مشاهده خبر

چهار شنبه 4 مهر 1403

وقتی ثانیه شمار عمر صهیونیست‌ها چمشک می‌زند

برنامه تلویزیونی «جهان آرا» چهارشنبه شب 4 مهرماه با عنوان بررسی تحولات حمله رژیم صهیونیستی به لبنان روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

2

محمد مهدی شریعتمدار، کارشناس مسائل غرب آسیا، مهمان این برنامه بود؛ او در گفت‌وگو با محمدرضا باقری مجری جهان آرا با بیان اینکه مسئله رژیم صهیونیستی، حزب الله نیست و اسرائیل به لبنان چشم طمع دارد اظهار کرد: حملات صهیونیست‌ها و مقاومت در برابر آنها به پیش از تشکیل حزب الله بر می‌گردد.

شریعتمدار افزود: بعد از هفتم اکتبر، رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان عملیات نظامی انجام داد و حزب الله در پاسخ به اسرائیل عملیات خود را شروع کرد، در طول یک سال گذشته نیز همه اقدامات اینگونه بوده‌اند اما در حمایت از مردم فلسطین صورت گرفته‌اند.

چرا حزب‌الله به تل آویو حمله نمی‌کند؟

این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: حزب الله در طول یک سال اخیر مناطق مختلفی از اراضی اشغالی را هدف قرار داد ولی به تل آویو حمله نکرد چون این اقدام جنگ را وارد فاز دیگری می‌کرد و ممکن بود جنگ به دیگر کشورها کشیده شود؛ امروز هم سیاست حزب الله، گسترش جنگ نیست ولی به اسرائیل نشان می‌دهد قدرت کافی برای ضربه زدن به همه منافع و تاسیساتش را دارد.

دلیل تاخیر پاسخ ایران به ترور هنیه چیست؟

شریعتمدار با بیان اینکه پاسخ ایران به اسرائیل به خاطر ترور شهید هنیه، باید بازدارنده و اقناع‌کننده باشد عنوان کرد: همچنین نباید در پاسخ خود، به رژیم صهیونیستی فرصت آغاز جنگی دیگر را بدهیم، حزب‌الله هم این شیوه را در پیش گرفت و به اسرائیل فرصت نداد که نبردی جدید را در منطقه به راه بیندازد.

زمان‌سنجی حسن نصرالله؛ ارتباط دبیرکل حزب‌الله با موازنه قدرت در لبنان

این کارشناس سیاسی گفت: لبنان به تجربه دریافته موازنه قدرت داخلی باید حفظ شود وگرنه به جنگ داخلی می‌انجامد؛ در این بین مصلحت‌اندیشی و زمان‌سنجی فوق‌العاده دبیرکل حزب‌الله بسیار تاثیرگذار بوده است.

مخالفان حزب‌الله 10 نفر را هم نمی‌توانند به خیابان بیاورند

او ادامه داد: در مناظره با یکی از مخالفان حزب‌الله گفتم اگر فرصت گردهمایی مخالفان مقاومت را داشته باشید، حداکثر 10 نفر را می‌توانید جمع کنید. همه شیعیان لبنانی عضو حزب الله نیستند ولی نیروهای کنشگر مخالف، به تعداد انگشتان دو دست هم نیست و حتی بخش قابل توجهی از اهل سنت نیز همراه مقاومت هستند.

تنها مخالف جدی مقاومت در لبنان کیست؟

شریعتمدار گفت: دولت لبنان رسما اعلام کرده مقاومت حق پاسخ به رژیم صهیونیستی را دارد، شاید بتوان گفت تنها نیروی مخالف مقاومت، آقای جعجع باشد که همه می‌دانند برنامه او و گروهش چیست.

عملیات حزب‌الله 2 میلیون صهیونیست را آواره کرد

این کارشناس مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: آسیب جانی و حذف نیروهای حزب‌الله یکی از اهداف اصلی عملیات پیجرها بود که رژیم صهیونیستی انجام داد البته آثار روانی هم مد نظر بود، فرماندهان مهمی هم در این روزها به شهادت رسیدند ولی اسرائیل نتوانست توان مقاومت را از نظر نیروی انسانی و امکان برنامه‌ریزی عملیاتی در داخل اراضی اشغالی محدود کند.

زمانی مقاومت تا این حد برای اسرائیل ترسناک نبود

او تسریح کرد: زمانی سطح عملیات مقاومت، منفجر کردن یک بمب و تلفات دو سه نفری از صهیونیست‌ها بود، انتفاضه هم به نام سنگ نامگذاری شده بود ولی امروز انتفاضه موشک است.

 

 

شرایط در غزه بدتر از آن چیزی است که می‌شنوید

در ادامه با مازن بلبیسی، خبرنگار اختصاصی شبکه افق در غزه، ارتباط مستقیم برقرار شد.

او گفت: یک سال است که غیر نظامیان در غزه، جنگی ویرانگر را تحمل می‌کنند و انواع محدودیت‌ها بر آنها حاکم است؛ با آغاز فصل سرما، بر حجم مشکلات افزوده می‌شود.

بلبیسی خاطرنشان کرد: ️بیش از 70 درصد قربانیان جنگ، زنان و کودکان هستند چون صهیونیست‌ها عامدانه آنها را هدف قرار می‌دهند.

به گفته او، ️اسرائیل به دنبال این است که مقاومت را عامل جنگ نشان دهد ولی مردم حقیقت را می‌دانند و حزب الله دارای پایگاه مردمی قدرتمندی است.

وقتی حسن نصرالله سخنرانی می‌کند همه لبنانی‌ها به گوش هستند

ارتباط زنده با ریما هزیمه - فعال فرهنگی رسانه‌ای در لبنان – بخش پایانی برنامه بود.

او اظهار کرد: اوضاع جنگی بر لبنان حاکم است ولی مردم در کنار مقاومت ایستاده‌اند و بیش از هر زمانی شاهد وحدت میان جریان‌های مختلف در کشور هستیم.

هزیمه افزود: ️هر بار که سید حسن نصرالله سخنرانی می‌کند، مردم لبنان با دقت آن را دنبال می‌کنند؛ این نخستین جنگ برای لبنانی‌ها نیست، می‌دانیم که با حضور حزب‌الله پیروزی خواهیم شد.

 

آخرین اخبار

شجاعت و درایت تؤامان یک رهبر مستند «وداع با اسلحه» در کافه مستند ۲۴ ساعت به افق فلسطین؛ بزرگداشت سالگرد برنامه‌ای که تاریخ‌ساز شد از قانا تا بیروت روایت پیروزی مقاومت نبردی نهایی برای صهیونیست‌ها و مقاومت «مرزهای مقاومت» به کافه مستند رسید وقتی ترور جواب نمی‌دهد «نسیم حیات» روایتی از ۳۳ روز مجاهدت در برابر پنجمین ارتش قدرتمند دنیا روایت «قدر‌ مطلق» از یک جنایت رژیم صهیونیستی «قهرمانان مقاومت» با روایتی از شهید ابو مهدی المهندس به روی آنتن افق مستند اسرائیلیسم در کافه مستند تدارک ویژه شبکه افق در پی شهادت سیدحسن نصرالله راه او و هدف او جاری است فصل جدید سلام به آینده در راه است مستند بانو؛ روایتی از ایثارگری یک مادر شهید وقتی ثانیه شمار عمر صهیونیست‌ها چمشک می‌زند از تجهیزات بنجل غربی تا تشکیل یگان زرهی سپاه «سلام به آینده» چطور استعدادها را شناسایی کرد/ نخبگانی که کمتر دیدیم ویژه برنامه «جهان‌آرا» در هفته دفاع مقدس مروری بر زندگی علما در مستند «سعادتمندان» یادی از شهیدان کشوری و شیرودی در سریال «سیمرغ» اسناد منتشر نشده جنگ روی میز شبکه افق نجار زندگی؛ از چوب تا زندگی دوباره رنگ و بوی دفاع مقدس در مستندهای افق ّسفرنامه‌ای قرآنی به روی آنتن افق سیما هفته پایانی تابستان همراه با افق سیما بلوغ سینمای دفاع مقدس در دهه 90 تثبیت شد مستند ویژه شبکه افق در هفته وحدت فلسفه رویکرد آزمون و خطا در کنکور هر سال چیست؟ ادبستان آل طاها؛ الگویی برای تربیت نسل آینده مستندهای ویژه افق در هفته پایانی تابستان بررسی «عملیات دماوند» در کافه مستند فیلم‌های سینمایی آدینه شبکه افق بازپخش مستند «سرزمین ستاره ها» با نگاهی به جلسات خانگی قرآن روایتی متفاوت از بافتار اجتماعی و سیاسی زمانه امامین عسکریین «کنشگری عفاف و حجاب در فضای مجازی» با حضور سعیدیسم در افق برنامه مورد علاقتو گوش کن! بازپخش پرده خوانی سینمای جنگ از دریچه افق سیما «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود نوشت افزار ایرانی و مسئله هویت‌یابی نسل فردا صنعت هزار توی خودرو در ایران: شرکت‌هایی که به جای ایمن‌سازی، گاوداری می‌کنند مجموعه مستند «خسته نباشید» به روی آنتن افق سیما مهرآفرین؛ روایتی جدید از بزرگراه همت سفر به اعماق ایران با شبکه افق؛ از رخ مادر تا پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس عقلانیت حسینی یا کارناوال حکومتی؟ بررسی جریان شناسی حوادث حوزه مروی از ابتدا تا کنون اگر بنیانگذار تلگرام به جای فرانسه در ایران دستگیر می‌شد، رسانه‌ها چه می‌کردند؟ پذیرایی از زائران عراقی حرم رضوی در «السلطان» فرشتگان؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رازهای رهبری حزب الله به روی آنتن افق

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها