مشاهده خبر

سه شنبه 27 تیر 1402
وارونگی

چرا سلبریتی‌ها اثرگذارند؟

برخی از افرادی که به اسم سلبریتی هستند، سهمی در فرهنگ کشور ندارند و انتظاری که از یک سلبریتی می‌رود این است که در گلوگاه‌های مهم فرهنگی به کمک مردم آمده و روشنگری کنند.

0

برنامه وارونگی با موضوعات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی روز یکشنبه از شبکه افق پخش شد.

در بخش اول این برنامه که به اخبار جعلی منتشر شده از سوی رسانه‌های معاند اختصاص داشت به خبرهای جعلی منتشر شده در 24 ساعت گذشته پرداخته شد که برخی از این خبرها از جمله موارد زیر است: گرانی و چند نرخی شدن قیمت بنزین، تغییر برخی از اعضای کابینه هیئت دولت مانند وزیر ورزش، همکاری کریم باقری با تیم تراکتورسازی، مخالفت اداره کل گردشگری قم با برگزاری تور...

در بخش شبهه این برنامه به موضوع برخورد نظام با سلبریتی‌ها پس از آرام شدن اوضاع و باحضور علی اکبر عبدالعلی‌زاده، کارشناس فرهنگی به عنوان مهمان برنامه پرداخته شد.

وی گفت: برخورد با متخلفان یک امر رایج در هر کشوری است و این موضوع بار اولی نیست که در کشور اتفاق می‌افتد. برای مثال تا چند وقت پیش و قبل از اغتشاشات به دلیل تخلف برخی از این سلبریتی‌ها از قوانین کشور و حضور غیرقانونی در جشنواره‌های خارجی، با عوامل آن برخورد جدی شد.

این کارشناس فرهنگی افزود: اینکه برخی ادعا می‌کنند که برخورد با سلبریتی‌ها افزایش پیدا کرده نادرست است و باید گفت که تخلفات این افراد افزایش پیدا کرده و به اسم سلبریتی اقدامات متعددی انجام می‌پذیرد و با آنان برخورد می‌شود.

عبدالعلی‌زاده گفت: برخی از سلبریتی‌ها که سابقه چندانی نیز در اجرای نقش ندارند، در صفحات مجازی خود که دارای تصاویر پر از تخلف است، اقدام به تهدید پلیس کرده و در ویدیوهای خود به بانوان توصیه می‌کند که بجای بستن روسری دور گردن خود باید سلاح یا قمه با خود به همراه داشته باشید و اگر درگیری اتفاق افتاد با نیروهای انتظامی برخورد فیزیکی داشته باشید.

وی خاطرنشان کرد: برخی از افرادی که به اسم سلبریتی هستند، سهمی در فرهنگ کشور ندارند و انتظاری که از یک سلبریتی می‌رود این است که در گلوگاه‌های مهم فرهنگی به کمک مردم آمده و روشنگری کنند.

این کارشناس فرهنگی افزود: پاک کردن صورت مسئله کاری را حل نمی‌کند. شما اگر از ظرفیت‌های اجتماعی سلبریتی‌ها در راستای فعالیت‌های اجتماعی استفاده کنید، نتیجه بیشتری می‌گیرید و حذف این افراد اگر شدنی هم باشد، کار درستی نیست. ما معمولا با پدیده‌ها مانند تخلف سلبریتی‌ها به صورت یک دفعه‌ای برخورد می‌کنیم و این باعث می‌شود آن نتیجه مطلوب و اثرگذاری در جامعه میسر نشود.

آخرین اخبار

صنعت هزار توی خودرو در ایران: شرکت‌هایی که به جای ایمن‌سازی، گاوداری می‌کنند مجموعه مستند «خسته نباشید» به روی آنتن افق سیما مهرآفرین؛ روایتی جدید از بزرگراه همت سفر به اعماق ایران با شبکه افق؛ از رخ مادر تا پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس عقلانیت حسینی یا کارناوال حکومتی؟ بررسی جریان شناسی حوادث حوزه مروی از ابتدا تا کنون اگر بنیانگذار تلگرام به جای فرانسه در ایران دستگیر می‌شد، رسانه‌ها چه می‌کردند؟ پذیرایی از زائران عراقی حرم رضوی در «السلطان» فرشتگان؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رازهای رهبری حزب الله به روی آنتن افق پخش مستندهای «قطعه‌ای از بهشت» و «السلطان» به مناسبت شهادت امام رضا(ع) مجموعه مستند «تجربه ماندگار» یک یادگاری برای روزگار آینده‌مان «ظهر داغ تابستان؛ خیابان پاستور» در شبکه افق روایتی متفاوت از شکل گیری حزب الله لبنان در مستند «حبیب مقاومت» داستان «الکترو دوستی» نوجوان کرمانی از قاب شبکه افق «یکه سوار»، داستان یک انقلابی ناشناخته «آقای دادستان» از شبکه افق «سفره داران» با روایتی از خادمی جانبازان دفاع مقدس «یک سال پاکی» برای زائر حسین(ع) شدن از اربعین تا مبارزه با طاغوت پهلوی؛ هفته‌ای پر بار با مستندهای شبکه افق یک قدم باقی ست تا آن اجتماع قلب‌ها چرا آمریکایی‌ها به دنبال آتش‌بس در مذاکرات دوحه نیستند؟ رونمایی از یک مستند چالشی و مطالبه‌گر/ کار بانک بنگاهداری نیست! مستند «تنبیه» به روی آنتن افق سیما/ چه تسلیحاتی انتظار رسیدن به خاک تل‌آویو را دارند؟ تناقض در رفتار بانک‌ها به روایت مستند «کار بانک بنگاه داری نیست!» کارنامه دولت سیزدهم در تامین کالاهای اساسی طلبه‌ای خلاق، مدرسه‌ای قرآنی؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رونمایی مستند «کار بانک؛ بنگاه داری نیست!» در خبرگزاری مهر افق جدیدی از مستند‌ها را با شبکه افق تجربه کنید مستند «نومن» با روایتی از مسلمان شدن سه شهروند آلمانی «در برابر تاریکی»؛ معرفی اسطوره‌های ورزشی حامی فلسطین و ضد صهیونیسم جهانی روایتی از حذف مخالفین رژیم صهیونیستی در کافه مستند افق روایتی از کشتی گیر فوق سنگین آزاد کشورمان در تازه نفس باند تروریستی که دولتش می‌نامند! آیا می‌توانم یک ویژگی اخلاقی در خودم پیدا کنم که بسیار مهم باشد؟ «محرم دل» از افق دمشق روزهای داغ بعد از واقعه «خانه حنیفا» قصه امید در دل کوره‌های آجرپزی تاریخچه‌ای از مقاومت فلسطین در مستندهای هفتگی شبکه افق بررسی ابعاد مختلف ترور شهید اسماعیل هنیه آزادی غربی و نمایش عریان اباحه‌گری در افتتاحیه المپیک پاریس فصل دوم «نجلا» با یک ملودرام عاشقانه در قاب افق دستان کوچک، آینده‌ای بزرگ با «سلام به آینده» آنچه از عملیات مرصاد ناگفته مانده است کودک کار دیروز ، کارآفرین برتر امروز مستندهای شبکه افق از اقتصاد مقاومتی تا مفاخر ایران زمین روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی مستندهای آدینه شبکه افق بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها