مشاهده خبر

شنبه 26 خرداد 1403

دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین

ویژه برنامه «به افق فلسطین» شنبه شب 26 خردادماه با موضوع بررسی مواضع نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در موضع جبهه مقاومت و با حضور نماینده ستاد مسعود پزشکیان، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در این برنامه، ماشاء الله شمس الواعظین، نماینده ستاد مسعود پزشکیان، مهمان برنامه بود؛ او با بیان اینکه مسئله فلسطین از زمان طوفان الاقصی به کانون توجه و سیاست کشورهای غربی و اسلامی تبدیل شده است اظهار کرد: ایران به عنوان مرکزیت کشورهای حوزه مقاومت، باید به طور خاص به استراتژی و طرح‌های آتی مبارزه با رژیم صهیونیستی بپردازد و این مسئله را به کانون سیاست خارجی خود تبدیل کند.

شمس الواعظین افزود: از نزدیک در جریان هستم که مسئله فلسطین سال‌ها دغدغه پزشکیان بوده است؛ در صورت کسب پیروزی، گروه‌های کاری تخصصی با موضوع فلسطین شکل خواهد داد و مسئله فلسطین به طور مشخص مورد توجه کشورهای منطقه و اسلامی قرار می‌گیرد.

بسیاری از کشورها به پیروزی مقاومت ایمان آورده‌اند

نماینده ستاد مسعود پزشکیان خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها منتظر فرجام جنگ تجاوزگرانه اسرائیل در غزه هستند البته معادله کاملا مشخص است چون ارتش اشغالگر اگر به طور کامل پیروز نشود شکست خورده و نیروی مقاومت در صورت عدم شکست، پیروز میدان است و به نظرم در حال نزدیک شدن به این معادله هستیم.

او ادامه داد: امروز رویکرد بسیاری از کشورها نسبت به مسئله فلسطین و مقاومت با ششم اکتبر سال قبل متفاوت است.

هر دولتی سر کار بیاید باید برای فلسطین برنامه کوتاه و بلندمدت داشته باشد

شمس الواعظین عنوان کرد: تردید ندارم هر دولتی که در ایران قدرت اجرایی را در دست بگیرد، باید به سمت تدوین استراتژی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در موضوع فلسطین باشد.

نماینده ستاد مسعود پزشکیان گفت: بعد از جنگ مباحثی همچون بازسازی غزه و موضوعات سیاسی، کانون سیاست خارجی جمهوری اسلامی خواهند بود ولی وضعیت نهایی جنگ می‌تواند تعیین‌کننده باشد و برنامه کشورهای منطقه‌ از جمله ایران هم تابع آن خواهد بود.

دیپلماسی خارجی دولت رئیسی بسیار فعال شده بود

او با بیان اینکه دیپلماسی خارجی ایران در اواخر عمر دولت شهید رئیسی، بسیار فعال شده بود خاطرنشان کرد: این مسئله باید در دولت بعدی هم ادامه یابد و به دنبال جلب نظر مساعد کشورها به خصوص در حوزه اروپا باشد چون بسیاری از کشورهای این قاره آماده پذیرش کشور مستقل فلسطینی هستند.

شمس الواعظین افزود: معتقدم ایران سرآمد کشورهای منطقه در بازسازی غزه خواهد بود البته این مسئله بستگی به این دارد که چالش ما با رژیم صهیونیستی در چه نقطه‌ای متوقف خواهد شد در هر حال معتقدم کشور مستقل فلسطینی دیگر یک رویا نیست.

اتفاق مهمی درباره فلسطین در جهان رخ داده است

او تصریح کرد: اتفاق مهمی در عرصه جهانی رخ داده و کشورهایی مثل آمریکا، آلمان، فرانسه و ایتالیا که ویترین دفاع از رژیم صهیونیستی بوده‌اند، با تردیدهایی مواجه شده‌اند به خصوص اینکه تظاهرات گسترده مردم فرانسه و ایتالیا و دیگر کشورها را علیه سیاست‌های حمایت از اسرائیل شاهد بودیم.

شمس الواعظین گفت: حتی در کشور ما هم نسل جوان تا حدودی از ماجرا رویگردان شده بودند ولی با شروع جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا و تسری آن به کشورهای اروپایی، شاهد تغییری بزرگ در سطح بین‌المللی بودیم مثل همان جنبشی که در دهه 60 میلادی شکل گرفت و به پایان جنگ ویتنام انجامید.

نتانیاهو برای بعد از جنگ غزه به دنبال چالش با ایران است

نماینده ستاد پزشکیان خاطرنشان کرد: دولت احتمالی پزشکیان به تنهایی قادر نیست بار رسالت بزرگ حمایت از فلسطین را بر دوش بکشد، این مسئله حمایت و همراهی همه جناح‌ها، گروه‌ها و قوا را می‌خواهد، قوایی مثل ارتش، سپاه پاسداران و سپاه قدس.

او افزود: تردید ندارم رژیم صهیونیستی بلافاصله بعد از پایان جنگ، آلترناتیو دیگری را به وجود می‌آورد یعنی چالش با جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی که ممکن است مسئله هسته‌ای هم باشد.

شمس الواعظین گفت: نتانیاهو برنامه‌های خود را بر پیروزی ترامپ متمرکز کرده است تا بتواند بقیه برنامه‌های خود را در ارتباط با ایران و جنبش مقاومت اجرایی کند بنابراین دولت جمهوری اسلامی باید با همه توان، نقاط آسیب‌پذیری خود را رفع کند چون اسرائیل همیشه به «ترور» به عنوان یک ابزار در سیاست خارجی خود تکیه کرده است.

بعد از جنگ غزه هم دستاورد خواهیم داشت و هم چالش

نماینده ستاد مسعود پزشکیان با بیان اینکه جمهوری اسلامی هفتم اکتبر را به وجود نیاورد ولی در حمایت و پشتیبانی از مقاومت، موضع خود را به صورت رسمی اعلام کرده است خاطرنشان کرد: قطعا در آینده شاهد دستاوردهای موفقیت فلسطینی‌ها در جنگ غزه و البته چالش‌های جدید با رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

پزشکیان برای پیوستن ایران به آفریقای جنوبی در شکایت از اسرائیل برنامه‌هایی دارد

او افزود: بعد از جنگ غزه، تازه صف آرایی حقوقی و سیاسی شروع خواهد شد، پزشکیان برای پیوستن به آفریقای جنوبی در دادگاه لاهه برنامه‌هایی دارد تا اسرائیل به خاطر جنایات جنگی خود محاکمه شود.

شمس والواعظین خاطرنشان کرد: در آینده با تفکیک بخشی از مسائل سیاسی، اقتصادی و ... مواجه خواهیم بود و در این بین جمهوری اسلامی با نیروی ثقل منطقه‌ای خود می‌توند رژیم صهیونیستی را تحت فشار بگذارد البته آمریکا هم مقابله می‌کند که موجب چالش‌های بیشتری می‌شود.

هیچ دولتی در ایران نمی‌تواند به دوره پساجنگ در غزه بی تفاوت باشد

نماینده ستاد مسعود پزشکیان گفت: هیچ دولتی نمی‌تواند نسبت به بازسازی غزه بی تفاوت باشد چون اصولا این سیاست نظام اسلامی است که هم در دوره جنگ و هم پساجنگ از فلسطین حمایت کند.

او ادامه داد: خاورمیانه جدیدی شکل خواهد گرفت که مقاومت علیه استعمار و اشغال در آن ارزش بالایی خواهد داشت؛ پیش‌بینی پزشکیان این است که آمریکا و کشورهای غربی بلافاصله بعد از جنگ، با حداقل‌های قطعنامه‌های 242 و 338 سازمان ملل به دنبال رقم زدن سرنوشت دیگری برای فلسطین خواهند بود تا وضعیت اسرائیل تثبیت شود و بیش از این با آسیب‌های جنگ درگیر نشود.

ایران در خاورمیانه بعد از جنگ غزه نقش محوری خواهد داشت

شمس الواعظین تصریح کرد: در خاورمیانه جدید بعد از جنگ غزه، ایران نقش محوری خواهد داشت چه بخواهیم و چه نخواهیم!

او افزود: آنچه من را خوشحال می‌کند این است که نسلی که در حال فاصله گرفتن از گفتمان رسمی جمهوری اسلامی بود، با شروع جنبش‌های دانشجویی علیه آمریکا و اسرائیل در سطح جهانی، برای پیوستن به این جنبش‌ها آمادگی پیدا کرده است.

آخرین اخبار

این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت» صله‌رحم و نماز اول وقت مهم‌ترین خصیصه اخلاقی برادرم بود مستند «جنون هسته‌ای» با افشای اسنادی از نتانیاهو به افق رسید پیشرفت خیره‌کننده‌ هسته‌ای ایران تنها در 3 سال

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها