مشاهده خبر

شنبه 17 شهریور 1403

سفر به اعماق ایران با شبکه افق؛ از رخ مادر تا پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس

شبکه افق مجموعه‌ای از مستندهای متنوع با موضوعات ایرانگردی، فرهنگی و اجتماعی را در این هفته برای بینندگان تدارک دیده است.

0

به گزارش روابط عمومی شبکه افق، شبکه افق سیما طی هفته جاری ۱۴مستند با موضوعات مختلف را روی آنتن خواهد برد.

سفری خانوادگی با ریالیتی شوی «دورت بگردم»

فصل دوم مستند «دورت بگردم» به تهیه‌کنندگی حسن حبیب‌زاده یک مستند مسابقه (ریالیتی شوی) سفری-خانوادگی است که در هرفصل با همراه کردن دو خانواده و فرزندانشان، قصد دارد تا علاوه بر به نمایش گذاشتن شهرها و مناطق جذاب ایران، سفرها را از زاویه نگاه کودکان روایت کند.علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه مستند را شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت ۱۷ از قاب افق سیما به تماشا بنشینند.

مشاغل سخت به روایت «خسته نباشید»

مستند «خسته نباشید» سعی دارد یک روز کاری مشاغل سخت و جذاب را با بیانی متفاوت از آنچه که تا به حال در تلویزیون دیده‌اید به تصویر بکشد. "میثم راز فر" تهیه کننده این مجموعه با اتکا به تجربه بازیگریش جلوی دوربین آمده تا مشقت‌های یک روز کاری این مشاغل را تجربه کند. این مستند شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷:۳۰ و تکرار آن روز بعد ساعت ۰۰:۳۰ بامداد و ۱۰:۳۰ صبح به روی آنتن افق می‌رود.

بازنمایی سرودهای انقلاب از قاب «رزم آهنگ»

همچنین مستند «رزم آهنگ» با هدف بازنمایی سرودهای انقلاب و نشان دادن چگونگی تولید آنها برای نسل جوان ساخته شده است. مستند «رزم آهنگ» شنبه ساعت ۱۸ از شبکه افق سیما روی آنتن خواهد رفت.

«رخ مادر» و بیان سراغ قصه‌های شنیده نشده مادران شهدا

مجموعه مستند «رخ مادر» در فصل دوم به سراغ قصه‌های شنیده نشده و بکر از مادران شهدا رفته است که در جامعه فعالیت اجتماعی دارند. این مجموعه مستند شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه افق مهمان دیدگان شما می‌شود.

تصویری متفاوت از علمای دینی به روایت «حدیت سرو»

در ادامه مجموعه مستند «حدیث سرو»، مجموعه مستندی بازسازی شده است که با استفاده از عکس‌ها، اسناد و تصاویر مستند و گفتگو با نزدیکان و خانواده بزرگان معرفی شده سعی می‌کند تصویری از علمای دینی حقیقی را ارائه دهد.علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه مستند را شنبه تا جمعه ساعت ۰۳:۳۰ بامداد از قاب افق سیما به تماشا بنشینند.

جذابیت‌های ایران چهارفصل از دریچه دوربین «ایران از بالا»

مستند «ایران از بالا» جذابیت‌های استان‌های کشورمان را در چهار فصل به تصویر درآورده است. در این مستند ما شاهد گونه‌های مختلف و متنوع گیاهی و جانوری هستیم که برای نخستین بار از قاب سیما به تصویر درآمده است.این مستند شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت ۲۳:۳۰ از قاب افق سیما تماشایی می‌شود.

قصه‌های نابِ مجاهدانِ فرهنگ در «بزرگراه همت»

مجموعه مستند «بزرگراه همت» می‌کوشد تا با دوربینیِ بی‌تکلف، راوی قصه‌های نابِ مجاهدانِ فرهنگ و دستاوردهای ارزشمند آنها باشد و کشور به کشور، استان به استان، شهر به شهر، روستا به روستا، می‌بوید و می‌جوید تا دیده‌بان و پاسدار آورده‌های فرهنگی تمدن نوین اسلامی باشد.«بزرگراه همت» نام مستندی سریالی است که به معرفی کنشگران شاخص و برجسته عرصه اجتماعی و فرهنگی در سراسر کشور می‌پردازد و فصل پنجم این مجموعه مستند شنبه‌ها حوالی ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه افق پخش می‌شود.

راهکاری برای رفع بیکاری جوانان با «پنجه‌های کارآمد»

مستند «پنجه‌های کارآمد» با توجه به بیکاری طیف وسیعی از جوانان، در این مستند به آموزش و مهارت آموزی و کسب تخصصی در زمینه‌های مورد علاقه‌شان در غالب کارآفرینی پرداخته می‌شود و راهکارهایی در این زمینه به ویژه از طریق سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای ایجاد مشاغل پایدار و سودآور فراهم می‌شود.این مستند از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۵:۳۰ به روی آنتن شبکه افق نقش می‌بندد.

روایتی از مهارت‌های شغلی با «سلام به آینده»

فصل دوم مستند «سلام به آینده» روایتی از مهارت‌های شغلی، علمی و هنری فرزندان ۷ تا ۱۷ سال ایران عزیز است. این مجموعه مستند روایتی از سبک تربیتی مهارت محور است که مادران و پدران ایرانی از هم‌اکنون برای پربار شدن آینده فرزندان‌شان و برای رشد آینده ایران برنامه‌ریزی کرده‌اند.همچنین این مستند دوشنبه ۱۹ شهریور ماه ساعت ۲۱:۳۰ به روی آنتن افق می‌رود.

مرور آثار شاخص سینمای جنگ ایران در «پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس»

تاریخچه شکل‌گیری سینمای دفاع مقدس در دوران جنگ، موضوع محوری مستند «پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس» است. در این فیلم به مرور آثار شاخص سینمای ایران با موضوع جنگ پرداخته شده و در هر قسمت، یکی از مباحث و موضوعات اصلی، محور بحث قرار می‌گیرد. مجموعه مستند «پرده خوانی سینمای جنگ» کاری از گروه مستند شبکه افق سیما یکشنبه و سه‌شنبه این هفته ساعت ۲۲ و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۴:۳۰ به روی آنتن شبکه افق می‌رود.

قصه مفاخر دهه شصتی و هفتادی در «تازه نفس»

مجموعه مستند «تازه نفس» قصه جوانان دهه شصتی و هفتادی است که در رشته و تخصص خود از مفاخر ایران زمین محسوب می‌شوند. مجموعه مستند تازه نفس از تولیدات گروه مستند شبکه افق چهارشنبه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن شبکه می‌رود.

مستند «ساکن خانه قدیمی» روايت مبارزات «سيد اسدالله مدني» معروف به «شهيد مدني» است. او که بخاطر اظهاراتش عليه کارخانه مشروب‌سازي در سال ۱۳۳۱از ورود به شهر خود محروم بود پس از بازگشت به ايران در شهر همدان سکونت گزيد. علاقه‌مندان می‌توانند این مستند را پنجشنبه حوالی ساعت ۱۷ از قاب افق سیما به تماشا بنشینند.

روایتی متفاوت از سینمای ابتدای انقلاب اسلامی در «داستان امر و نهی»

مستند «داستان امر و نهی» نگاهی به موضوع تندروی‌هایی است که به نام امر به معروف و نهی از منکر در فضای سینمای ابتدای انقلاب اسلامی توسط برخی از چهره‌های تندرو صورت گرفته است.این مستند پنجشنبه ساعت ۲۰ به روی آنتن شبکه افق می‌رود.

آشنایی با طبیعت بکر ایران با «ایرانگرد»

مستند «ایرانگرد» جمعه این هفته ساعت ۲۰ پخش خواهد شد؛ این مستند نگاهی متفاوت در معرفی طبیعت بکر شهرهای مختلف کشور و زندگی در میان عشایر، مردمان ییلاقی و شهرها و روستاهای ایران برای مخاطبان دارد.

آخرین اخبار

فلسفه رویکرد آزمون و خطا در کنکور هر سال چیست؟ ادبستان آل طاها؛ الگویی برای تربیت نسل آینده مستندهای ویژه افق در هفته پایانی تابستان بررسی «عملیات دماوند» در کافه مستند فیلم‌های سینمایی آدینه شبکه افق بازپخش مستند «سرزمین ستاره ها» با نگاهی به جلسات خانگی قرآن روایتی متفاوت از بافتار اجتماعی و سیاسی زمانه امامین عسکریین «کنشگری عفاف و حجاب در فضای مجازی» با حضور سعیدیسم در افق برنامه مورد علاقتو گوش کن! بازپخش پرده خوانی سینمای جنگ از دریچه افق سیما «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود نوشت افزار ایرانی و مسئله هویت‌یابی نسل فردا صنعت هزار توی خودرو در ایران: شرکت‌هایی که به جای ایمن‌سازی، گاوداری می‌کنند مجموعه مستند «خسته نباشید» به روی آنتن افق سیما مهرآفرین؛ روایتی جدید از بزرگراه همت سفر به اعماق ایران با شبکه افق؛ از رخ مادر تا پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس عقلانیت حسینی یا کارناوال حکومتی؟ بررسی جریان شناسی حوادث حوزه مروی از ابتدا تا کنون اگر بنیانگذار تلگرام به جای فرانسه در ایران دستگیر می‌شد، رسانه‌ها چه می‌کردند؟ پذیرایی از زائران عراقی حرم رضوی در «السلطان» فرشتگان؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رازهای رهبری حزب الله به روی آنتن افق پخش مستندهای «قطعه‌ای از بهشت» و «السلطان» به مناسبت شهادت امام رضا(ع) مجموعه مستند «تجربه ماندگار» یک یادگاری برای روزگار آینده‌مان «ظهر داغ تابستان؛ خیابان پاستور» در شبکه افق روایتی متفاوت از شکل گیری حزب الله لبنان در مستند «حبیب مقاومت» داستان «الکترو دوستی» نوجوان کرمانی از قاب شبکه افق «یکه سوار»، داستان یک انقلابی ناشناخته «آقای دادستان» از شبکه افق «سفره داران» با روایتی از خادمی جانبازان دفاع مقدس «یک سال پاکی» برای زائر حسین(ع) شدن از اربعین تا مبارزه با طاغوت پهلوی؛ هفته‌ای پر بار با مستندهای شبکه افق یک قدم باقی ست تا آن اجتماع قلب‌ها چرا آمریکایی‌ها به دنبال آتش‌بس در مذاکرات دوحه نیستند؟ رونمایی از یک مستند چالشی و مطالبه‌گر/ کار بانک بنگاهداری نیست! مستند «تنبیه» به روی آنتن افق سیما/ چه تسلیحاتی انتظار رسیدن به خاک تل‌آویو را دارند؟ تناقض در رفتار بانک‌ها به روایت مستند «کار بانک بنگاه داری نیست!» کارنامه دولت سیزدهم در تامین کالاهای اساسی طلبه‌ای خلاق، مدرسه‌ای قرآنی؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رونمایی مستند «کار بانک؛ بنگاه داری نیست!» در خبرگزاری مهر افق جدیدی از مستند‌ها را با شبکه افق تجربه کنید مستند «نومن» با روایتی از مسلمان شدن سه شهروند آلمانی «در برابر تاریکی»؛ معرفی اسطوره‌های ورزشی حامی فلسطین و ضد صهیونیسم جهانی روایتی از حذف مخالفین رژیم صهیونیستی در کافه مستند افق روایتی از کشتی گیر فوق سنگین آزاد کشورمان در تازه نفس باند تروریستی که دولتش می‌نامند! آیا می‌توانم یک ویژگی اخلاقی در خودم پیدا کنم که بسیار مهم باشد؟ «محرم دل» از افق دمشق روزهای داغ بعد از واقعه «خانه حنیفا» قصه امید در دل کوره‌های آجرپزی

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها