مشاهده خبر

یک شنبه 27 خرداد 1403

نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» یکشنبه شب 27 خردادماه با موضوع آینده جنگ غزه، وضعیت نتانیاهو و ارتش صهیونیستی و احتمال جنگ اسرائیل و حزب الله، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، ارتباط اینترنتی با حاتم یاووز – تحلیلگر سیاسی در ترکیه – برقرار شد؛ او با اشاره به تجمعات ضد صهیونیستی در کشورهای مختلف جهان اظهار کرد: باید از هر مناسبتی برای ابراز حمایت از مردم و آرمان فلسطین استفاده کرد البته اعتراضات ضد صهیونیستی هم می‌توانند در روزهای مختلف حتی در کشورهای غیر اسلامی برگزار شوند که اکنون شاهد چنین تجمعاتی در آمریکا، انگلیس و دیگر کشورهای غربی هستیم.

اسرائیل توان مقابله با حزب الله را ندارد

یاووز افزود: فکر نمی‌کنم اسرائیل شانسی در برابر حزب الله لبنان داشته باشد، بیشتر تحلیلگران هم همین نظر را دارند چون اسرائیل در وضعیت دفاعی شکننده‌ای قرار دارد ضمن اینکه نه تنها ایران، بلکه جنبش فراگیر منطقه‌ای، پشتیبان حزب الله است.

وقتی هیچ حد و مرزی در این جنگ نیست

در ادامه گزارش اختصاصی به افق فلسطین از غزه پخش شد؛ مازن بلبیسی خبرنگار اختصاصی شبکه افق در غزه با مردمی گفت‌وگو که در خانه‌هایشان، هدف حملات هوایی صهیونیست‌ها قرار گرفته‌اند، آنها به او گفته‌اند بدون اینکه هشداری داده شود، ناگهان بمباران شروع شده و جنایات صهیونیست‌ها هر روز بیشتر می‌شود.

ایهود باراک درست گفته است!

گفت‌وگوی اینترنتی با رابرت فانتینا - استاد دانشگاه در کانادا – بخش بعدی برنامه بود؛ او در گفت‌وگو با سید حسین حسینی اظهار کرد: صهیونیست‌ها از همان روز اول طوفان الاقصی به دنبال نابودی حماس بودند و گمان می‌کردند این کار طی نهایتا دو هفته به انجام می‌رسد ولی وارد باتلاقی شدند که دستشان هر روز بیشتر به خون بی گناهان آلوده شد.

فانتینا افزود: اسرائیل آبروی نداشته خود را در این جنگ به طور کلی از دست داد و می‌توان گفت در حال حاضر فقط آمریکا کنار آنها ایستاده و چند دولت غربی که تعدادشان کم است.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: آنچه ایهود باراک گفته درست است چون رژیم که دستش به خون زنان و کودکان آلوده است چگونه می‌تواند ژست پیروزی بگیرد؟

نتانیاهو حتی رضایت کابینه خود را هم ندارد

او با بیان اینکه نتانیاهو نه تنها جنگ را باخته، بلکه همه چیز را از دست داده است گفت: خشونت بالا و عدم توافق برای آتش بس، صداهایی را از درون کابینه او بلند کرده که ادامه کارشناسان منتقد اوست.

این استاد دانشگاه ادامه داد: نخست وزیر رژیم صهیونیستی حتی نتوانسته رضایت کابینه خودش را جلب کند البته اعتراض علیه او پیش از جنگ غزه هم شروع شده بود و پرونده‌های قضایی علیه او زیاد هستند، شاید همین جنگ است که موجب شده نتانیاهو هنوز به زندان نیفتاده باشد.

اسرائیل «شادی» را در غزه خفه کرده است

در ادامه ارتباط اینترنتی با مازن بلبیسی – خبرنگار اختصاصی برنامه در غزه – برقرار شد؛ او اظهار کرد: عید قربان در غزه با غم و اندوه فرا رسیده البته برخی مردم سعی کرده‌اند با ابزارهای ساده، شادی را برای فرزندان خود فراهم کنند.

بلبیسی افزود: تنها در یکی از حملات امروز، هفت فلسطینی که در بین آنها کودک هم بود به شهادت رسیدند؛ در جنگی هستیم که اسرائیل به هیچ مناسبت و به هیچ ارزشی احترام نمی‌گذارد و مدام غیر نظامیان را هدف قرار می‌دهد.

اقدام ناجوانمردانه اسرائیل در توزیع آرد بین اهالی غزه

خبرنگار اختصاصی شبکه افق خاطرنشان کرد: کمک‌های بشردوستانه به غزه می‌رسد ولی مقدار آن بسیار کم اما نیاز مردم بسیار زیاد است؛ روزانه فقط تعداد کمی کامیون حامل کمک از گذرگاه ابوسالم عبور می‌کنند و اسرائیل اجازه ورود بیشتر آنها را نمی‌دهد؛ بر اثر این اقدام شاهد شرایطی شبه قحطی در غزه به خصوص شمال هستیم.

او ادامه داد: صهیونیست‌ها اجازه ورود مقداری آرد را داده ولی مردمی که برای بردن کیسه‌ها می‌روند را هدف گلوله قرار می‌دهد، آنها از ورود کامیون‌ها فیلم می‌گیرند و منتشر می‌کنند ولی عملا این کمک‌ها به دست مردم نمی‌رسد.

احتمال جنگ چند روزه بین اسرائیل و حزب الله وجود دارد

در ادامه گفت‌وگویی اینترنتی با محمد تقی آقایان - کارشناس مسائل راهبردی – برقرار شد؛ او هم در گفت‌وگو با حسینی ابراز کرد: رژیم صهیونیستی بعد از طوفان الاقصی به اهداف خود نرسیده و تنها زمین را تصرف کرده، نه اسرا آزاد شده‌اند و نه حماس نابود شده ولی با شروع حملات حزب الله در حمایت از فلسطین، اسرائیل مقاومت لبنان را بارها به انتقام تهدید کرده است.

آقایان افزود: این احتمال وجود دارد که شاهد درگیری چند روزه بین اسرائیل و حزب الله باشیم چه اینکه هم اکنون هم حملات دو طرف افزایش یافته است.

نقش عملیات وعده صادق در بهبود وضعیت نظامی و سیاسی ایران در سوریه

این کارشناس مسائل راهبردی با بیان اینکه بعد از عملیات وعده صادق، ورق برگشته و اوضاع سیاسی و نظامی در سوریه به نفع ایران تغییر کرده است گفت: روند ترور علیه مستشاران ایرانی قطع شده و حتی شاهد پرواز هواپیماهای شناسایی آمریکا و اسرائیل هم بر فراز منطقه نیستیم.

او ادامه داد: درگیری‌هایی البته بین عشایر و طوایف با پشتیبانی اسرائیل در شرق سوریه رخ داده ولی در مجموع شرایط بعد از عملیات وعده صادق برای ایران خوب است.

نقشه آمریکا برای آینده حشدالشعبی چیست؟

آقایان با بیان اینکه بسیاری از خبرها راجع به عملیات مقاومت عراق رسانه‌ای نمی‌شوند در حالیکه قدرت بازدارندگی حشدالشعبی بیشتر شده است گفت: آمریکا معتقد است حشدالشعبی باید زیر نظر وزارت دفاع عراق که نفوذ ایالات متحده در آنجا بالاست اداره شود تا عملکرد این نیروی مردمی بر اساس دیکته نوشته شده توسط آمریکا باشد.

به گفته او، حتی اگر حشدالشعبی هم نباشد، گروه‌های مقاومت کوچک و بزرگ در عراق وجود دارند که تاکنون با اهداف خود رسیده‌اند.

توصیف اسرای آزاد شده فلسطینی: زندان‌های اسرائیل گورستان زنده‌هاست

بخش پایانی برنامه، ارتباط اینترنتی با ابراهیم برناط – شهروند فلسطینی – برقرار شد؛ او در پاسخ به سوال حسینی در ارتباط با تعامل رژیم صهیونیستی با زندانیان فلسطینی اظهار کرد: زندانیان فلسطینی در اسارتگاه‌های اسرائیلی با درد و رنج زیادی روزگار می‌گذرانند و اسرائیلی‌ها اقدامات وحشتناکی انجام می‌دهند، زندانیان آزاد شده این اسارتگاه‌ها را گورستان افراد زنده نامیده‌اند.

برناط افزود: رژیم صهیونیستی همه تلاش خود را انجام داده تا مقاومت را از مردم جدا کند و برای تحقق این هدف، بر حجم جنایات خود افزوده است ولی نتیجه عکس گرفته و اتفاقات مردم غزه بعد از هفتم اکتبر بیش از گذشته حامی مقاومت شده‌اند.

آخرین اخبار

مزد خدمت یک خادم کافه مستند به صرف یک فنجان تحلیل «خوبان عالم» روایتی از دو شهید شاهچراغ آیا حماس در معادلات آینده فلسطین نقش خواهد داشت؟ زندگی شهیدِ نخبه «شاه‌چراغ» از قاب افق سیما شبکه افق سیما با روایتی از شهدای شاهچراغ مستند "بهنام 30 سال بعد" روایت زندگی و شهادت بهنام محمدی مقاومت نه یک گروه که یک فرهنگ است روایتی مستند از شهدای غیرایرانی سوریه مستند «شباهنگ» برای اولین بار به آنتن سیما رسید همه چیز درباره کریدور IMEC؛ برنامه ایران چیست؟ «خانه پوچ» برای اولین بار به آنتن افق رسید «زیتون سرخ» از امروز روی آنتن افق سیما رنگ و بوی مقاومت در مستندهای افق روایت مستند یک دفاع تاریخ‌ساز روایت ۲۴ ساعت با «به افق فلسطین» مجموعه مستند «باروت و بیروت» روایتی از نبرد این روزها در ضاحیه آیا حزب‌الله بعد از ترور فرماندهان دچار مشکل خواهد شد؟ «به افق فلسطین» از طوفان الاقصی تا وعده صادق همانندی این روزهای لبنان با تابستان ۱۳۶۰ طوفان الاقصی و موج بیداری دینی در دنیای اسلام نماهنگ «به افق فلسطین» در سالگرد ۷ اکتبر منتشر شد یک سال از تولد «به افق فلسطین» تلویزیون می‌گذرد شبکه افق حضور سردار قاآنی را در برنامه «به افق فلسطین» تکذیب کرد اکران کمپین محیطی «جهان به افق فلسطین» در سطح کشور جنایات رژیم صهیونیستی در مستند «منهای ۷۵» پخش سریال «طلوع فجر» در اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی + تیزر «به افق فلسطین» یک برنامه پر مخاطب شجاعت و درایت تؤامان یک رهبر مستند «وداع با اسلحه» در کافه مستند ۲۴ ساعت به افق فلسطین؛ بزرگداشت سالگرد برنامه‌ای که تاریخ‌ساز شد از قانا تا بیروت روایت پیروزی مقاومت نبردی نهایی برای صهیونیست‌ها و مقاومت «مرزهای مقاومت» به کافه مستند رسید وقتی ترور جواب نمی‌دهد «نسیم حیات» روایتی از ۳۳ روز مجاهدت در برابر پنجمین ارتش قدرتمند دنیا روایت «قدر‌ مطلق» از یک جنایت رژیم صهیونیستی «قهرمانان مقاومت» با روایتی از شهید ابو مهدی المهندس به روی آنتن افق مستند اسرائیلیسم در کافه مستند تدارک ویژه شبکه افق در پی شهادت سیدحسن نصرالله راه او و هدف او جاری است فصل جدید سلام به آینده در راه است مستند بانو؛ روایتی از ایثارگری یک مادر شهید وقتی ثانیه شمار عمر صهیونیست‌ها چمشک می‌زند از تجهیزات بنجل غربی تا تشکیل یگان زرهی سپاه «سلام به آینده» چطور استعدادها را شناسایی کرد/ نخبگانی که کمتر دیدیم ویژه برنامه «جهان‌آرا» در هفته دفاع مقدس مروری بر زندگی علما در مستند «سعادتمندان» یادی از شهیدان کشوری و شیرودی در سریال «سیمرغ» اسناد منتشر نشده جنگ روی میز شبکه افق

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها