مشاهده خبر

پنج شنبه 9 آذر 1402

نهضت ملی مسکن از وعده تا تحقق

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: بر اساس برنامه‌ای که داریم اواخر امسال و سال آینده نهضت بهره‌برداری از طرح نهضت ملی مسکن را خواهیم داشت.

0

برنامه فرامتن با موضوعات فرهنگی و اجتماعی روز سه شنبه از شبکه افق پخش شد.

در بخش خبرهای خوب ۲۴ ساعت گذشته به این خبرها اشاره شد: تحقق ۹۵ درصدی برنامه اشتغال در خراسان جنوبی، گازرسانی به ۵۰۰ کارخانه و ۱۴ روستای استان سمنان، بهره‌مندی ۷۹۹ خانوار روستایی و عشایری از شبکه ملی اطلاعات، آزادی سه زندانی با کمک یک خیر یزدی، اجرایی شدن هشت کیلومتر شبکه آبرسانی در استان مرکزی

در بخش میز اصلی برنامه به موضوع وعده ساخت مسکن در دولت سیزدهم و با حضور ابوالفضل نوروزی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی به عنوان مهمان برنامه پرداخته شد.

وی گفت: در دولت گذشته دو و نیم میلیون مسکن عقب افتاده بود و پس از ابلاغ قانون جدید نیز یک میلیون به آن اضافه شد و ما راه سختی را برای جبران گذشته داشتیم.

نوروزی افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم برنامه‌ریزی جامعی برای برطرف‌کردن مشکل مسکن انجام و اقدامات بسیاری انجام شد و سامانه‌‌ای برای ثبت‌نام راه‌اندازی شد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: یکی از اقداماتی که بی‌سابقه بوده است، الحاق ۵۲ هزار هکتار زمین برای اجرای این طرح بوده است.

وی گفت: برای آماده‌سازی هر واحد دولت باید بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کند.

نوروزی افزود: کسانی که واحد شرایط دریافت طرح‌های حمایتی خانه هستند باید دارای چهار شرط سبز بودن فرم ج، تاهل، سکونت در آن منطقه و عدم مالکیت را دارا باشند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: تا کنون یک میلیون و نهصد هزار واحد مسکونی شروع به کار شده است. در برخی از استان‌ها مانند لرستان، کردستان و برخی شهرهای شمالی تامین زمین بسیار دشوار است زیرا از یک طرف به کوه نزدیک و از طرق دیگر به زمین‌های کشاورزی نزدیک است که کار را سخت می‌کند.

وی گفت: آمارهایی که دیگران درباره این طرح می‌دهند نادرست است. واجدین شرایط دریافت این طرح یک میلیون و نیم نفر بوده که ششصد سی و دو هزار نفر از آنان چهل میلیون تومان واریزی را داشته‌اند.

نوروزی افزود: حدود پنجاه هزار واحد مسکونی حمایتی دولت درحال انجام است.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: بر اساس برنامه‌ای که داریم اواخر امسال و سال آینده نهضت بهره‌برداری از طرح نهضت ملی مسکن را داشته باشیم.

در بخش میز فرهنگ و هنر این برنامه نیز به کنگره ملی سر به داران و با حضور سید نورالله رضوی، دبیر اجرایی کنگره سر به داران پرداخته شد.

وی گفت: قیام سر به داران از آن جهت اهمیت دارد که اولین قیام مردمی ضد حکومت است و سر به داران اولین کسانی هستند که توانستند حکومت شیعی را به وجود بیاورند.

وی افزود: این کنگره اولین بار در سال ۹۴ برگزار شد اما تا کنون و به دلیل دیدگاه‌های مدیریتی دانشگاه حکیم سبزواری که متولی این کنگره است دیگر برگزار نشده است.

آخرین اخبار

روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها