مشاهده خبر

شنبه 31 شهریور 1403

رنگ و بوی دفاع مقدس در مستندهای افق

شبکه افق مجموعه‌ای از مستندهای متنوع با موضوعات ایرانگردی، فرهنگی و اجتماعی را در این هفته برای بینندگان تدارک دیده است.

0

به گزارش روابط عمومی شبکه افق، شبکه افق سیما در آغاز ماه مهر مستندهایی با موضوعات مختلف را روی آنتن خواهد برد.

فصل دوم مستند «دورت بگردم» به تهیه‌کنندگی حسن حبیب‌زاده یک مستند مسابقه (ریالیتی شوی) سفری-خانوادگی است که در هرفصل با همراه کردن دو خانواده و فرزندانشان، قصد دارد تا علاوه بر به نمایش گذاشتن شهرها و مناطق جذاب ایران، سفرها را از زاویه نگاه کودکان روایت کند.علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه مستند را شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت ۱۷ از قاب افق سیما به تماشا بنشینند.

مستند «خسته نباشید» سعی دارد یک روز کاری مشاغل سخت و جذاب را با بیانی متفاوت از آنچه که تا به حال در تلویزیون دیده‌اید به تصویر بکشد. "میثم راز فر" تهیه کننده این مجموعه با اتکا به تجربه بازیگریش جلوی دوربین آمده تا مشقت‌های یک روز کاری این مشاغل را تجربه کند. این مستند شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷:۳۰ و تکرار آن روز بعد ساعت ۰۰:۳۰ بامداد و ۱۰:۳۰ صبح به روی آنتن افق می‌رود.

مستند «ایران از بالا» جذابیت‌های استان‌های کشورمان را در چهار فصل به تصویر درآورده است. در این مستند ما شاهد گونه‌های مختلف و متنوع گیاهی و جانوری هستیم که برای نخستین بار از قاب سیما به تصویر درآمده است.این مستند شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت ۲۳:۳۰ از قاب افق سیما تماشایی می‌شود.

مستند «آرزم» عنوان مجموعه مستندی ۵۰ قسمتی است که به مناسبت هفته دفاع مقدس، از شبکه افق سیما پخش خواهد شد. تاریخچه دفاع مقدس ملت ایران در مقابل ارتش بعث و قدرت‌های جهانی همراه با پخش اسناد منتشر نشده، ویژگی این مجموعه مستند است. این مستند این هفته شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹ و تکرار آن ساعت ۰۰:۳۰ بامداد روز بعد به روی آنتن شبکه افق می‌رود.

مجموعه مستند «بزرگراه همت» می‌کوشد تا با دوربینیِ بی‌تکلف، راوی قصه‌های نابِ مجاهدانِ فرهنگ و دستاوردهای ارزشمند آنها باشد و کشور به کشور، استان به استان، شهر به شهر، روستا به روستا، می‌بوید و می‌جوید تا دیده‌بان و پاسدار آورده‌های فرهنگی تمدن نوین اسلامی باشد.«بزرگراه همت» نام مستندی سریالی است که به معرفی کنشگران شاخص و برجسته عرصه اجتماعی و فرهنگی در سراسر کشور می‌پردازد و فصل پنجم این مجموعه مستند شنبه‌ها حوالی ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه افق پخش می‌شود.

مجموعه مستند «رخ مادر» در فصل دوم به سراغ قصه‌های شنیده نشده و بکر از مادران شهدا رفته است که در جامعه فعالیت اجتماعی دارند. این مجموعه مستند شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه افق مهمان دیدگان شما می‌شود.

مستند «پنجه‌های کارآمد» با توجه به بیکاری طیف وسیعی از جوانان، در این مستند به آموزش و مهارت آموزی و کسب تخصصی در زمینه‌های مورد علاقه‌شان در غالب کارآفرینی پرداخته می‌شود و راهکارهایی در این زمینه به ویژه از طریق سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای ایجاد مشاغل پایدار و سودآور فراهم می‌شود.این مستند از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۵:۳۰ به روی آنتن شبکه افق نقش می‌بندد.

فصل دوم مستند «سلام به آینده» روایتی از مهارت‌های شغلی، علمی و هنری فرزندان ۷ تا ۱۷ سال ایران عزیز است. این مجموعه مستند روایتی از سبک تربیتی مهارت محور است که مادران و پدران ایرانی از هم‌اکنون برای پربار شدن آینده فرزندان‌شان و برای رشد آینده ایران برنامه‌ریزی کرده‌اند.همچنین این مستند دوشنبه ۲ مهر ماه ساعت ۲۱:۳۰ به روی آنتن افق می‌رود.

مستند «سعادتمندان» عنوان مجموعه‌ای مستند به کارگردانی امید ملکوتی است که از شنبه ۲۱ شهریورماه روی آنتن خواهد رفت. سری جدید مستند «سعادتمندان» با موضوع سبک زندگی و سیره عملی علمایی که در زمینه قرآن و معارف اسلامی آثار و برکات ارزشمندی داشته اند ساعت ۰۳:۳۰ صبح روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود.

مستند «به وقت باران» با روایتی از عملکرد‌های مردمی و اثرگذار در زمینه آسیب‌های اجتماعی از پنجشنبه ساعت ۱۷ به روی آنتن شبکه افق می‌رود.

توطئه، تقلب، خشونت و آدم کشی چیزی که به صورت مجازی آغاز می‌شود می‌تواند خیلی سریع رنگ واقعیت به خود بگیرد و وقتی اینترنت در سراسر جهان است، عواقب آن نیز سراسری هستند. مستند «شبکه اقناع؛ مرگ، دروغها و اینترنت» پنجشنبه ساعت ۲۱ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

مستند «سرزمین ستاره‌ها» به کارگردانی مسعود زارعیان و مسعود محمدیان، تصویری جذاب و بدیع از حضور قرآن در زندگی انسان امروز ارائه می‌دهد. این مجموعه که در ۲۶ قسمت تولید شده، سفر دو حافظ و استاد بین‌المللی قرآن، علی و مهدی حبیبی، به شهر‌ها و استان‌های مختلف ایران برای شرکت در جلسات خانگی قرآن را به تصویر می‌کشد.

مستند سفرنامه سرزمین ستاره‌ها از این هفته جمعه‌ها، ساعت ۱۹ از شبکه افق سیما به روی آنتن خواهد رفت.

مستند «ایرانگرد» جمعه این هفته ساعت ۲۰ پخش خواهد شد؛ این مستند نگاهی متفاوت در معرفی طبیعت بکر شهرهای مختلف کشور و زندگی در میان عشایر، مردمان ییلاقی و شهرها و روستاهای ایران برای مخاطبان دارد.

آخرین اخبار

شجاعت و درایت تؤامان یک رهبر مستند «وداع با اسلحه» در کافه مستند ۲۴ ساعت به افق فلسطین؛ بزرگداشت سالگرد برنامه‌ای که تاریخ‌ساز شد از قانا تا بیروت روایت پیروزی مقاومت نبردی نهایی برای صهیونیست‌ها و مقاومت «مرزهای مقاومت» به کافه مستند رسید وقتی ترور جواب نمی‌دهد «نسیم حیات» روایتی از ۳۳ روز مجاهدت در برابر پنجمین ارتش قدرتمند دنیا روایت «قدر‌ مطلق» از یک جنایت رژیم صهیونیستی «قهرمانان مقاومت» با روایتی از شهید ابو مهدی المهندس به روی آنتن افق مستند اسرائیلیسم در کافه مستند تدارک ویژه شبکه افق در پی شهادت سیدحسن نصرالله راه او و هدف او جاری است فصل جدید سلام به آینده در راه است مستند بانو؛ روایتی از ایثارگری یک مادر شهید وقتی ثانیه شمار عمر صهیونیست‌ها چمشک می‌زند از تجهیزات بنجل غربی تا تشکیل یگان زرهی سپاه «سلام به آینده» چطور استعدادها را شناسایی کرد/ نخبگانی که کمتر دیدیم ویژه برنامه «جهان‌آرا» در هفته دفاع مقدس مروری بر زندگی علما در مستند «سعادتمندان» یادی از شهیدان کشوری و شیرودی در سریال «سیمرغ» اسناد منتشر نشده جنگ روی میز شبکه افق نجار زندگی؛ از چوب تا زندگی دوباره رنگ و بوی دفاع مقدس در مستندهای افق ّسفرنامه‌ای قرآنی به روی آنتن افق سیما هفته پایانی تابستان همراه با افق سیما بلوغ سینمای دفاع مقدس در دهه 90 تثبیت شد مستند ویژه شبکه افق در هفته وحدت فلسفه رویکرد آزمون و خطا در کنکور هر سال چیست؟ ادبستان آل طاها؛ الگویی برای تربیت نسل آینده مستندهای ویژه افق در هفته پایانی تابستان بررسی «عملیات دماوند» در کافه مستند فیلم‌های سینمایی آدینه شبکه افق بازپخش مستند «سرزمین ستاره ها» با نگاهی به جلسات خانگی قرآن روایتی متفاوت از بافتار اجتماعی و سیاسی زمانه امامین عسکریین «کنشگری عفاف و حجاب در فضای مجازی» با حضور سعیدیسم در افق برنامه مورد علاقتو گوش کن! بازپخش پرده خوانی سینمای جنگ از دریچه افق سیما «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود نوشت افزار ایرانی و مسئله هویت‌یابی نسل فردا صنعت هزار توی خودرو در ایران: شرکت‌هایی که به جای ایمن‌سازی، گاوداری می‌کنند مجموعه مستند «خسته نباشید» به روی آنتن افق سیما مهرآفرین؛ روایتی جدید از بزرگراه همت سفر به اعماق ایران با شبکه افق؛ از رخ مادر تا پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس عقلانیت حسینی یا کارناوال حکومتی؟ بررسی جریان شناسی حوادث حوزه مروی از ابتدا تا کنون اگر بنیانگذار تلگرام به جای فرانسه در ایران دستگیر می‌شد، رسانه‌ها چه می‌کردند؟ پذیرایی از زائران عراقی حرم رضوی در «السلطان» فرشتگان؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رازهای رهبری حزب الله به روی آنتن افق

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها