مشاهده خبر

یک شنبه 3 تیر 1403

دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین

ویژه برنامه «به افق فلسطین» یکشنبه سوم تیرماه با موضوع بررسی مواضع نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در موضع جبهه مقاومت و با حضور نماینده ستاد محمد باقر قالیباف، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

ابراهیم عزیزی، نماینده ستاد محمد باقر قالیباف، مهمان این برنامه بود؛ او در گفت‌وگو با سید حسین حسینی اظهار کرد: در دولت احتمالی قالیباف با بهره‌گیری از سابقه خوب و رویکردهای تحولی که در طول این سال‌ها از او دیده شده، مطمئن هستم در حوزه دیپلماسی به خصوص محور مقاومت و مسئله فلسطین، هم تراز با اندیشه‌های انقلاب اسلامی، شاهد تحولات بزرگی خواهیم بود.

عزیزی افزود: قالیباف شناخت خوبی از ظرفیت‌های منطقه‌ای به ویژه محور مقاومت دارد و اندیشه‌هایی که فرزندان مکتب امام و انقلاب در حوزه دیپلماسی فعال انقلابی به دنبال آن هستند، در دولت او نیز تحقق می‌یابد.

برنامه دولت احتمالی قالیباف برای کنشگری فعال در حوزه فلسطین

نماینده ستاد محمد باقر قالیباف خاطرنشان کرد: توسعه وحدت و انسجام کشورهای اسلامی امر مهمی است، نمی‌توانیم در حوزه مقاومت و مسئله فلسطین، دیپلماسی و کنش‌گری فعال داشته باشیم جز اینکه با کشورهای اسلامی متحد باشیم.

او ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعات، افزایش همکاری‌های اقتصادی است، همچنین باید ذات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را آشکار کنیم؛ دولت قالیباف با بهره‌گیری از این فرصت‌ها، شناخت خوبی که از گذشته، حال و تحول‌گرایی در آینده دارد، ظرفیت مهمی برای رسیدن به این اهداف خواهد بود.

قالیباف برنامه‌ای تحولی برای مسئله فلسطین دارد

عزیزی گفت: زمانی می‌توانیم به رویکرد دیپلماسی فعال در حوزه فلسطین جامه عمل بپوشانیم که رئیس جمهوری در تراز اندیشه‌های انقلاب اسلامی و مقاومت و مبتنی بر عقبه فکری جامعه اسلامی، مردم منطقه و رویکردهای حاکم در جمهوری اسلامی داشته باشیم و قالیباف شناخت خوبی از این حوزه داشته و برنامه‌های تحولی را پیش‌بینی کرده است.

تمرکز دولت قالیباف بر دیپلماسی اقتداری خواهد بود

نماینده ستاد محمد باقر قالیباف با بیان اینکه تمرکز بر حوزه دیپلماسی اقتداری و تعامل سازنده، برنامه قالیباف در مسئله فلسطین است چون غیر از این راه به جایی نمی‌برد تصریح کرد: بنابراین اولین اقدامی که در دولت احتمالی او مورد توجه قرار می‌گیرد، پرهیز از رویکردهای دیپلماسی التماسی و منفعلانه خواهد بود.

او ادامه داد: بهره‌گیری حداکثری از صاحبان اندیشه در زمینه دیپلماسی و روابط خارجی جزو برنامه‌های قالیباف است، در مجلس و دیگر مراکز، صاحبان تفکر خوبی وجود دارند که استفاده از آنها امری ضروری در دولت قالیباف است البته نمی‌خواهیم نگاه رو به عقب داشته باشیم، بلکه نهادینه کردن گفتمان انقلاب اسلامی را ضروری می‌دانیم.

نظر قالیباف برای حل مشکل فلسطین تاکید بر وحدت حداکثری است

عزیزی افزود: باور ما این است که دولت چهاردهم با محوریت قالیباف، هر اقدام سازنده‌ای که منتهی به حل مشکل مردم فلسطین شود و استقبال همه گروه‌های فلسطینی را در پی داشته باشد و همچنین بر مبنای اراده مردم آنها باشد مناسب خواهد بود.

نماینده ستاد محمد باقر قالیباف با بیان اینکه قالیباف به وحدت حداکثری اعتقاد دارد گفت: برای حل مشکل فلسطین هم باید به همین سمت برویم، همه گروه‌ها و همه کسانی که هم پشتیبانی می‌کنند و هم در میدان هستند.

برنامه دولت احتمالی قالیباف برای پشتیبانی از بیداری جهانی حامی فلسطین

او تصریح کرد: در مورد حمایت مردم و جوانان غربی از مسئله فلسطین، تقویت، گسترش و عمق‌بخشی به این حرکت، مهمترین ضرورت است و قالیباف هم به چنین رویکردی اعتقاد دارد.

عزیزی با بیان اینکه پشتیبانی از این حرکت اعتراضی مردم دنیا علیه رژیم صهیونیستی، نیازمند حمایت معنوی و رسانه‌ای است تا این گفتمان تازه شروع شده به جلو حرکت کند آن هم در مقابل امپراطوری رسانه‌ای جریان سلطه عنوان کرد: عمق‌‌بخشی به این جریان با استفاده از ظرفیت‌هایی همچون رسانه و فعالان فرهنگی امکان‌پذیر است همچنین باید از ایرانیان خارج از کشور و سایر شخصیت‌های فعال سیاسی و همسو به درستی استفاده کنیم؛ همسو کردن ظرفیت رسانه‌ای هم جزو الزامات عمق‌بخشی و توسعه و حمایت معنوی از چنین حرکت‌هایی است.

حرکت توأمان دیپلماسی و میدان ماجراجویی دشمنان را خنثی می‌کند

نماینده ستاد محمد باقر قالیباف اضافه کرد: وقتی دشمن در تلاش است که حرکت بزرگ جهانی علیه رژیم صهیونیستی را خنثی کند، نیازمند مرد میدان برای مقابله با آنها هستیم، سابقه فعالیت‌های هوشمندانه قالیباف در حوزه جهادی و سپاه پاسداران و ثمرات آن قابل مشاهده است و البته دیپلماسی فعال هم باید در مقام عمل ثابت شود.

او گفت: دیپلماسی باید برگرفته از روحیه جهادی باشد و با میدان هم افزایی کند و حرکت توأمان دیپلماسی و میدان، راه را بر ایجاد تنش‌های احتمالی ببندد؛ فعال کردن حوزه دیپلماسی برای جلوگیری از هرگونه اقدام ماجراجویانه دشمن ضروری است.

دولت قالیباف خالق شرایط منطقه‌ای خواهد بود نه منفعل در برابرشان

عزیزی ادامه داد: در این شرایط باید خالق شرایط باشیم نه مخلوق آنها؛ دولت قالیباف خالق شرایط منطقه‌ای به خصوص در زمینه مسئله فلسطین خواهد بود.

دولت قالیباف و برنامه‌ای ویژه برای قطع شریان‌های اقتصادی اسرائیل

نماینده ستاد محمد باقر قالیباف گفت: بی شک برنامه‌ای جامع و متبنی بر ظرفیت‌های منطقه‌ای و قابلیت‌های خوب اقتصادی و تجاری ایران برای قطع شریان‌های اقتصادی رژیم صهیونیستی داریم، اگر رویکرد «تحریم اقتصادی و تجاری رژیم جعلی صهیونیستی» سرفصل همه برنامه‌ها باشد این مهم محقق می‌شود.

او با بیان اینکه قطع شریان‌های اقتصادی اسرائیل، الزاماتی دارد خاطرنشان کرد: البته ظرفیت‌های مختلف اقتصادی و تجاری در اختیار کشورهای همسو و همراه وجود دارد و می‌توان کشورهای دیگری را نیز همراه کرد که در نهایت به خواسته رهبر فرزانه انقلاب عمل می‌شود.

عزیزی افزود: قالیباف در این این سال‌ها ارتباط زیادی با میدان، فرماندهان و شخصیت‌های محور مقاومت داشته و این مسئله فرصت خوبی را در این زمینه خلق کرده است.

غزه پساجنگ در دولت قالیباف؛ هدایت دولتی و حضور میدانی بخش خصوصی

نماینده ستاد محمد باقر قالیباف بیان کرد: برای دوره پساجنگ، همه محور مقاومت به خصوص جمهوری اسلامی به عنوان پرچمدار این حرکت بزرگ دینی و اعتقادی برنامه داشته باشند؛ لازم است تلاش کنیم با ظرفیت‌شناسی و موقع‌شناسی و نیز بهره‌گیری از پتانسیل‌ بخش خصوصی و همراه کردن بخش دولتی، وارد چنین فضایی شویم.

او گفت: در سوریه شرایط خوبی رقم زدیم، در عراق و افغانستان هم همینطور که موفقیت مردم عراق و خروج مفتضحانه آمریکایی‌ها به خاطر حمایت‌های معنوی ایران بود ولی در دوره پساجنگ کاری نکردیم.

نماینده ستاد محمد باقر قالیباف خاطرنشان کرد: دولت قالیباف در آن دوره از حداکثر تجربیات استفاده می‌کند، ظرفیت بخش خصوصی را پای کار می‌آورد و دولت هم به عنوان تنظیم‌گر و هدایت‌کننده وارد میدان می‌شود.

موفقیت ایران در منطقه و جهان نیازمند مدیری قوی برای کشور است

او گفت: کشور امروز نیازمند یک مدیر قوی و اجرایی است، باید بپذیریم دوره آزمون و خطا گذشته و مدیری تحول‌گرا، ریسک‌پذیر و امتحان‌پس داده هستیم، مدیری که از حداقل‌ها، حداکثر استفاده را بکند.

نماینده ستاد محمد باقر قالیباف خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم محور فعالیت‌های منطقه‌ای را و بین‌المللی را در صحنه عمل به نتیجه برسانیم، نیازمند مدیری قوی هستیم؛ قالیباف برای پساجنگ برنامه دارد، تجربه او هم می‌گوید دیپلماسی را به کمک میدان می‌آورد.

آخرین اخبار

این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت» صله‌رحم و نماز اول وقت مهم‌ترین خصیصه اخلاقی برادرم بود مستند «جنون هسته‌ای» با افشای اسنادی از نتانیاهو به افق رسید پیشرفت خیره‌کننده‌ هسته‌ای ایران تنها در 3 سال

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها