مشاهده خبر

پنج شنبه 7 تیر 1403

مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند

برنامه تلویزیونی «جهان آرا» پنجشنبه شب 7 تیرماه با موضوع حضور مردم در میدان، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در این برنامه، محمدرضا باقری میزبان ساسان زارع - عضو هیات علمی دانشگاه و دبیر ستاد مردمی مهمانی جشن غدیر – بود.

او در ابتدای برنامه به مهمانی 10 کیلومتری غدیر در تهران و دیگر شهرهای کشور اشاره و ابراز کرد: اگر پیگیری و حمایت شخص شهید رئیسی نبود، برنامه بزرگ مهمانی جشن غدیر برگزار نمی‌شد؛ او اعتقاد زیادی به مردم داشت و هر جا که می‌دید بستری برای حضور مردم هست، از هیچ تلاش و حمایتی مضایقه نمی‌کرد.

انطباق کامل شهید رئیسی با ولایت فقیه مشخصه بارز او بود

زارع افزود: تطبیق و انطباق کامل اندیشه شهید رئیسی با منویات امام و رهبری، تصویری بود که در این سال‌ها دیدیم کما اینکه در گذشته گرایشات سوسیالیستی یا غربی را دیده بودیم و هیچ وقت چنین رویکردی را شاهد نبودیم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه خاطرنشان کرد: شهید رئیسی همواره می‌گفت هیچ شأنی برای خودم غیر از خادمی ملت قائل نیستم.

مهمانی 400 کیلومتری غدیر در 320 شهر ایران

زارع عنوان کرد: امسال در 320 شهر کشور مهمانی کیلومتری به مناسبت جشن غدیر برگزار شد که طول مجموع آنها 400 کیلومتر می‌شود و تنها در تهران هم 65 هزار نفر خادم مواکب بودند.

کمک 1500 میلیارد تومانی مردم تهران برای جشن غدیر

دبیر ستاد مردمی مهمانی جشن غدیر با بیان اینکه فقط در تهران، 1500 میلیارد تومان آورده مردم برای برگزاری مهمانی 10 کیلومتری غدیر را شاهد بودیم گفت: پویش لقمه‌ها هم امسال برگزار شد تا افراد بیشتری در مهمانی غدیر شریک شوند و به این ترتیب در پایتخت 500 هزار لقمه تهیه و توزیع شد.

غیر ایرانی‌ها هم در مهمانی کیلومتری غدیر خادمی کردند

او خاطرنشان کرد: افرادی از یمن، عراق، افغانستان و پاکستان هم طوری برنامه‌ریزی کردند تا در روز عید غدیر در تهران باشند و موکب‌داری کنند؛ گروه‌هایی هم از عراق، هند، برزیل و پاکستان از ما خواستند تجربیاتمان را به آنها منتقل کنیم تا در کشورهای خودشان مهمانی کیلومتری برگزار کنند.

یک دهه توقف با کلیدهای تقلبی و قفل‌های جعلی

زارع افزود: باب کلیدهای تقلبی و قفل‌های جعلی امروز در کشور باز است چه اینکه با همین ابزارها عده‌ای کشور را به اندازه یک دهه عقب نگه داشتند، امروز اما شاهدیم که شهید رئیسی کیمیایی تازه آورد و امیدواریم با بصیرت مردم، راه آن شهید بزرگ ادامه یابد.

نقش انتخاب امروز ما در تعجیل و تاخیر ظهور

این عضو هیئت علمی دانشگاه در بخش دیگری از برنامه اظهار کرد: در طول تاریخ، همه زمان‌ها و مکان‌ها به یک اندازه سرنوشت‌ساز نیستند و نکته مهمتر اینکه هر فرد در زمانی متولد می‌شود که استعداد و توانایی کاری را داشته باشد متناسب با همان زمان و مکان.

او ادامه داد: امروز هم در نقطه و مکان سرنوشت‌سازی از تاریخ هستم و تصمیم درست ما می‌تواند به عاقبت به خیری بشریت منتهی شده و تصمیم اشتباه ما هم می‌تواند تا سال‌ها ظهور را عقب بیندازد.

پیشنهاد به هر فرد ایرانی برای افزایش مشارکت

زارع تصریح کرد: هر کس اگر همت کند و یک نفر را با خودش پای صندوق ببرد (فارغ از اینکه به چه کسی رأی می‌دهد) تا حماسه مشارکت را مکمل حماسه تشییع شهدای خدمت قرار دهد و به اصل مشارکت حداکثری عمل کند.

فقط حرف رهبری را تکرار نکنیم، عمل کنیم

این استاد دانشگاه گفت: گاهی ما حرف را می‌گیریم و تکرارش می‌کنیم ولی اصل معنای حرف روی زمین می‌ماند در حالیکه رهبری بارها فرموده‌اند افرادی باید حرف‌ها را دریابند و برای دیگران تبیین کنند.

به گفته او، امام راحل و رهبر معظم انقلاب معیارهای اصلح را مشخص کرده‌اند که باید به آنها توجه کنیم.

تبیین یکی از معیارهای اصلح در کلام رهبری

زارع تصریح کرد: کارآمدی مدیریتی، به معنای توانایی و تجربه تا حصول نتیجه مطلوب، یکی از معیارهایی است که رهبر معظم انقلاب برای انتخاب اصلح برشمرده‌اند.

تبعیت از ولایت در زمان اختلاف نظر جلوه می‌کند

این عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه سید حسن نصرالله تعریف می‌کرد زمانی در اوج جنگ، تحلیل من پایان جنگ و آتش‌بس بود عنوان کرد: او می‌گوید از حاج قاسم خواستم از رهبر معظم انقلاب بخواهد نظر خود را بگوید که ایشان فرموده بودند اگر چند روز دیگر مقاومت کنید پیروز میدان خواهید شد.

وی افزود: دبیرکل حزب الله ادامه می‌دهد من به عنوان شخص ناظر بر میدان تحلیلی متفاوت با رهبر انقلاب داشتم ولی از نظر ایشان تبعیت کردم و نتیجه هم دیدیم.

زارع ادامه داد: ما هم در ایران رئیس جمهوری داشتیم که هر جا با رهبری هم نظر بود ، تمکین می‌کرد ولی هر جا نبود، راه خودش را می‌رفت که نتیجه‌اش را هم دیدیم.

هیچ راهی جز تحول اساسی در کشور نداریم

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: مسئله اصلی امروز کشور همان است که به واسطه آن، نیمی از مردم در انتخابات مجلس شرکت نکردند، آنها نه ضد انقلاب بودند نه معارض بلکه همین مردمی هستند که روز گذشته به عشق ولایت حضرت علی(ع) کف خیابان بودند.

او با بیان اینکه مردم گلایه دارند و می‌‌گویند ساختارهای اداری و اقتصادی کشور پاسخگوی نیازهای کشور نیست و مشکل تورم، گرانی و اشتغال را حل نکرده است گفت: بنابراین هیچ راهی جز ایجاد یک تحول اساسی در کشور نداریم.

آخرین اخبار

این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت» صله‌رحم و نماز اول وقت مهم‌ترین خصیصه اخلاقی برادرم بود مستند «جنون هسته‌ای» با افشای اسنادی از نتانیاهو به افق رسید پیشرفت خیره‌کننده‌ هسته‌ای ایران تنها در 3 سال

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها