مشاهده خبر

پنج شنبه 3 خرداد 1403

انتخاب مردم شخصی مثل رئیسی است

ویژه برنامه «شهید جمهور» پنجشنبه شب سوم خردادماه و به مناسبت شهادت خادم الرضا آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در این برنامه حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان به عنوان مهمان حضور داشت؛ او اظهار کرد: یکی از خبرنگاران هندی حاضر در مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی از واژه «سونامی مردم» استفاده کرده، هم روی زمین و هم زیر زمین در خطوط مترو؛ همه آنهایی که در این ماجرا شهید شدند انسان‌های بی بدیلی بودند و رئیسی هم شخصی بود که تراز ریاست جمهوری را ده‌ها رتبه بالا برد.

شهید رئیسی گام در همان مسیر اولیه انقلاب گذاشته بود

شریعتمداری افزود: آذرماه 1358 خبرنگار مجله تایم با امام راحل مصاحبه‌ای داشت و به ایشان گفت شما از روابط بین‌المللی و تعاملات اقتصادی اطلاعی ندارید پس چگونه می‌خواهید حکومت کنید؟ امام هم فرمودند نه مطلع هستم نه می‌خواهم مطلع باشم ولی مسیری که در پیش گرفته‌ایم نظم موجود در جهان را تغییر خواهد داد چون ما سازمان مللی که حامی مستکبران باشد را قبول نخواهیم داشت.

مدیرمسئول روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: کاش خبرنگار تایم الان بود و می‌دید آنچه امام راحل پیش‌بینی کرده بود محقق شده است؛ رئیسی هم همان مسیر را دنبال کرده و در همین راه گام برداشت.

«خستگی» از دست رئیسی خسته بود

او با بیان اینکه از همان زمان که شهید رئیسی به تولیت آستان قدس رضوی منصوب شدند، تحول در خدمت‌رسانی مشهود بود گفت: رئیسی انسانی سخت‌کوش بود به حدی که «خستگی» از دست او خسته شده بود!

رئیسی با نمره 20 از رساله دکتری خود دفاع کرده بود

شریعتمداری تصریح کرد: برخی در جریان مناظرات در مورد تحصیلات شهید رئیسی تشکیک کردند ولی من خودم دیده بودیم که رساله دکتری را با نمره بیست به پایان رسانده بود البته برای او، این چیزها مهم نبود.

حضور 68 هیئت خارجی در مراسم گرامیداشت رئیسی نشان‌دهنده عدم انزوای ایران است

مدیر مسئول روزنامه کیهان ادامه داد: رسانه‌های مشهور بین‌المللی بارها به شهید رئیسی حمله کردند و نقطه اتکای آنها این بود که او ایران را منزوی کرده است، ولی حضور گسترده مردم در تشییع پیکر او نشان داد نه تنها آنها دروغ می‌گفتند بلکه حرفشان 180 درجه با واقعیت تفاوت داشت.

او گفت: باید به این نکته توجه کرد کجای دنیا وقتی یک رئیس جمهور از دنیا می‌رود، این تعداد شخصیت و هیئت عالی رتبه خارجی در مراسم گرامیداشت او شرکت کنند؟ کجای چنین چیزی انزوای جهانی است؟

شاید رئیسی بی نظیر نبود ولی کم نظیر بود

شریعتمداری با بیان اینکه امثال شهید بهشتی و شهید رئیسی، شاید بی نظیر نباشند ولی کم نظیر بودند به همین دلیل فقدان آنها مشهود است خاطرنشان کرد: شخصیتی مثل امیرعبداللهیان هم مثل رئیسی، شب و روز نداشت و برای خدمت به مردم و نظام تلاش می‌کرد.

مردم در انتخابات پیش رو به شخصی مثل رئیسی رأی می‌دهند

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: مردم به دنبال الگویی مثل رئیسی هستند و قطعا به دنبال کسی که با شیوه او زاویه دارد نخواهند رفت بلکه سراغ کسی را می‌گیرند که بینش و منش او در همین مسیر باشد.

ملاک انتخاب هم سابقه افراد است هم حال فعلی آنها

او با تاکید بر اینکه حضرت امام(ره) فرمودند میزان حال فعلی افراد است ولی بر سوابق آنها هم تاکید می‌کرد عنوان کرد: چون منظور این بود که اگر کسی قبلا با انقلاب بوده و حالا زاویه و فاصله گرفته، دیگر نباید مورد اعتماد باشد.

شریعتمداری افزود: کسانی که برای ریاست جمهوری ثبت نام می‌کنند ناشناخته نیستند و مردم سابقه آنها را می‌دانند و اگر دیدند کسی حرف‌های مشابه رئیسی می‌زند ولی سوابقش با این سخنان همخوانی ندارد، قبول نمی‌کنند مگر اینکه کسی سابقه قبلی و حرف امروزش یکی باشد.

در نظام جمهوری اسلامی «کودتا» غیر ممکن است

مدیر مسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی کودتا غیر ممکن است چون کودتاگران همیشه کانون قدرت را هدف می‌گیرند ولی در ایران اینگونه نیست و قدرت بین همه مردم پخش است و تمامی آنها هستند که تصمیم می‌گیرند.

انتقاد حسین شریعتمداری از رسانه‌های داخلی در ارتباط با دولت سیزدهم

او افزود: همه رسانه‌ها در رساندن پیام دولت سیزدهم به مردم عملکرد خوبی نداشتند چون مردم باید بدانند دولت چه کاری برایشان انجام می‌دهد ولی رسانه‌های ما آن طور که باید به این مسئله وارد نشدند.

آخرین اخبار

شجاعت و درایت تؤامان یک رهبر مستند «وداع با اسلحه» در کافه مستند ۲۴ ساعت به افق فلسطین؛ بزرگداشت سالگرد برنامه‌ای که تاریخ‌ساز شد از قانا تا بیروت روایت پیروزی مقاومت نبردی نهایی برای صهیونیست‌ها و مقاومت «مرزهای مقاومت» به کافه مستند رسید وقتی ترور جواب نمی‌دهد «نسیم حیات» روایتی از ۳۳ روز مجاهدت در برابر پنجمین ارتش قدرتمند دنیا روایت «قدر‌ مطلق» از یک جنایت رژیم صهیونیستی «قهرمانان مقاومت» با روایتی از شهید ابو مهدی المهندس به روی آنتن افق مستند اسرائیلیسم در کافه مستند تدارک ویژه شبکه افق در پی شهادت سیدحسن نصرالله راه او و هدف او جاری است فصل جدید سلام به آینده در راه است مستند بانو؛ روایتی از ایثارگری یک مادر شهید وقتی ثانیه شمار عمر صهیونیست‌ها چمشک می‌زند از تجهیزات بنجل غربی تا تشکیل یگان زرهی سپاه «سلام به آینده» چطور استعدادها را شناسایی کرد/ نخبگانی که کمتر دیدیم ویژه برنامه «جهان‌آرا» در هفته دفاع مقدس مروری بر زندگی علما در مستند «سعادتمندان» یادی از شهیدان کشوری و شیرودی در سریال «سیمرغ» اسناد منتشر نشده جنگ روی میز شبکه افق نجار زندگی؛ از چوب تا زندگی دوباره رنگ و بوی دفاع مقدس در مستندهای افق ّسفرنامه‌ای قرآنی به روی آنتن افق سیما هفته پایانی تابستان همراه با افق سیما بلوغ سینمای دفاع مقدس در دهه 90 تثبیت شد مستند ویژه شبکه افق در هفته وحدت فلسفه رویکرد آزمون و خطا در کنکور هر سال چیست؟ ادبستان آل طاها؛ الگویی برای تربیت نسل آینده مستندهای ویژه افق در هفته پایانی تابستان بررسی «عملیات دماوند» در کافه مستند فیلم‌های سینمایی آدینه شبکه افق بازپخش مستند «سرزمین ستاره ها» با نگاهی به جلسات خانگی قرآن روایتی متفاوت از بافتار اجتماعی و سیاسی زمانه امامین عسکریین «کنشگری عفاف و حجاب در فضای مجازی» با حضور سعیدیسم در افق برنامه مورد علاقتو گوش کن! بازپخش پرده خوانی سینمای جنگ از دریچه افق سیما «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود نوشت افزار ایرانی و مسئله هویت‌یابی نسل فردا صنعت هزار توی خودرو در ایران: شرکت‌هایی که به جای ایمن‌سازی، گاوداری می‌کنند مجموعه مستند «خسته نباشید» به روی آنتن افق سیما مهرآفرین؛ روایتی جدید از بزرگراه همت سفر به اعماق ایران با شبکه افق؛ از رخ مادر تا پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس عقلانیت حسینی یا کارناوال حکومتی؟ بررسی جریان شناسی حوادث حوزه مروی از ابتدا تا کنون اگر بنیانگذار تلگرام به جای فرانسه در ایران دستگیر می‌شد، رسانه‌ها چه می‌کردند؟ پذیرایی از زائران عراقی حرم رضوی در «السلطان» فرشتگان؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رازهای رهبری حزب الله به روی آنتن افق

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها