب الله به جنگ بعد از عملیات طوفان الاقصی، انجام عملیات پشتیبانی مقاومت غزه در کوتاه‌مدت و آزادسازی تمام اراضی اشغالی در بلندمدت است که در ساختار جهانی محور مقاومت قابل ارزیابی است.

سید افقهی افزود: نبرد بین حزب الله و رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت و دبیرکل حزب الله هم گفته است به تناسب افزایش فشارها در غزه، فشار خود را بر شمال اراضی اشغالی بیشتر می‌کند.

آمریکا چه تصمیمی برای آتش بس در غزه می‌گیرد؟

این کارشناس مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: مذاکرات آتش بس در غزه دارای دو طرف یعنی حماس و تمام گروه‌های مقاومت و همچنین رژیم صهیونیستی و حامیانش است؛ حفظ وضع موجود با بقای نتانیاهو یکی از حالت‌های قابل تصور است ولی زمانی که می‌بینیم جنگ هم برای اسرائیل و هم برای آمریکا هزینه دارد و فشارهای جهانی هم شدت گرفته‌اند، حالت دیگری مد نظر ایالات متحده خواهد بود.

او افزود: از طرف دیگر نتانیاهو عقیده دارد دادن هرگونه امتیاز به حماس پیش از آزادسازی اسراء موجب سقوط او و حتی به زندان افتادنش خواهد شد.

مبارزه جدی محور مقاومت با محور غربی - عبری – عربی

سید افقهی خاطرنشان کرد: بحرین و امارات روابط رسمی با رژیم صهیونیستی هستند و مصر دارای روابط دیرینه با این رژیم است؛ سعودی‌ها، امارات و اردن هم بعد از نا امن شدن خلیج عدن و باب المندب، راه زمینی برای اسرائیل گشودند و در عملیات وعده صادق هم شاهد همکاری 21 کشور با اسرائیل بودیم تا پهپادهای ایرانی به اراضی اشغالی نرسد که شامل کشورهای منطقه هم می‌شود.

جنگ روانی کشورهای غربی و عربی علیه لبنان

این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: نفس نیروهای ارتش صهیونیستی به شماره افتاده و اگر کمک‌های نظامی و مستشاری آمریکا و حتی نیروهای دلتافورس ایالات متحده نبود، امکان نداشته اسرائیل بتواند در برابر مقاومت ایستادگی کند.

او ادامه داد: حزب الله هنوز از بسیاری از امکانات خود رونمایی نکرده که با آنها می‌تواند به شناسایی و هدف قرار دادن اهداف نظامی، اقتصادی و سیاسی در اراضی اشغالی دست بزند.

سید افقهی تصریح کرد: کشورهای محور عربی - غربی از شهروندان خود خواسته‌اند لبنان را ترک کنند، این یک جنگ روانی است که علیه این کشور به راه افتاده است.

مردم در غزه برگ درختان را می‌خورند

ارتباط اینترنتی با مازن بلبیسی خبرنگار اختصاصی به افق فلسطین در غزه بخش بعدی برنامه بود؛ او اظهار کرد: رژیم صهیونیستی نه فقط با موشک، بلکه با گرسنه نگه داشتن سعی در نسل‌کشی مردم غزه دارد، کودکان غزه دچار سوء تغذیه شده‌اند و همه اهالی غزه دچار کاهش وزن شده‌اند.

بلبیسی افزود: اسرائیل فقط اجازه ورود مقداری آرد و کنسرو را به غزه می‌دهد اما نمی‌گذارد سبزی و میوه و دیگر غذاها به این منطقه برسد، این یک نمایش دروغین جلوی رسانه‌هاست زیرا گرسنگی امری واقعی در غزه است و مردم به خوردن برگ درختان رو آورده‌اند.

در همه بمباران‌های اسرائیل چند کودک شهید می‌شوند

خبرنگار اختصاصی به افق فلسطین در غزه گفت: ارتش اسرائیل در طول جنگ غزه، 15 هزار کودک را به قتل رسانده و اقدام سازمان ملل در قرار دادن نام این رژیم در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودک باید زودتر از اینها صورت می‌گرفت.

او ادامه داد: در هر بمبارانی که اسرائیل در غزه انجام می‌دهد حداقل چند کودک هم قربانی می‌شوند ضمن اینکه گرسنگی هم عامل شهادت آنهاست.

حاج قاسم کاری کرده که حزب الله حریف ساده‌ای برای اسرائیل نباشد

بعد از آن ارتباط اینترنتی با مارسلو ویلاچا - فعال سیاسی در برزیل – برقرار شد؛ او نیز با اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی مبنی بر آغاز نبرد با حزب الله لبنان اظهار کرد: بسیاری عقیده داشتند کابینه جنگی که نتانیاهو در آغاز جنگ تشکیل داد موجب دردسر خودش می‌شود چون او را وادار می‌کند تصمیم‌های رویاپردازانه برای جنگ با حزب الله بگیرد.

ویلاچا افزود: حزب الله چارچوب و استراتژی‌های خودش را دارد و ژنرال سلیمانی (شهید سلیمانی) به عنوان یک مشاور دقیق، نقاط ضعف و قوت حزب الله را به آنها آموخته بود و اینک مقاومت لبنان می‌داند در مقابل اسرائیل باید چگونه رفتار کند.

این کارشناس سیاسی گفت: لبنان جایی نیست که اسرائیل فکر کند به راحتی می‌تواند در آنجا مانور بدهد ضمن اینکه سید حسن نصرالله در مورد قبرس هم صحبت کرده و این کشور را به خاطر حمایت از اسرائیل در جنگ احتمالی، تهدید کرده است.

آخرین اخبار

این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت» صله‌رحم و نماز اول وقت مهم‌ترین خصیصه اخلاقی برادرم بود مستند «جنون هسته‌ای» با افشای اسنادی از نتانیاهو به افق رسید پیشرفت خیره‌کننده‌ هسته‌ای ایران تنها در 3 سال

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها