مشاهده خبر

سه شنبه 1 خرداد 1403

راز شهادت آن مرد که اهل خدمت بود

ویژه برنامه «راز شهادت» به مناسبت به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی و جمعی از همراهان ایشان، سه‌شنبه شب یکم خردادماه و با اجرای وحید یامین‌پور روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

2

در این برنامه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی فروغی به بیان دیدگاه‌های دینی در ارتباط با راز شهادت پرداخت و گفت: این عالم مدیر دارد و هر آنچه رخ می‌دهد تقدیر اوست، کل عالم هستی از قوانین ربوبیت سرچشمه می‌گیرد و خداوند در قرآن هم فرموده است نظام دنیا بر اساس سنت‌هاست، یعنی همان قوانین لایتغیر الهی که بارها در کلام الهی تکرار شده‌اند و ما هم از پشت پرده بی خبریم و تحمل بعضی موضوعات هم برایمان سخت است.

تسلیم در برابر رضای الهی عامل تعالی است

او افزود: بنا نیست در این دنیا بر اساس میل خود زندگی کنیم چون نظام هستی دارای قوانینی است و بر اساس هوای نفس ما شکل نمی‌گیرد، بلکه باید تسلیم ربوبیت خداوند شد و هر که تسلیم شد، در مسیر رشد و تعالی گام بر می‌دارد.

برای رسیدن به کمال باید سینه‌خیز به سوی حقیقت برویم

فروغی خاطرنشان کرد: پرورش انسان گاهی به این است که شیرینی بخورد و گاهی هم تلخی، همه‌ی اینها از نظام عالم هستی و قوانین الهی می‌آیند آنجا که خداوند می‌فرماید «يَا أَيُّهَا الْإِنسَانُ إِنَّكَ كَادِحٌ إِلَىٰ رَبِّكَ كَدْحًا فَمُلَاقِيهِ» و اوست که می‌داند چه موقع به بنده‌اش شیرینی بچشاند و چه موقع به او زهر دهد.

مرگ هم امتحان الهی است

این استاد حوزوی گفت: همه انسان‌ها مورد امتحان قرار می‌گیرند، چه آنها که قرنی زندگی کنند و چه آنها که عمر کوتاهی داشته باشند؛ در روایات است که وقتی مومنی از دنیا برود، خداوند به فرشتگانش می‌گوید چه کردید؟ جواب می‌دهند قبض روح کردیم و پاسخ می‌شنوند که میوه دل او را گرفتید و او چه کرد؟ می‌گویند صبر کرد و حمد خدا را به جا آورد.

قانون «إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ» عامل گذر از سختی‌هاست

او با بیان اینکه باید باورهای دینی را در وجود خود به فعلیت برسانیم و از عالم سطحی‌نگری و احساسات بگذریم و به مقام بالاتر یعنی دنیای غیب راه یابیم عنوان کرد: نگاه مادی، انسان را زندانی می‌کند و رفتن به عالم ملکوت، آدمی را رها خواهد کرد و صابرین کسانی هستند که در همه مصیبت‌ها می‌گویند «إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ».

کشف راز وصل به حق عامل مرگ‌خواهی است

فروعی افزود: در احوالات برخی بزرگان آمده که در روی بام عزرائیل را صدا می‌کردند چون منتظر مرگ بودند، آنها به مقامی رسیده بودند که کشف راز کرده و به نشاط و شوق وصل نائل شده بودند، همان مقامی که خداوند به آنها صلوات می‌فرستد.

خادم بزرگ خود را از دست داده‌ایم ولی صبر بر این مصیبت عامل فیض الهی است

این استاد حوزوی گفت: خداوند می‌فرماید بر پیامبر خود و بر مصیبت‌دیده‌ی صابر صلوات می‌فرستم، و اینجاست که یک جماعت و یک ملت می‌توانند از خداوند صلوات بگیرند و هم تاریخ به اباعبدالله الحسین(ع) شوند، چون دلشان با اوست و با آن حضرت یکی شده‌اند؛ امروز یک ملت خادم بزرگ خود را از دست داده‌اند ولی از دل همین مصیبت می‌توانند به فیض بزرگ برسند.

پاک‌دستی آیت‌الله رئیسی مورد تایید رهبری بود

او ادامه داد: وقتی رهبر معظم انقلاب شهید آیت‌الله رئیسی را به عنوان تولیت آستان قدس رضوی منصوب کردند و واژه «امانت» را به کار بردند، یعنی او فردی پاکدست بوده چه اینکه امانت را به غیر پاکدستان نمی‌سپارند.

خادم الرضا خادم مردم هم بود

فروغی با بیان اینکه 40 سال بر عهده گرفتن مناصب مختلف در حکومت اسلامی، پاک بودن شهید آیت‌الله رئیسی را می‌رساند گفت: برگزیده‌ای که خداوند او را مورد رحمت قرار داده و حیف بود که در دنیا بماند، او باید شهید می‌شد و با پاکی از این دنیا می‌رفت.

شهید آیت‌الله رئیسی برای خدمت به مردم می‌دوید

این استاد حوزوی تصریح کرد: خدمت به مردم، نردبان بلندی است که انتهایش به عرش الهی می‌رسد و رئیسی مردی بود که برای خدمت کردن می‌دوید؛ اوصافی داشت ممتاز و از آزمایش این موقعیت و منصبی که در اختیارش گذاشته شده بود سربلند بیرون آمد؛ شهید آیت‌الله رئیسی فاصله‌ای با مردم نداشت، او با همه خودمانی بود و خود را کوچک می‌شمرد و خدا هم او را بزرگ کرد.

چرا پدر شهید آل هاشم گفت او مثل پدرم بود؟

او ادامه داد: از پدر شهید آل هاشم درباره پسرش پرسیدند و او گفت همچون پدرم بود، یاد جمله مشهور پیامبر اکرم(ص) افتادم که فرمودند فاطمه همچون مادر من بود.

آخرین اخبار

بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟» مستندهای آدینه شبکه افق عملکرد سه ساله مدیریت شهری تهران روی میز جهان آرا «تازه نفس» با روایتی از نخبه قرآنی ایران صریح و شفاف با دبیر هیئت رئیس مجلس: ما هم باید پاسخگو باشیم «فرزند کبیر کوه»، روایتی از شهید هسته‌ای در شبکه افق سیما فصل دوم مجموعه مستند «رخ‌ مادر» به افق رسید «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی انتخابات آمریکا و بایسته‌های سیاست خارجی واقع‌بینانه روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) از تبلیغ تا آبادانی، داستان یک طلبه در محروم‌ترین نقطه ایران مستندهای شبکه افق در دومین ماه تابستان؛ از زائر غریب کربلا تا بزرگراه همت و رخ مادر پخش مستند «شکارچی مجازی» با موضوع آزار و اذیت دختران و زنان «دل‌نوا» دل عاشقان حسین (ع) را تا کربلا می‌برد راهکارهای عملی برای زندگی سالم با محوریت طب سنتی در «انارستان» سومین قسمت ویژه برنامه «خیابان آزادی» به روی آنتن افق راز خوانش انقلاب اسلامی از سوژه‌ها مستند «اشک» روایتی متفاوت از سوگواری بر سالار شهیدان روایتی از شهید تاسوعا از قاب شبکه افق تله‌تئاتر «کاتب اعظم» تاسوعا و عاشورا پخش می‌شود روایت یکی از کهن‌ترین عزاداری محرم در مستند «آبی برای سقایی» گنجینه نواهای عاشورایی «مثل سرو» نمادی از حیات شهدا «سید معطر» ذاکری که تنها به عشق اهل بیت می‌خواند تدارک مستندهای ویژه شبکه افق برای ایام محرم افق محرمی سیما «گوهرشاد» به روی آنتن افق هفته عفاف و حجاب با ویژه برنامه «خیابان آزادی» در ستاد امر به معروف چه می‌گذرد؟ این است حقیقت غرب: بازداشت به خاطر چند پست در صفحه شخصی روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها