مشاهده خبر

شنبه 16 تیر 1403

کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم

برنامه تلویزیونی «جهان آرا» شنبه شب 16 تیرماه با عنوان وظیفه دینی و انقلابیِ مردم پس از انتخابات، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

حاج حسین یکتا مهمان این برنامه بود و در گفت‌وگو با محمدرضا باقری اظهار کرد: امام راحل فرمودند میزان رأی مردم است و جمهوری اسلامی هم نظام «امام» و «امت» است؛ این حال و هوا را من در دوره کرونا هم دیده بودم که چقدر مردم پای کار بودند.

یکتا افزود: وقتی بنای این کشور روی فلسفه امام و امتی گذاشته شده و مردم اهمیت دارند، مشکلات هم همیشه با حضور مردم در میدان حل می‌شود.

فتنه 1401 جنگ جهانی همه جانبه علیه ایران بود

این فعال فرهنگی و اجتماعی خاطرنشان کرد: فتنه هیبردی 1401 جنگ جهانی همه جانبه علیه ایران بود، بعد از مدتی حادثه بالگرد شهید رئیسی پیش می‌آید و دشمن دوباره وارد نبرد می‌شود تا مردم پای صندوق نروند، اینجاست که اهمیت جهاد تبیین مد نظر رهبری معنا پیدا می‌کند، نبرد تن به تن با دشمن است و در همین شرایط اقتصادی و گرانی، پای کار آمدند.

ایرانیان خارج‌نشینی که رأی دادند دنیا را گشته‌‌اند و قدر کشور را می‌دانند

او ادامه داد: دل‌ها دست خدا و امام زمان(عج) است، به همین دلیل است می‌بینیم ایرانیان مقیم خارج از کشور در عین تهدید و خطراتی که بیخ گوششان وجود دارد، می‌روند و رأی می‌دهند؛ و باز هم اینجاست که معنای نامه رهبر معظم انقلاب را خطاب به جوانان غربی و همچنین خطاب ایشان به دهه هشتادی‌ها را می‌فهمیم.

در میانه «مشارکت» دیروز «مجاهدت» را دیدم

یکتا خاطرنشان کرد: باید به خاطر داشتن چنین مردمی که پای کار آمدند، سجده شکر بجا بیاوریم، مردمی که به فکر تمدن‌سازی هستند و خود را نزدیک قله می‌بینند. رخدادهایی که امروز می‌بینیم اتفاقات آخرالزمانی هستند، مثل این روزها که یکی مثل من جا می‌ماند و آن دهه هشتادی و آن جوان یمنی، جلو می‌رود.

توصیه جدی حاج حسین یکتا به پزشکیان

این فعال فرهنگی با بیان اینکه تا دیروز مأموریت ما حضور حداکثری بود و از امروز مأموریت جدیدی داریم گفت: رقابت باید به رفاقت و مناظره به مشاوره تبدیل شود؛ آقای پزشکیان بداند جوانان و نخبگانی وارد میدان شده‌اند که راه زیادی را پیموده‌اند و با نگاه فراجناحی و تمدنی، می‌توان از ظرفیت آنها استفاده کرد.

جهادی یعنی جریانی که نفوذ و نفاق در آن راه ندارد

او ادامه داد: نقشه راه ما بیانیه گام دوم انقلاب است، رهبر معظم انقلاب هم می‌فرمایند گام دوم محقق نمی‌شود مگر با «تحول جهشی» و «تفکر جهادی» و «نگاه تمدنی» و ما می‌خواهیم اینها را محقق کنیم؛ در شرایطی که بوروکراسی سنگین دولتی و اداری اجازه نمی‌دهد مسیرهای مردمی هموار شود، و البته استکبار جهانی هم جلوی چنین هدفی ایستاده است.

یکتا خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم نهضت اسلامی به سرانجام برسد و امروز که چشم مردم دنیا به سمت ایران است، باید تفکر جهادی را که شروع کرده‌ایم ادامه بدهیم چون خداوند به آدم جهادی یعنی جهادگر همراه با تحقیق و نبرد برای حل مسئله، توجه می‌کند.

راز موفقیت دولت چهاردهم کار جهادی است

این فعال اجتماعی و فرهنگی گفت: اگر دولت چهاردهم می‌خواهد در مسیر گام دوم انقلاب موفق شود، باید همان مسیری را پیش برود که شهید رئیسی شروع کرد، یعنی تشکیل دوباره شورای عالی جهادی؛ تفکر جهادی یعنی هر جا باری وجود دارد همت کنیم و آن را برداریم، هر جا که باشد و هر زمانی که هست.

بایدن «شُل» نکرد، «رها» کرد چون کاری از دستش ساخته نبود

یکتا خاطرنشان کرد: بایدن کار را رها کرد نه اینکه کم و شُل کرده باشد، او دید کاری نمی‌تواند بکند و کار را رها کرد و تحریم‌ها بی اثر شدند و به این میزان توانستیم نفت بفروشیم.

آخرین اخبار

شجاعت و درایت تؤامان یک رهبر مستند «وداع با اسلحه» در کافه مستند ۲۴ ساعت به افق فلسطین؛ بزرگداشت سالگرد برنامه‌ای که تاریخ‌ساز شد از قانا تا بیروت روایت پیروزی مقاومت نبردی نهایی برای صهیونیست‌ها و مقاومت «مرزهای مقاومت» به کافه مستند رسید وقتی ترور جواب نمی‌دهد «نسیم حیات» روایتی از ۳۳ روز مجاهدت در برابر پنجمین ارتش قدرتمند دنیا روایت «قدر‌ مطلق» از یک جنایت رژیم صهیونیستی «قهرمانان مقاومت» با روایتی از شهید ابو مهدی المهندس به روی آنتن افق مستند اسرائیلیسم در کافه مستند تدارک ویژه شبکه افق در پی شهادت سیدحسن نصرالله راه او و هدف او جاری است فصل جدید سلام به آینده در راه است مستند بانو؛ روایتی از ایثارگری یک مادر شهید وقتی ثانیه شمار عمر صهیونیست‌ها چمشک می‌زند از تجهیزات بنجل غربی تا تشکیل یگان زرهی سپاه «سلام به آینده» چطور استعدادها را شناسایی کرد/ نخبگانی که کمتر دیدیم ویژه برنامه «جهان‌آرا» در هفته دفاع مقدس مروری بر زندگی علما در مستند «سعادتمندان» یادی از شهیدان کشوری و شیرودی در سریال «سیمرغ» اسناد منتشر نشده جنگ روی میز شبکه افق نجار زندگی؛ از چوب تا زندگی دوباره رنگ و بوی دفاع مقدس در مستندهای افق ّسفرنامه‌ای قرآنی به روی آنتن افق سیما هفته پایانی تابستان همراه با افق سیما بلوغ سینمای دفاع مقدس در دهه 90 تثبیت شد مستند ویژه شبکه افق در هفته وحدت فلسفه رویکرد آزمون و خطا در کنکور هر سال چیست؟ ادبستان آل طاها؛ الگویی برای تربیت نسل آینده مستندهای ویژه افق در هفته پایانی تابستان بررسی «عملیات دماوند» در کافه مستند فیلم‌های سینمایی آدینه شبکه افق بازپخش مستند «سرزمین ستاره ها» با نگاهی به جلسات خانگی قرآن روایتی متفاوت از بافتار اجتماعی و سیاسی زمانه امامین عسکریین «کنشگری عفاف و حجاب در فضای مجازی» با حضور سعیدیسم در افق برنامه مورد علاقتو گوش کن! بازپخش پرده خوانی سینمای جنگ از دریچه افق سیما «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود نوشت افزار ایرانی و مسئله هویت‌یابی نسل فردا صنعت هزار توی خودرو در ایران: شرکت‌هایی که به جای ایمن‌سازی، گاوداری می‌کنند مجموعه مستند «خسته نباشید» به روی آنتن افق سیما مهرآفرین؛ روایتی جدید از بزرگراه همت سفر به اعماق ایران با شبکه افق؛ از رخ مادر تا پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس عقلانیت حسینی یا کارناوال حکومتی؟ بررسی جریان شناسی حوادث حوزه مروی از ابتدا تا کنون اگر بنیانگذار تلگرام به جای فرانسه در ایران دستگیر می‌شد، رسانه‌ها چه می‌کردند؟ پذیرایی از زائران عراقی حرم رضوی در «السلطان» فرشتگان؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رازهای رهبری حزب الله به روی آنتن افق

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها