مشاهده خبر

پنج شنبه 7 تیر 1403

ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری

برنامه تلویزیونی «جهان آرا» چهارشنبه شب 6 تیرماه با موضوع ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری مهمان این برنامه بود و در گفت‌وگو با محمدرضا باقری مجری جهان آرا اظهار کرد: قرآن نخستین منادی «انتخاب» و اختیار است و در آیات متعدد از انتخاب میان حق و باطل توسط بندگان یاد کرده است چون عالم مدرسه است، خداوند معلم اصلی است و معلمان بندگانش را هم خودش مشخص می‌کند که پیامبران هستند و البته آزادی انتخاب هم به انسان‌ها داده است.

ماندگاری افزود: جهاد تبیین هم معنایی قرآنی است و رهبری هم چون از روی هواس نفس حرف نمی‌زند، مفهومی قرآنی را بیان کرده‌اند.

سود انتخاب خوب برای ماست و دود انتخاب بد هم در چشم خودمان

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: خداوند فرموده است راه و چاه مشخص است و به جای بندگان هم تصمیم نمی‌گیرم، اگر شاکر راهنمایی‌های الهی باشید رشد خواهید کرد و اینجاست که نقش انتخاب‌های فردی، خانوادگی و سیاسی انسان‌ها هم مشخص می‌شود، سود انتخاب خوب برای ماست و دود انتخاب بد هم به چشم خودمان می‌رود.

نمی‌شود ابوموسی اشعری را انتخاب کرد و انتظار داشت حضرت علی(ع) پاسخگو باشد

او ادامه داد: نمی‌توان مسیر ابوموسی اشعری را انتخاب کرد و حضرت علی(ع) جواب آن را بدهد؛ اوایل انقلاب مردم بنی صدر را انتخاب کردند و نباید انتظار داشت امام خمینی(ره) جواب کارهایش را بدهد، ایشان جایی هم فرمودند مردم چنین انتخابی داشتند.

شهید رئیسی فوق تخصص اقتصاد و سیاست نداشت ولی فوق تخصص بندگی و خدمت بود

ماندگاری گفت: شهید رئیسی در سه کلمه قابل توصیف است؛ او فوق تخصص سیاست، اقتصاد و مدیریت نداشت ولی با مسیریاب قرآن، فوق تخصص بندگی خدا و خدمت به خلق خدا را داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: جالب اینکه شهید رئیسی برای خوشامد مردم به آنها خدمت نمی‌کرد بلکه به فکر فردای جامعه و مردم بود نه اینکه کاری کند تا در لحظه مردم خوششان بیاید.

رئیسی زبان دنیا را بلد بود ولی نه به سبک غربگرایان

او تصریح کرد: وقتی 95 مسئول دولتی از کشورهای مختلف به مراسم گرامیداشت شهید رئیسی می‌آیند و در کشورهای مختلف برای شهادت او عزای عمومی اعلام می‌شود یعنی او زبان دنیا را بلد نبود؟ اتفاقا این حرف را کسانی می‌زنند که دنیا در نظر آنها فقط آمریکا و کشورهای غربی هستند.

مهمترین معیار انتخاب درست در نظر گرفتن خداست

ماندگاری با بیان اینکه خداوند فرموده است در هر انتخابی هم اول کار را ببینید و هم آخر عنوان کرد: جالب اینکه اول و آخر خداست که باید مد نظر قرار بگیرند. اینطور نباشد که اول به ناخدا و خلبان اعتماد کنیم ولی وقتی دریا طوفانی شد یا چرخ‌های هواپیما باز نشد به فکر خدا بیفتیم.

چرا آخوندها نمی‌گذارند با آمریکا رابطه داشته باشیم؟!

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: رشته من علوم سیاسی است، آمریکا از ابتدای تاریخ خود تاکنون به هیچ کشوری کمک نکرده که ایران دومی آنها باشد، پرونده خیانت ایالات متحده به ایران از کودتای 28 مرداد شروع شد و تا ملی شدن صنعت نفت و ماجرای تسخیر سفارت و برجام ادامه یافت.

رئیس جمهوری که نگفت نمی‌گذارند کار کنم

او با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری، همه نامزدها وعده می‌دهند ولی بسیاری از آنها در انتهای کار گفتند نگذاشتند کار کنیم و مانع زیاد بود گفت: اما شهید رئیسی در اوج تحریم‌ها و مشکلات داخلی و خزانه خالی و بحران کرونا، دولت را تحویل گرفت ولی یک بار از این حرف‌ها نزد چون می‌دانست اختیارات ریاست جمهوری برای خدمت کافی است و عنایات الهی و حمایت‌های رهبری هم نور علی نور است.

بعضی‌ها حرف ولی فقیه را هم گزینشی قبول دارند

ماندگاری تصریح کرد: برخی حرف‌های عوام‌فریبانه می‌زنند و می‌گویند «شما» نگذاشتید تحریم‌ها برداشته شود؛ باید گفت کدام میشی است که برود با گرگ مذاکره کند؟

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: رهبر معظم انقلاب شهید رئیسی را الگوی تراز ریاست جمهوری نامیده‌اند ولی برخی امروز می‌گویند دولت رئیسی دوره سه ساله فلاکت بود؛ اینها حرف‌های ولی فقیه را هم به صورت گزینشی قبول دارند.

برخی از قرآن هم در تاریکی استفاده می‌کنند!

او با بیان اینکه ولایت «نور» است و اگر نباشد، همه امکانات موجود به مانع تبدیل می‌شوند گفت: البته برخی از قرآن هم در تاریکی استفاده می‌کنند!

ماندگاری ادامه داد: حرکت پشت سر ولایت سبب می‌شود دانشجویان آمریکایی هم عکس رهبر معظم انقلاب را به عنوان نماد جنبش آزادی‌خواهی خود در دست بگیرند ولی برخی در داخل می‌خواهند از آمریکا کمک بگیرند.

ربط «انتخاب» ما و جبهه مقاومت

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: نباید انتخاب ما به گونه‌ای باشد که جبهه مقاومت تضعیف شود، همه افتخار ما این بود که در سه سال اخیر آن قدر جبهه مقاومت تقویت شده که بیداری جهانی رخ داده و بوی ظهور می‌آید.

یک معیار جالب برای بهترین انتخاب در هشتم تیر

او افزود: همه 6 کاندیدای موجود هم برنامه دارند هم کارنامه، اگر از این دو ولایتمداری و خدمت زیر سایه ولایت را می‌بینیم به آن شخص رأی بدهیم و در این بین شهید رئیسی هم یک تراز است.

آخرین اخبار

این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت» صله‌رحم و نماز اول وقت مهم‌ترین خصیصه اخلاقی برادرم بود مستند «جنون هسته‌ای» با افشای اسنادی از نتانیاهو به افق رسید پیشرفت خیره‌کننده‌ هسته‌ای ایران تنها در 3 سال

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها