مشاهده خبر

یک شنبه 21 مرداد 1403

کارنامه دولت سیزدهم در تامین کالاهای اساسی

برنامه تلویزیونی «جهان آرا» شنبه شب 20 مردادماه با عنوان کارنامه عمل دولت سیزدهم و بررسی آخرین وضعیت تامین کالاهای اساسی در کشور روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

علیرضا پیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، مهمان این برنامه بود؛ او با اشاره به اینکه در دو سال گذشته، برنامه‌هایی برای خودکفایی گندم اجرایی شد که موجب تولید بیش از نیاز کشور هم شده است اظهار کرد: در زمینه تولید جو و چغندر قند هم اقداماتی شده تا خودکفایی حاصل شود ولی در حوزه برخی اقلام مثل نهاده‌های دامی خصوصا ذرت و کنجاله و به خاطر اقلیم خاص ایران، بیشتر نیازهایمان وارد می‌شود.

شاهکار دولت سیزدهم برای تامین نهاده‌های دامی

پیمان پاک افزود: با ایجاد رقابت سالم بین تجار ایرانی، واردات نهاده‌های دائمی به نظم و ترتیبی رسیده که در طول یک سال گذشته، مشکلی در زمینه تامین نداشتیم و مرغداران و دامداران، خریدهای طولانی‌مدت انجام می‌دهند که منجر به تولید بیشتر مرغ، تخم مرغ و شیر شده است.

تهاتر نفت با کالا چه سودی برای کشور داشت؟

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: تهاتر نفت با نهاده‌های دامی در دولت سیزدهم انجام شد، اقدامی که با حذف واسطه‌ها موجب صرفه‌جویی زمانی و ارزی شد و نتیجه هم تامین کالاهای اساسی کشور بود و به این ترتیب به ازای هر یک میلیارد دلار، صد میلیون دلار صرفه‌جویی شد.

ارز با کیفیتی که دولت سیزدهم به دنبال آن رفت!

او تصریح کرد: با اقدامات انجام شده، دیگر از درهم امارات برای واردات کالاهای اساسی استفاده نمی‌کنیم، بلکه استفاده از ارز با کیفیت در دستور کار قرار گرفته است.

ارتباط جهاد کشاورزی با وزارت امور خارجه چه فایده‌ای دارد؟!

پیمان پاک گفت: برای نخستین بار در دولت سیزدهم، ارتباط تنگاتنگ و سریع با وزارت امور خارجه داشتیم، در حال حاضر قیمت‌ها به صورت روزانه و هفتگی از رایزنان اقتصادی در دیگر کشورها اخذ می‌شود و دیگر کسی نمی‌تواند قیمت دلخواه را القا کند.

افزایش 30 درصدی صادرات محصولات کشاورزی تنها در 4 ماه

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در سال 1402 شاهد افزایش 30 درصدی صادرات محصولات کشاورزی و دامی نسبت به سال قبل بودیم و این رقم در چهار ماه نخست امسال تکرار شد خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم افزایش استانداردها در دستور کار قرار گرفت و تفاهم‌نامه‌هایی هم با کشورهای مقصد داشتیم.

یک تصمیم بزرگ و تحول در صادرات محصولات کشاورزی

او افزود: کشاورزان مواد اولیه خود را با دلار نیمایی نمی‌خریدند به همین دلیل طرح تهاتر در کالاهای کشاورزی اجرایی شد به این ترتیب که صادرکنندگان، ارز خود را در اختیار واردکنندگان محصولات کشاورزی قرار دهند نه اینکه آن را زیر قیمت در بازار نیمایی بفروشند.

تحویل ذخیره گسترده کالاهای اساسی به دولت چهاردهم

پیمان پاک با بیان اینکه وقتی دولت سیزدهم بر سر کار آمد، ذخیره بیشتر کالاهای اساسی کفایت چند هفته را می‌کرد اظهار کرد: چیزی که تحویل دولت چهاردهم شده، ذخیره کنجاله سویا برای 6 ماه و ذرت برای سه ماه است.

او ادامه داد: در زمینه جو و برنج علاوه بر ذخایر موجود، فصل برداشت هم شروع شده؛ در تامین شکر نگرانی وجود ندارد و در حال حاضر 30 هزار تن گوشت در سردخانه‌ها و بنادر موجود است و جالب اینکه حدود 80 درصد این موارد با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی صورت گرفته است.

دلاری که از آفریقا می‌آید با دلار اروپا فرقی ندارد!

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در ابتدای دولت سیزدهم، 5 رایزن بازرگانی در کشورهای دیگر داشتیم که هم اکنون تعداد آنها به 22 نفر رسیده؛ بیشتر آنها هم در بازارهای هدف مستقر شده‌اند مثل سه نفر رایزن در قاره آفریقا در حالیکه پیش از آن بازار فقط اروپا و تا حدی چین قلمداد می‌شد.

تجار روس برای دیدن تاجران ایرانی صف کشیده بودند!

او با بیان اینکه تا پیش از این، تجار ایرانی حاضر نبودند به روسیه بروند گفت: ولی وقتی دیدند درآمد ارزی از روسیه تفاوتی با غرب ندارد و حتی سهل الوصول‌تر است، وارد عمل شدند.

 


 

آخرین اخبار

فیلم‌های سینمایی آدینه شبکه افق بازپخش مستند «سرزمین ستاره ها» با نگاهی به جلسات خانگی قرآن روایتی متفاوت از بافتار اجتماعی و سیاسی زمانه امامین عسکریین «کنشگری عفاف و حجاب در فضای مجازی» با حضور سعیدیسم در افق برنامه مورد علاقتو گوش کن! بازپخش پرده خوانی سینمای جنگ از دریچه افق سیما «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود نوشت افزار ایرانی و مسئله هویت‌یابی نسل فردا صنعت هزار توی خودرو در ایران: شرکت‌هایی که به جای ایمن‌سازی، گاوداری می‌کنند مجموعه مستند «خسته نباشید» به روی آنتن افق سیما مهرآفرین؛ روایتی جدید از بزرگراه همت سفر به اعماق ایران با شبکه افق؛ از رخ مادر تا پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس عقلانیت حسینی یا کارناوال حکومتی؟ بررسی جریان شناسی حوادث حوزه مروی از ابتدا تا کنون اگر بنیانگذار تلگرام به جای فرانسه در ایران دستگیر می‌شد، رسانه‌ها چه می‌کردند؟ پذیرایی از زائران عراقی حرم رضوی در «السلطان» فرشتگان؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رازهای رهبری حزب الله به روی آنتن افق پخش مستندهای «قطعه‌ای از بهشت» و «السلطان» به مناسبت شهادت امام رضا(ع) مجموعه مستند «تجربه ماندگار» یک یادگاری برای روزگار آینده‌مان «ظهر داغ تابستان؛ خیابان پاستور» در شبکه افق روایتی متفاوت از شکل گیری حزب الله لبنان در مستند «حبیب مقاومت» داستان «الکترو دوستی» نوجوان کرمانی از قاب شبکه افق «یکه سوار»، داستان یک انقلابی ناشناخته «آقای دادستان» از شبکه افق «سفره داران» با روایتی از خادمی جانبازان دفاع مقدس «یک سال پاکی» برای زائر حسین(ع) شدن از اربعین تا مبارزه با طاغوت پهلوی؛ هفته‌ای پر بار با مستندهای شبکه افق یک قدم باقی ست تا آن اجتماع قلب‌ها چرا آمریکایی‌ها به دنبال آتش‌بس در مذاکرات دوحه نیستند؟ رونمایی از یک مستند چالشی و مطالبه‌گر/ کار بانک بنگاهداری نیست! مستند «تنبیه» به روی آنتن افق سیما/ چه تسلیحاتی انتظار رسیدن به خاک تل‌آویو را دارند؟ تناقض در رفتار بانک‌ها به روایت مستند «کار بانک بنگاه داری نیست!» کارنامه دولت سیزدهم در تامین کالاهای اساسی طلبه‌ای خلاق، مدرسه‌ای قرآنی؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رونمایی مستند «کار بانک؛ بنگاه داری نیست!» در خبرگزاری مهر افق جدیدی از مستند‌ها را با شبکه افق تجربه کنید مستند «نومن» با روایتی از مسلمان شدن سه شهروند آلمانی «در برابر تاریکی»؛ معرفی اسطوره‌های ورزشی حامی فلسطین و ضد صهیونیسم جهانی روایتی از حذف مخالفین رژیم صهیونیستی در کافه مستند افق روایتی از کشتی گیر فوق سنگین آزاد کشورمان در تازه نفس باند تروریستی که دولتش می‌نامند! آیا می‌توانم یک ویژگی اخلاقی در خودم پیدا کنم که بسیار مهم باشد؟ «محرم دل» از افق دمشق روزهای داغ بعد از واقعه «خانه حنیفا» قصه امید در دل کوره‌های آجرپزی تاریخچه‌ای از مقاومت فلسطین در مستندهای هفتگی شبکه افق بررسی ابعاد مختلف ترور شهید اسماعیل هنیه آزادی غربی و نمایش عریان اباحه‌گری در افتتاحیه المپیک پاریس فصل دوم «نجلا» با یک ملودرام عاشقانه در قاب افق

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها