مشاهده خبر

شنبه 24 شهریور 1403

فلسفه رویکرد آزمون و خطا در کنکور هر سال چیست؟

برنامه تلویزیونی «جهان آرا» شنبه شب 24 شهریورماه با عنوان کنکور، سوابق تحصیلی و آینده فرزندان ایران، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

علیرضا منادی سفیدان - رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی – مهمان این برنامه بود؛ او با بیان اینکه در کمیسیون آموزش مجلس، موافق تاثیر معدل بودیم ولی نه به اندازه پنجاه درصد اظهار کرد: همچنین اعتقاد داریم دروس عمومی هم باید در کنکور باشند، پافشاری نمایندگان موجب شد مصوبه به مجمع تشخیص مصلحت برود ولی نظر مجمع، به نفع مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود اما دیدیم که امسال مشکلات زیادی در کنکور به وجود آمد.

او افزود: رئیس جمهور خواستار بررسی مشکلات شده ولی با توجه به زمان اندک، سال آینده هم کنکور به همین شکل برگزار می‌شود.

به دنبال حذف برخی سهیمه‌ها در کنکور هستیم

منادی سفیدان گفت: سهمیه‌ مربوط به مناطق در کنکور عادلانه نیست، پیشنهاد شده داوطلبان دهک‌بندی شوند تا افرادی با نمرات منفی و رتبه‌های بالا، در کنار کسانی قرار نگیرند که رتبه و درصدهایشان خیلی بهتر است.

اگر فروش سوالات امتحانی کذب است چرا پلیس فروشندگان سوال را دستگیر می‌کند؟

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: این مسئله که سوالات کنکور فروخته شده یا لو می‌رود صحت ندارد؛ او در پاسخ به سوال مجری برنامه که گفت «ولی پلیس اعلام می‌کند اعضای باندهای فروش سوالات را بازداشت کرده است!» عنوان کرد: برخی صرفا به دنبال متشنج کردن فضا هستند یا اینکه مردم را فریب می‌دهند و سوالات نادرست را می‌فروشند، گاهی هم پاسخنامه یک ربع قبل از امتحان افشا می‌شود.

در بعضی مدارس غیر دولتی به دانش‌آموزان نمره اضافه می‌دهند

او تصریح کرد: در برخی مدارس غیر انتفاعی، به دانش‌آموزان نمره می‌دهند ولی در نهایت آن بچه‌ها باید مثل دانش‌آموزان مدارس دولتی امتحان نهایی بدهند که در اینجا معدل مدارس دولتی بیشتر از غیر دولتی است.

رتبه‌بندی معلمان و تاثیر قطعی در کنکور عامل افزایش معدل دانش‌آموزان ایرانی

منادی سفیدان خاطرنشان کرد: رتبه‌بندی معلمان یکی از عوامل افزایش معدل دانش‌آموزان در سراسر کشور بوده است، عامل دیگر هم تاثیر قطعی معدل در کنکور است.

شیوه جدید کنکور بهتر از گذشته است

او گفت: ظاهر امر نشان می‌دهد شیوه فعلی برگزاری کنکور، بهتر از شیوه قبلی است البته برخی هم اعتراضات به حقی دارند که باید مورد بررسی قرار گیرد.

پاسخ به یک اعتراض مهم درباره مصوبه جدید کنکور

منادی سفیدان خاطرنشان کرد: قطعا نمرات اخذ شده از امتحانات نهایی امسال با سال بعد هم ارز نیست ولی در شیوه جدید برگزاری کنکور و تاثیر معدل، این موارد دیده شده و به تدریج به سمت عدالت بیشتر پیش می‌رویم.

اگر باز هم قانون کنکور عوض شود چه؟

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه اگر قرار به تغییر در شیوه برگزاری کنکور باشد، داوطلبان حداقل یک سال مهلت برای وفق یافتن با آن دارند گفت: ️مسئله آموزش باید یکپارچه دیده شود و قرارگاهی وجود داشته باشد که همه مراحل از مهد کودک تا دانشگاه را رصد و مشکلات را احصا کند.

مصوبه جدید کنکور عمق مطالعه دانش‌آموزان را افزایش داده

در ادامه ارتباط تلفنی با محمد مهدی کاظمی - معاون آموزش متوسط وزارت آموزش و پرورش – برقرار شد؛ او با بیان اینکه شیوه جدید برگزاری کنکور و تاثیر قطعی معدل سبب شده میزان و عمق مطالعه توسط دانش‌آموزان بیشتر شود ابراز کرد: در گذشته اما برخی رتبه‌های تک رقمی هم داشتند ولی مطالعه‌ی آنها مبتنی بر همه درس‌ها نبود.

او افزود: ️نتایج امتحانات نهایی امسال با وجود اینکه سوالات پیچیده‌تری هم طراحی شده بود، نشان می‌دهد تاثیر قطعی معدل، بر مطالعه و نمره پایانی دانش‌آموزان موثر بوده.

آخرین اخبار

بلوغ سینمای دفاع مقدس در دهه 90 تثبیت شد مستند ویژه شبکه افق در هفته وحدت فلسفه رویکرد آزمون و خطا در کنکور هر سال چیست؟ ادبستان آل طاها؛ الگویی برای تربیت نسل آینده مستندهای ویژه افق در هفته پایانی تابستان بررسی «عملیات دماوند» در کافه مستند فیلم‌های سینمایی آدینه شبکه افق بازپخش مستند «سرزمین ستاره ها» با نگاهی به جلسات خانگی قرآن روایتی متفاوت از بافتار اجتماعی و سیاسی زمانه امامین عسکریین «کنشگری عفاف و حجاب در فضای مجازی» با حضور سعیدیسم در افق برنامه مورد علاقتو گوش کن! بازپخش پرده خوانی سینمای جنگ از دریچه افق سیما «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود نوشت افزار ایرانی و مسئله هویت‌یابی نسل فردا صنعت هزار توی خودرو در ایران: شرکت‌هایی که به جای ایمن‌سازی، گاوداری می‌کنند مجموعه مستند «خسته نباشید» به روی آنتن افق سیما مهرآفرین؛ روایتی جدید از بزرگراه همت سفر به اعماق ایران با شبکه افق؛ از رخ مادر تا پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس عقلانیت حسینی یا کارناوال حکومتی؟ بررسی جریان شناسی حوادث حوزه مروی از ابتدا تا کنون اگر بنیانگذار تلگرام به جای فرانسه در ایران دستگیر می‌شد، رسانه‌ها چه می‌کردند؟ پذیرایی از زائران عراقی حرم رضوی در «السلطان» فرشتگان؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رازهای رهبری حزب الله به روی آنتن افق پخش مستندهای «قطعه‌ای از بهشت» و «السلطان» به مناسبت شهادت امام رضا(ع) مجموعه مستند «تجربه ماندگار» یک یادگاری برای روزگار آینده‌مان «ظهر داغ تابستان؛ خیابان پاستور» در شبکه افق روایتی متفاوت از شکل گیری حزب الله لبنان در مستند «حبیب مقاومت» داستان «الکترو دوستی» نوجوان کرمانی از قاب شبکه افق «یکه سوار»، داستان یک انقلابی ناشناخته «آقای دادستان» از شبکه افق «سفره داران» با روایتی از خادمی جانبازان دفاع مقدس «یک سال پاکی» برای زائر حسین(ع) شدن از اربعین تا مبارزه با طاغوت پهلوی؛ هفته‌ای پر بار با مستندهای شبکه افق یک قدم باقی ست تا آن اجتماع قلب‌ها چرا آمریکایی‌ها به دنبال آتش‌بس در مذاکرات دوحه نیستند؟ رونمایی از یک مستند چالشی و مطالبه‌گر/ کار بانک بنگاهداری نیست! مستند «تنبیه» به روی آنتن افق سیما/ چه تسلیحاتی انتظار رسیدن به خاک تل‌آویو را دارند؟ تناقض در رفتار بانک‌ها به روایت مستند «کار بانک بنگاه داری نیست!» کارنامه دولت سیزدهم در تامین کالاهای اساسی طلبه‌ای خلاق، مدرسه‌ای قرآنی؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رونمایی مستند «کار بانک؛ بنگاه داری نیست!» در خبرگزاری مهر افق جدیدی از مستند‌ها را با شبکه افق تجربه کنید مستند «نومن» با روایتی از مسلمان شدن سه شهروند آلمانی «در برابر تاریکی»؛ معرفی اسطوره‌های ورزشی حامی فلسطین و ضد صهیونیسم جهانی روایتی از حذف مخالفین رژیم صهیونیستی در کافه مستند افق روایتی از کشتی گیر فوق سنگین آزاد کشورمان در تازه نفس باند تروریستی که دولتش می‌نامند! آیا می‌توانم یک ویژگی اخلاقی در خودم پیدا کنم که بسیار مهم باشد؟ «محرم دل» از افق دمشق

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها