مشاهده خبر

دو شنبه 11 تیر 1403

دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» دوشنبه شب 11 تیرماه با موضوعات مختلفی همچون وضعیت مردم غزه، تهدید اسرائیل علیه جنوب لبنان و انتخابات آمریکا، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، سید حسن حسینی به مرور آخرین اخبار جنگ غزه پرداخت و سپس مهدی آقا موسی طهرانی اتفاقات 24 ساعت گذشته در غزه، جنوب لبنان و یمن را مورد بررسی قرار داد.

بیانیه مهم مقاومت عراق در مورد تهدیدات اسرائیل علیه لبنان

مقاومت لبنان در حملات اخیر خود علیه شمال اراضی اشغالی، از موشک‌های جدید و سنگین خود استفاده کرده است. در عراق هم مقاومت اتفاق متفاوتی را رقم زده که مجددا بندر ایلات را هدف قرار گرفت و البته بیانیه‌ای هم صادر کرد مبنی بر اینکه حمله اسرائیل به جنوب لبنان، مساوی خواهد بود با هدف گرفته شدن همه امکانات و نیروهای اسرائیل در هر جایی که باشد.

«طوفان» یمنی در خلیج عدن

امروز یمنی‌ها از یک شهپاد جدید به نام «طوفان» رونمایی کرده و گفته‌اند این شناور هدایت‌پذیر ساخت یمن است ضمن اینکه فیلمی هم از نوع حملات این شهپاد منتشر شده است.

افزایش درخواست بازنشستگی؛ چالشی جدید برای ارتش اسرائیل

در ادامه ارتباط اینترنتی با رابرت فانتینا - کارشناس مسائل سیاسی در کانادا – برقرار شد؛ او اظهار کرد: هر نوع رابطه‌ی کاری و نظامی با رژیم صهیونیستی در زمانی که اقدامات ضد حقوق بشری و سرگردانی این رژیم در مقابل حماس آشکار شده است، موجب نگرانی است به همین دلیل بسیاری از افراد در آستانه بازنشستگی ارتش اسرائیل خواهان بازنشستگی زودهنگام شده‌اند.

فانتینا افزود: بسیاری از سربازان و افسران ارتش صهیونیستی با وعده‌های مختلف وارد این حرفه شده‌اند ولی حالا می‌بینند نه خبری از آن وعده‌هاست و نه آبروی برایشان باقی مانده است.

پرچم فلسطین در اتاق استاد کانادایی

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: هر کس باید به هر آنچه می‌گوید اطمینان و اعتقاد قلبی هم داشته باشد به همین دلیل پرچم فلسطین را در اتاقم آویزان کرده‌ام چون معتقدم از سال 1948 تاکنون به فلسطینی‌ها ظلم شده است.

به گفته او، بسیاری از آمریکایی‌ها معتقدند دولتشان به اشتباه در حال حمایت از اسرائیل است.

نقش حماس در به رسمیت شناختن فلسطین در عرصه جهانی

پس از آن ارتباط اینترنتی با جعفر قنادباشی - کارشناس مسائل غرب آسیا – برقرار شد؛ او در گفت‌وگو با سید حسین حسینی اظهار کرد: طوفان الاقصی یک شگفتی از نظر نظامی بود و همه متخصصان این حوزه می‌دانند مقاومت در برابر ارتش رژیمی که از سوی آمریکا با انواع سلاح‌ها پشتیبانی می‌شود چه معنایی دارد.

قنادباشی افزود: در عین حال حماس از نظر سیاسی هم تقویت شد چه اینکه می‌بینیم به خاطر اقدامات مقاومت، کشورهای بیشتری در حال به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی هستند.

دو واژه مهم رهبری در توصیف مردم غزه

این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: جنگ غزه، تصویری از تقابل بی رحم‌ترین انسان‌ها با فداکارترین آنهاست؛ همه خانواده‌های غزه حداقل یک یا چند شهید در این جنگ تقدیم کرده‌اند که نشان از ایستادگی آنها دارد.

او ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در نخستین روز جنگ غزه به دو واژه «توکل» و «صبر» در مورد فلسطینی‌ها اشاره کردند که بهترین توصیف در مورد آنهاست.

ناراحتی نتانیاهو از آزادی رئیس بیمارستان شفا یک سناریو فریب است

قنادباشی گفت: رئیس بیمارستان شفا تنها آزاده فلسطینی است که سالم برگشته است چه اینکه می‌بینیم بقیه اسرای آزاد شده به شدت مجروح شده‌اند و خیلی‌ها هم به شهادت می‌رسند؛ اظهار ناراحتی نتانیاهو هم از این مسئله نوعی سناریوسازی است تا مردم جهان شکنجه‌ اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل را مورد توجه قرار ندهند.

هیچ کدام از آمارهای اسرائیل قابل اتکا نیست

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: هیچ کس در دنیا آمارهای رژیم صهیونیستی را باور ندارد و اصولا امکان ندارد آنها راست بگویند چون بنیان اسرائیل بر یک دروغ بوده و حتی رسانه‌های اسرائیلی هم ابتدای جنگ گفته بودند به حرف‌های سید حسن نصرالله بیشتر اعتماد دارند تا حرف مسئولان خودشان.

یمنی‌ها پرستیژ جهانی آمریکا را شکستند

او ادامه داد: آمریکا نمی‌خواهد پایگاه خود در خاورمیانه را از دست بدهد هر چند حمایت از اسرائیل بسیار هزینه‌بر شده است؛ ایالات متحده ادعای رهبری جهان را با حفاظت از خطوط انتقال سوخت بین‌المللی را دارد ولی حالا در مقابل مقاومت یمن زانو زده و این مسئله پرستیژ آمریکا را در عرصه جهانی زیر سوال برده است.

خط قرمزهای پر رنگ اسرائیلی در مناظره ترامپ و بایدن

قنادباشی خاطرنشان کرد: امروز نخبگان آمریکایی دولت این کشور را در جنایات اسرائیل شریک می‌دانند و این مسئله روی مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری هم تاثیرگذار است اما نگاهی به محتوای مناظره نخست ترامپ و بایدن هم جالب توجه است، اینکه به هیچ کدام از خطوط قرمز اسرائیل اشاره نشد.

استفاده مردم غزه از آب دریا برای نوشیدن

در ادامه گزارش اختصاصی به افق فلسطین از غزه روی آنتن رفت؛ مازن بلبیسی گزارشی از دیرالبلح و مرکز تصفیه آب ارسال کرده، جایی که به خاطر نبود سوخت به حالت نیمه تعطیل درآمده و صدها نفر برای دریافت مقداری آب قابل نوشیدن، منتظر هستند.

یکی از زنان فلسطینی به خبرنگار شبکه افق گفته است ما لباس‌هایمان را با آب دریا تمیز می‌کنیم ولی برای پخت غذا و نوشیدن، آبی در اختیارمان نیست، کودکان ما به خاطر استفاده از آب غیر سالم، بیمار شده‌اند.

اسرائیل به خاطر حسن نیت فلسطینی‌ها را آزاد نمی‌کند

ارتباط اینترنتی با رافائل ماچادو – تحلیلگر سیاسی در برزیل، بخش بعدی برنامه بود؛ او ابراز کرد: واکنش منفی مقامات اسرائیل نسبت به آزادی رئیس بیمارستان شفا نشان‌دهنده ضعف در داخل این رژیم است؛ بازداشت‌های گسترده هزینه‌های زیادی برای اسرائیل داشته و حتی رئیس شین بت به نتانیاهو گفته است دیگر توان نگهداری این تعداد از زندانیان را ندارد و شاید مجبور شود بسیاری دیگر را آزاد کند.

ماچادو افزود: مواضع متفاوت مقامات امنیتی و سیاسی اسرائیل، نشان می‌دهد حتی بین مسئولان ارشد صهیونیستی هم هماهنگی وجود ندارد.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها