مشاهده خبر

سه شنبه 10 مهر 1403

نبردی نهایی برای صهیونیست‌ها و مقاومت

ویژه برنامه تلویزیونی «جهان آرا» دوشنبه شب 9 مهرماه با عنوان «بررسی آخرین تحولات جنگ لبنان و رژیم صهیونیستی» روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در این برنامه محمدرضا باقری مجری جهان آرا میزبان دکتر سید هادی سید افقهی، پژوهشگر حوزه روابط بین‌الملل، بود؛ این کارشناس سیاسی در پاسخ به اینکه آیا حذف فیزیکی دبیرکل حزب الله می‌تواند کار مقاومت را به انتها برساند اظهار کرد: رژیم صهیونیستی از دیرباز ترور را در دستور کار داشته و همواره رهبران ارشد و میانی مقاومت را هدف گرفته است.

او افزود: سید حسن نصرالله در یکی از گفت‌وگوهایش، آمریکا و اسرائیل و همچنین عربستان سعودی را عواملی می‌داند که به دنبال ترور او هستند، حتی عربستان حاضر شده تمام هزینه‌های این کار را هم بپردازد.

این پژوهشگر حوزه روابط بین‌الملل با بیان اینکه اسرائیلی‌ها بر این گمان هستند که با ترور رهبران مقاومت، می‌توانند ضرباتی را در این خلأ زمانی وارد کنند گفت: به این ترتیب معتقدند که گروه‌های مقاومت با مشکلاتی مواجه می‌شوند که دیگر نمی‌توانند مثل قبل فعالیت کنند ولی واقعیت این است که با وجود فناوری‌های پیشرفته، خرد لازم را ندارند چه اینکه خروجی تمام این ترورها، چیزی خلاف انتظار صهیونیست‌ها بود.

چند سال است که اسرائیل به دنبال نابودی حزب الله است؟

او ادامه داد: سال 2006 هم نخست وزیر و فرماندهان نظامی اسرائیل می‌گفتند جنگ تا نابودی حزب الله ادامه خواهد یافت، حالا هم همان حرف را می‌زنند ولی از سوی دیگر حزب الله اعلام کرده است مکانیسم‌های لازم را برای جایگزینی دبیرکل و فرماندهان شهید دارد و این کار به سرعت انجام می‌شود.

وقتی حزب‌الله نبود جنگ با اسرائیل چه شکلی بود؟

سید افقهی گفت: در جنگ‌های 1967 و 1973 حزب‌اللهی وجود نداشت و دیدیم که اعراب چقدر زمین از دست دادند، وقتی حزب‌الله روی کار آمد عقب‌نشینی‌های رژیم صهیونیستی شروع شد و در سال 2006 تانک‌های مرکاوای اسرائیلی به آمبولانس تبدیل شدند.

این جنگ نهایی اسرائیل است

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه به گفته خود آمریکایی‌ها صهیونیست‌ها، این آخرین جنگ و عامل بقا یا نابودی آنهاست عنوان کرد: احساس می‌کنند در این دوره باید هر کاری از دستشان بر می‌آید انجام دهند چون بحث شکست نتانیاهو یا غیر او نیست.

این آمریکاست که می‌جنگد نه اسرائیل

او تصریح کرد: حقیقت این است که آمریکا در حال جنگ با مقاومت است ولی چاقوی صهیونیسم را در دست دارد؛ شاهد ماجرا هم اینکه اولین افرادی که بعد از طوفان الاقصی خود را به اراضی اشغالی رساندند مقامات آمریکایی بودند تا جلوی سقوط اسرائیل را بگیرند.

اسرائیل به انواع زبان‌ها برایمان محتوا تولید می‌کند

سید افقهی با بیان اینکه حزب الله در عملیات الاربعین، مرکز 8200 را مورد هدف قرار داد گفت: در واقع جایی که عملیات سایبری و شناختی صهیونیست‌ها به زبان‌های مختلف از آنجا مدیریت می‌شد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: ️تنها راه مقابله با شایعات علیه جمهوری اسلامی و گروه‌های مقاومت، جهاد تبیین است، چون تا وقتی ما حقیقت را نگوییم، دشمن با دروغ جای آن را پر می‌کند.

رمزگشایی از جمله عجیب نتانیاهو؛ دست اسرائیل چقدر بلند است؟

او افزود: اینکه نتانیاهو می‌گوید دست بلند ما به همه جای ایران می‌رسد، نوعی عملیات روانی است ضمن اینکه می‌خواهد این پیام را به دنیا برساند که به قول خودشان، «سر مار» در ایران است اما خواهند دید ایران چگونه آنها را منکوب خواهد کرد.

سید افقهی با بیان اینکه بسیاری از مسائل مثل جنگ بین اصلاح‌طلب و اصولگرا به واسطه محتوایی ترویج می‌شود که توسط صهیونیست‌ها و غربی‌ها نوشته می‌شود گفت: ️پیوست رسانه‌ای عملیات‌های ما بسیار کم است و به اذعان فرماندهان، در این زمینه مشکل داریم در حالیکه اسرائیل بعد از حمله به هر نقطه، فیلم آن را منتشر می‌کند، حتی حماس هم اینگونه است.

مفتیان وهابی در کنار اسرائیل جنگیدند!

او بیان کرد: با آغاز نسل‌کشی غزه، علمای وهابی وارد عمل شدند و گفتند آنچه در غزه می‌گذرد نه جهاد فی سبیل‌الله بلکه فتنه است و کشته‌های فلسطینی به جهنم می‌روند چون بر اساس نظر امرای خود (به زعم آنها بن سلمان) نمی‌جنگند.

اسرائیلی‌های طرفدار مذاکره هم کشته می‌شوند

سید افقهی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده راه حل سیاسی، راهکار حل مسئله فلسطین نیست چه اینکه بعد از قرارداد اسلو، حزب راست افراطی در اسرائیل، هم اسحاق رابین را کشتند و هم یاسر عرفات را؛ ضمن اینکه دیگر زمینی هم برای فلسطینی‌ها نمانده که بخواهند سر آن مذاکره کنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: از هیئت ایرانی که به آمریکا رفته بودند تعجب می‌کنم که به غرب اعتماد کرده بودند و حالا رئیس جمهور می‌گوید آمریکایی‌ها دروغ می‌گویند، مگر این بار اول است که آمریکا دروغ می‌گوید؟

آخرین اخبار

شجاعت و درایت تؤامان یک رهبر مستند «وداع با اسلحه» در کافه مستند ۲۴ ساعت به افق فلسطین؛ بزرگداشت سالگرد برنامه‌ای که تاریخ‌ساز شد از قانا تا بیروت روایت پیروزی مقاومت نبردی نهایی برای صهیونیست‌ها و مقاومت «مرزهای مقاومت» به کافه مستند رسید وقتی ترور جواب نمی‌دهد «نسیم حیات» روایتی از ۳۳ روز مجاهدت در برابر پنجمین ارتش قدرتمند دنیا روایت «قدر‌ مطلق» از یک جنایت رژیم صهیونیستی «قهرمانان مقاومت» با روایتی از شهید ابو مهدی المهندس به روی آنتن افق مستند اسرائیلیسم در کافه مستند تدارک ویژه شبکه افق در پی شهادت سیدحسن نصرالله راه او و هدف او جاری است فصل جدید سلام به آینده در راه است مستند بانو؛ روایتی از ایثارگری یک مادر شهید وقتی ثانیه شمار عمر صهیونیست‌ها چمشک می‌زند از تجهیزات بنجل غربی تا تشکیل یگان زرهی سپاه «سلام به آینده» چطور استعدادها را شناسایی کرد/ نخبگانی که کمتر دیدیم ویژه برنامه «جهان‌آرا» در هفته دفاع مقدس مروری بر زندگی علما در مستند «سعادتمندان» یادی از شهیدان کشوری و شیرودی در سریال «سیمرغ» اسناد منتشر نشده جنگ روی میز شبکه افق نجار زندگی؛ از چوب تا زندگی دوباره رنگ و بوی دفاع مقدس در مستندهای افق ّسفرنامه‌ای قرآنی به روی آنتن افق سیما هفته پایانی تابستان همراه با افق سیما بلوغ سینمای دفاع مقدس در دهه 90 تثبیت شد مستند ویژه شبکه افق در هفته وحدت فلسفه رویکرد آزمون و خطا در کنکور هر سال چیست؟ ادبستان آل طاها؛ الگویی برای تربیت نسل آینده مستندهای ویژه افق در هفته پایانی تابستان بررسی «عملیات دماوند» در کافه مستند فیلم‌های سینمایی آدینه شبکه افق بازپخش مستند «سرزمین ستاره ها» با نگاهی به جلسات خانگی قرآن روایتی متفاوت از بافتار اجتماعی و سیاسی زمانه امامین عسکریین «کنشگری عفاف و حجاب در فضای مجازی» با حضور سعیدیسم در افق برنامه مورد علاقتو گوش کن! بازپخش پرده خوانی سینمای جنگ از دریچه افق سیما «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود نوشت افزار ایرانی و مسئله هویت‌یابی نسل فردا صنعت هزار توی خودرو در ایران: شرکت‌هایی که به جای ایمن‌سازی، گاوداری می‌کنند مجموعه مستند «خسته نباشید» به روی آنتن افق سیما مهرآفرین؛ روایتی جدید از بزرگراه همت سفر به اعماق ایران با شبکه افق؛ از رخ مادر تا پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس عقلانیت حسینی یا کارناوال حکومتی؟ بررسی جریان شناسی حوادث حوزه مروی از ابتدا تا کنون اگر بنیانگذار تلگرام به جای فرانسه در ایران دستگیر می‌شد، رسانه‌ها چه می‌کردند؟ پذیرایی از زائران عراقی حرم رضوی در «السلطان» فرشتگان؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رازهای رهبری حزب الله به روی آنتن افق

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها