مشاهده خبر

سه شنبه 29 خرداد 1403

دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین

ویژه برنامه «به افق فلسطین» سه‌شنبه شب 29 خردادماه با موضوع بررسی مواضع نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در موضع جبهه مقاومت و با حضور نماینده ستاد علیرضا زاکانی، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

مهمان این برنامه، مجید عباسی نماینده ستاد علیرضا زاکانی بود؛ او اساسا دولتی نمی‌تواند در جمهوری اسلامی تشکیل شود که به مسئله فلسطین و آرمان‌های آن بی تفاوت باشد؛ چون بی توجهی به فلسطین مثل بی توجهی به محیط اطراف و ظلم و ستمی است که به دیگران می‌شود.

عباسی افزود: اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هم بر مسئله حمایت از مستضعفان تاکید دارد و کسی که رئیس جمهور می‌شود، باید به آن عمل کند، یعنی حمایت از نهضت‌های آزادی‌بخش که برای حق تعیین سرنوشت خود مبارزه می‌کنند؛ علاوه بر این، مبانی حقوقی و شرعی اسلام هم هست که تاکید دارد نه ظلم کنید نه از ظالم دفاع کنید بلکه از افراد تحت ستم باید حمایت کرد.

نماینده ستاد علیرضا زاکانی گفت: بر این اساس دولت احتمالی زاکانی، مسئله فلسطین را جزو اولویت‌های سیاسی خارجی خود قرار خواهد داد و از تمام ظرفیت‌های قانونی ملی و بین‌المللی در این زمینه استفاده می‌کند.

دولت احتمالی زاکانی گسترش محور مقاومت را مورد توجه قرار می‌دهد

او با بیان اینکه یکی از ابزارهای مهم سیاست خارجی ایران در منطقه، محور مقاومت است خاطرنشان کرد: این محور هم بر اساس اصول دینی و انقلاب اسلامی با هدف مبارزه با ظلم و ظالم تشکیل شده است و ما هم به عنوان جمهوری اسلامی به عنوان مرکز ثقل مقاومت، حتما وظیفه داریم از این محور در چارچوب منافع خود و جهان اسلام نهایت بهره را ببریم.

عباسی اضافه کرد: اقدامی که باید انجام دهیم این است که به کشورهای منطقه این پیام را برسانیم و به آنها نشان دهیم که محور مقاومت دنبال بحران، جنگ و نا امنی نیست بلکه به عکس در پی ثبات است؛ در دولت آینده باید سیاست گسترش محور مقاومت مورد توجه قرار بگیرد.

دولت احتمالی زاکانی برای شناسایی رسمی دولت فلسطین در سطح جهانی تلاش خواهد کرد

نماینده ستاد علیرضا زاکانی با بیان اینکه ملت فلسطین ملتی چند هزار ساله است و نیازی به شناسایی رسمی ندارد گفت: این رژیم صهیونیستی است که محتاج شناسایی است ولی با توجه به ترتیباتی که در صحنه بین‌المللی صورت گرفته، کشورهای غربی شرایط با به سمتی سوق داده‌اند که دولت فلسطین باید مورد شناسایی قرار بگیرد که البته تاکنون 143 کشور این کار را کرده‌اند و اقدامات جنایاتکارانه اسرائیل یکی از دلایل این امر است.

او تصریح کرد: باید از ظرفیت سازمان‌ همکاری‌های اسلامی و مجمع عمومی سازمان ملل استفاده کنیم و از همه مهمتر در سطح رسانه‌ای جهانی، بیش از آنچه وجود دارد خوی وحشی‌گری و نژادپرستانه رژیم صهیونیستی را مطرح کنیم و بگوییم فلسطین، دولت بر حق در سرزمین‌های اشغالی است؛ دولت احتمالی زاکانی حساب ویژه‌ای را در این زمینه باز خواهد کرد.

دولت احتمالی زاکانی پیگیر موارد مطروحه در نامه رهبری به جوانان غربی خواهد بود

عباسی گفت: پیگیری مواردی که در نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان غربی نوشته شده و همچنین پیگیری برای اجرای آنها در سطح‌المللی، یکی از مواردی است که مورد توجه دولت احتمالی زاکانی قرار خواهد گرفت.

با یک لبخند دشمن نباید تصور کنیم قرار است دوستمان باشند

نماینده ستاد علیرضا زاکانی خاطرنشان کرد: با یک لبخند دشمن نباید تصور کنیم قرار است با ما دوست شوند، از دشمن توقع دوستی نداریم و دولت احتمالی زاکانی هم این مسئله را مورد توجه قرار می‌دهد.

او با بیان اینکه دشمنان ما همیشه تلاش کرده‌اند به جمهوری اسلامی ضربه بزنند به همین دلیل در سطح «میدان» به مقابله با ما آمده‌اند که از مصادیق آن میدان سوریه بود گفت: اگر سیاست خارجی ما بخواهد اوج بگیرد، باید بین دیپلماسی و میدان هماهنگی وجود داشته باشد که در دولت اعتدال این مسئله نبود ولی در دولت رئیسی ترمیم شد.

دیپلمات خوب کسی است که به خوبی از «میدان» استفاده کند

عباسی افزود: «میدان» مکمل و تقویت‌کننده دیپلماسی است نه بازدارنده و مانع آن؛ دیپلمات خوب کسی است که به بهترین نحو بتواند از میدان استفاده کند.

نماینده ستاد علیرضا زاکانی گفت: امروز در میدان‌های منطقه‌ای دست برتر با ایران است و با حضور ماست که موازنه قدرت برقرار می‌شود چه اینکه در لبنان، یمن و فلسطین، نظر ایران را می‌خواهند چون نشان دادیم با هماهنگی دیپلماسی و میدان، قدرت و نفوذ ما هم افزایش می‌یابد.

تداوم رابطه کشورهای منطقه با اسرائیل خیانت به آرمان فلسطین است

او با تاکید بر اینکه برخی کشورهای منطقه، همچنان مراودات اقتصادی خود را با رژیم صهیونیستی حفظ کرده‌اند که خیانت آشکار به آرمان‌های ملت فلسطین محسوب می‌شود عنوان کرد: عدم اتحاد میان کشورهای اسلامی، رژیم صهیونیستی را در کشتار مردم فلسطین جری تر می‌کند؛ بسیاری از دولت‌های منطقه، وابسته هستند و میان خواسته آنها با ملت‌هایشان تفاوت وجود دارد.

گام نخست دیپلماتیک برای انزوای اسرائیل گفت‌وگو با کشورهای منطقه است

عباسی گفت: گام نخست در دیپلماسی، گفت‌وگوست، باید با دولت‌هایی که در پشت پرده در حال توسعه رابطه با رژیم صهیونیستی هستند مذاکره و اهمیت اتحاد در دنیای اسلام را گوشزد کرد البته معتقدیم این گفت‌وگوها ممکن است تاثیرگذار هم نباشد.

نماینده ستاد علیرضا زاکانی افزود: اسرائیل به قدری در افکار عمومی ملت‌ها منفور شده که حتی کشورهای دارای مراوده اقتصادی با صهیونیست‌ها هم در هراس به سر می‌برند که مبادات مردمشان این مسائل را بدانند بنابراین اطلاع‌رسانی دقیق به آنها در این زمینه می‌تواند فشارها را افزایش دهد.

باید خطر شکاف در دنیای اسلام را به کشورهای منطقه گوشزد کرد

او تصریح کرد: در گفت‌وگو با کشورهای دارای مراوده با اسرائیل باید به آنها گوشزد کرد تجربه تاریخ نشان داده کشورهای غربی هیچ وقت به قول و قرارهایشان پایبند نیستند بلکه می‌خواهند در دنیای اسلام شکاف ایجاد کنند.

عباسی گفت: مذاکره با کشورهای منطقه در این زمینه باید در سطح سران کشورهای اسلامی صورت بگیرد چه اینکه شهید رئیسی این موضوع را به اردوغان متذکر شده بود.

غزه بازسازی می‌شود ولی چهره کودک‌کش اسرائیل خیر

نماینده ستاد علیرضا زاکانی با بیان اینکه بعد از پایان جنگ غزه، بحث بازسازی تخریب گسترده در این منطقه باید مورد توجه قرار بگیرد خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی نشان داده در کمک به ملت‌های مظلوم و مسلمان دریغ نمی‌کند.

او ادامه داد: آنچه نمی‌توان بازسازی کرد، چهره کودک‌کش و غیر انسانی رژیم صهیونیستی است که در اذهان عمومی شکل گرفته است.

سیاست دولت احتمالی زاکانی پر رنگ بودن نقش ایران در آینده فلسطین است

عباسی با بیان اینکه دولت احتمالی زاکانی حتما آرمان ملت فلسطین را مورد توجه قرار خواهد داد، چون یک مسئله قانونی، اسلامی و انسانی است افزود: تقویت و گسترش محور مقاومت جزو سیاست‌های اصولی او خواهد بود چون این محور یکی از ابزارهای برتری ایران است.

او تصریح کرد: هماهنگی میان دیپلماسی و میدان در مسائل مختلف منطقه‌ای و نهضت‌های آزادی‌بخش بیش از گذشته خواهد بود؛ تلاش خواهد شد تا نقش جمهوری اسلامی در آینده فلسطین پر رنگ باشد.

آخرین اخبار

این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت» صله‌رحم و نماز اول وقت مهم‌ترین خصیصه اخلاقی برادرم بود مستند «جنون هسته‌ای» با افشای اسنادی از نتانیاهو به افق رسید پیشرفت خیره‌کننده‌ هسته‌ای ایران تنها در 3 سال

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها