مشاهده خبر

شنبه 20 خرداد 1402

مستندهای کاملا «بی واسطه» در افق

در این هفته، مجموعه‌ای از مستندهای تک قسمتی یا مجموعه‌ای با موضوعات اجتماعی، علمی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق سیما پخش خواهد شد.

0

شنبه 20 خردادماه ساعت 20، قسمت هفتم مستند «نسل سوم» روی آنتن می‌رود که هر قسمت آن، به زندگی و فعالیت‌های یکی از جوانان کارآفرین در بخش‌های مختلف کشور اختصاص دارد.

مجموعه مستند «املاک ملت» به کارگردانی امیراطهر سهیلی و مهدی فلاحی تولید خانه مستند انقلاب اسلامی با موضوع روایت واگذاری اسناد املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم، شنبه تا چهارشنبه ساعت  18:30 روی آنتن می‌رود.

«همراه با رودخانه از سرچشمه تا دریا» عنوان مستند دیگری از شبکه افق است که روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت 20:30 پخش می شود.

«داستان تحریم» عنوان مجموعه مستند دیگری است که قسمت پنجم آن، یکشنبه 21 خردادماه از شبکه افق پخش می‌شود؛ این مجموعه با تهیه‌کنندگی و کارگردانی احمد کشاورز صدیق تولید شده و به تاریخچه چگونگی ایجاد و گسترش تحریم‌ها علیه ایران می‌پردازد.

دوشنبه این هفته ساعت 20، قسمت بیست و چهارم خردادماه از مستند «فناورانه» هم روی آنتن می‌رود. این مجموعه مروری است بر پیشرفت‌های کشور در حوزه فناوری با محوریت شرکت‌های دانش بنیان که در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند. کارگردانی فناورانه را بهاره صفوی بر عهده داشته است

روز سه‌شنبه ساعت 18 قسمت پنجم از مجموعه مستند 12 قسمتی «مسجدنشان» پخش خواهد شد؛ این فیلم روایتی از فعالیت‌های گوناگون فرهنگی، هنری و مذهبی در مساجد سراسر کشور است

قسمت پنجم مجموعه «سلاح ایرانی» هم برای پخش در ساعت 18 روز چهارشنبه این هفته در نظر گرفته شده است؛ در این مستند، تاریخچه انواع سلاح‌های سبک و سنگین که توسط متخصصان داخلی کشورمان طراحی و ساخته شده و به تولید انبوه رسیده‌اند به نمایش درآمده است، سلاح‌هایی همچون موشک، قایق و انواع اسلحه‌های خودکار و نیمه خودکار که ایران را به صادرکننده جنگ‌افزار هم تبدیل کرده است

«بی واسطه» عنوان مستند دیگری است که قسمت‌های یازدهم و دوازدهم آن پنجشنبه و جمعه ساعت 16 از شبکه افق پخش می‌شود؛ این مجموعه با اجرای محمد دلاوری و تهیه‌کنندگی سیدعلی صدری‌نیا در هر قسمت به سراغ یک موضوع چالشی و دغدغه‌مند می‌رود. محمد دلاوری در این برنامه ماجراجویی‌های جدیدی را در بازگشت به آنتن تلویزیون تجربه کرده است.

قسمت ششم مستند «فراز» همان روز ساعت 19 از شبکه افق پخش می شود. مستند فراز به بررسی بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه های مختلف می پردازد.

همان روز ساعت 20:30، قسمت بیست و پنجم مستند «ماجرای امروز» هم از شبکه افق پخش خواهد شد؛ این مجموعه روایتی از زندگی شهدای مدافع امنیت است که در راه حفظ امنیت جامعه و مقابله با آشوبگران به شهادت رسیدند. محسن اردستانی رستمی، کارگردانی ماجرای امروز را بر عهده داشته است.

از دیگر مستندهایی که شبکه افق برای این هفته در نظر گرفته می‌توان به «دردانه‌ها» برای ساعت 19 و «رنج ترنج» برای ساعت 20:30 روز جمعه اشاره کرد. رنج ترنج مجموعه‌ای با تهیه‌کنندگی امیرحسین جان‌پناه و کارگردانی کیومرث محمد چناری است که درباره بانوان تاثیرگذار سوریه در زمان جنگ ساخته شده است.

 

آخرین اخبار

شجاعت و درایت تؤامان یک رهبر مستند «وداع با اسلحه» در کافه مستند ۲۴ ساعت به افق فلسطین؛ بزرگداشت سالگرد برنامه‌ای که تاریخ‌ساز شد از قانا تا بیروت روایت پیروزی مقاومت نبردی نهایی برای صهیونیست‌ها و مقاومت «مرزهای مقاومت» به کافه مستند رسید وقتی ترور جواب نمی‌دهد «نسیم حیات» روایتی از ۳۳ روز مجاهدت در برابر پنجمین ارتش قدرتمند دنیا روایت «قدر‌ مطلق» از یک جنایت رژیم صهیونیستی «قهرمانان مقاومت» با روایتی از شهید ابو مهدی المهندس به روی آنتن افق مستند اسرائیلیسم در کافه مستند تدارک ویژه شبکه افق در پی شهادت سیدحسن نصرالله راه او و هدف او جاری است فصل جدید سلام به آینده در راه است مستند بانو؛ روایتی از ایثارگری یک مادر شهید وقتی ثانیه شمار عمر صهیونیست‌ها چمشک می‌زند از تجهیزات بنجل غربی تا تشکیل یگان زرهی سپاه «سلام به آینده» چطور استعدادها را شناسایی کرد/ نخبگانی که کمتر دیدیم ویژه برنامه «جهان‌آرا» در هفته دفاع مقدس مروری بر زندگی علما در مستند «سعادتمندان» یادی از شهیدان کشوری و شیرودی در سریال «سیمرغ» اسناد منتشر نشده جنگ روی میز شبکه افق نجار زندگی؛ از چوب تا زندگی دوباره رنگ و بوی دفاع مقدس در مستندهای افق ّسفرنامه‌ای قرآنی به روی آنتن افق سیما هفته پایانی تابستان همراه با افق سیما بلوغ سینمای دفاع مقدس در دهه 90 تثبیت شد مستند ویژه شبکه افق در هفته وحدت فلسفه رویکرد آزمون و خطا در کنکور هر سال چیست؟ ادبستان آل طاها؛ الگویی برای تربیت نسل آینده مستندهای ویژه افق در هفته پایانی تابستان بررسی «عملیات دماوند» در کافه مستند فیلم‌های سینمایی آدینه شبکه افق بازپخش مستند «سرزمین ستاره ها» با نگاهی به جلسات خانگی قرآن روایتی متفاوت از بافتار اجتماعی و سیاسی زمانه امامین عسکریین «کنشگری عفاف و حجاب در فضای مجازی» با حضور سعیدیسم در افق برنامه مورد علاقتو گوش کن! بازپخش پرده خوانی سینمای جنگ از دریچه افق سیما «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود نوشت افزار ایرانی و مسئله هویت‌یابی نسل فردا صنعت هزار توی خودرو در ایران: شرکت‌هایی که به جای ایمن‌سازی، گاوداری می‌کنند مجموعه مستند «خسته نباشید» به روی آنتن افق سیما مهرآفرین؛ روایتی جدید از بزرگراه همت سفر به اعماق ایران با شبکه افق؛ از رخ مادر تا پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس عقلانیت حسینی یا کارناوال حکومتی؟ بررسی جریان شناسی حوادث حوزه مروی از ابتدا تا کنون اگر بنیانگذار تلگرام به جای فرانسه در ایران دستگیر می‌شد، رسانه‌ها چه می‌کردند؟ پذیرایی از زائران عراقی حرم رضوی در «السلطان» فرشتگان؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رازهای رهبری حزب الله به روی آنتن افق

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها