مشاهده خبر

شنبه 27 مرداد 1403

چرا آمریکایی‌ها به دنبال آتش‌بس در مذاکرات دوحه نیستند؟

برنامه تلویزیونی «جهان آرا» شنبه شب 27 مردادماه با عنوان «بازی دیپلماتیک غرب با مساله فلسطین در قطر» روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

دکتر سید رضا صدرالحسینی - کارشناس مسائل غرب آسیا مهمان این برنامه بود و در گفت‌وگو با محمدرضا باقری مجری جهان آرا ابراز کرد: نشستی که در دوحه انجام شده، یک مذاکره نبود چون شاخصه‌های یک مذاکره را نداشت و حماس هم اعلام کرده بود هیچ نماینده‌ای در نشست اخیر نخواهد داشت، بهتر است بگوییم این یک دورهمی با حضور آمریکا، رژیم صهیونیستی و میانجی‌ها بود.

فلسطینی‌هایی که اهل مقاومت نیستند!

او افزود: غرب به دنبال سپردن گذرگاه رفح به فلسطینی‌هایی است که روحیه مقاومت نداشته و اهل سازش هستند، آنهایی که اهل مبارزه نبودند و نیستند و به عبارتی نماینده مردم این کشور محسوب نمی‌شوند.

جانشینی یحیی سنوار به جای هنیه زلزله سیاسی برای اسرائیل است

صدرالحسینی عنوان کرد: با انتخاب یحیی سنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس، اتفاق مهمی افتاده یعنی نزدیک‌تر شدن دیپلماسی و میدان در جبهه مقاومت فلسطین؛ انتخابی که زلزله‌ای اساسی در رژیم صهیونیستی به وجود آورده است.

آیا مسئله غزه با مذاکره حل می‌شود؟

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مذاکره هیچ وقت منتفی نیست گفت: ولی نباید مسئله را آن قدر شور کرد که برخی بگویند حتی می‌توان با داعش هم مذاکره کرد!

او تصریح کرد: با گروهی تروریست به عنوان رژیم صهیونیستی مواجه هستیم که اصولا به تعهدات خود پایبند نیستند و نمی‌توان با آنها مذاکره درست انجام داد.

هزینه سازش بیشتر است یا مقاومت؟

صدرالحسینی خاطرنشان کرد: اثبات شده که هزینه سازش، بیشتر از هزینه مقاومت است؛ از سوی دیگر باید این حقیقت را ببینیم که آمریکا و متحدانش هیچ وقت از سلاح تحریم و تهدید دست بر نداشته‌اند و همواره منافع ملت ایران را زیر پا می‌گذارند، تجربه بارها گفت‌وگو با توافق با آنها هم نشان می‌دهد سازش چاره کار نیست.

آیا پاسخ ایران به اسرائیل به جنگ ختم می‌شود؟

این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: هیچ کس در جمهوری اسلامی به دنبال یک جنگ تمام عیار نیست و اتفاقی که در قالب خونخواهی شهید هنیه رخ می‌دهد، ما را به سمت چنین جنگی پیش نخواهد برد.

آیا تروریست‌ها به مرخصی می‌روند؟

او ادامه داد: کسانی که می‌گویند ایران نباید پاسخ جنایت اسرائیل در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه را بدهد، با توانمندی‌های نظامی و اطلاعاتی ایران آشنا نیستند، آن هم در شرایطی که مراسم تشییع میلیونی شهید رئیسی و دو مرحله انتخابات در ایران برگزار شده و حادثه‌ای هم رخ نداده است.

درگیری اطلاعاتی ایران با 32 سرویس امنیتی و جاسوسی

صدرالحسینی خاطرنشان کرد: سیستم اطلاعاتی و امنیتی ما با 32 دستگاه اطلاعاتی همسو با آمریکا و اسرائیل درگیر است؛ ایران حتما پاسخ ترور شهید هنیه را خواهد داد، نشانه‌ای از اقتدار ایران که اراده دشمن را برای اقدامات تروریستی بعدی کاهش می‌دهد.

وقتی صهیونیست‌ها فرق یک موشک با شهر موشکی را نمی‌فهمند

این کارشناس سیاسی گفت: صهیونیست‌ها آنقدر گیج شده‌اند که تفاوت یک موشک و شهر موشکی حزب الله را نفهمیدند و کارشناسان آنها هم نمی‌دانند مقاومت چند شهرک موشکی دیگر در اختیار دارد؛ این مسئله در پشتیبانی از فلسطین اهمیت زیادی دارد ضمن اینکه موجب بازدارندگی در مقابل تهدید حمله زمینی اسرائیل به لبنان هم خواهد شد.

آخرین اخبار

فیلم‌های سینمایی آدینه شبکه افق بازپخش مستند «سرزمین ستاره ها» با نگاهی به جلسات خانگی قرآن روایتی متفاوت از بافتار اجتماعی و سیاسی زمانه امامین عسکریین «کنشگری عفاف و حجاب در فضای مجازی» با حضور سعیدیسم در افق برنامه مورد علاقتو گوش کن! بازپخش پرده خوانی سینمای جنگ از دریچه افق سیما «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود نوشت افزار ایرانی و مسئله هویت‌یابی نسل فردا صنعت هزار توی خودرو در ایران: شرکت‌هایی که به جای ایمن‌سازی، گاوداری می‌کنند مجموعه مستند «خسته نباشید» به روی آنتن افق سیما مهرآفرین؛ روایتی جدید از بزرگراه همت سفر به اعماق ایران با شبکه افق؛ از رخ مادر تا پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس عقلانیت حسینی یا کارناوال حکومتی؟ بررسی جریان شناسی حوادث حوزه مروی از ابتدا تا کنون اگر بنیانگذار تلگرام به جای فرانسه در ایران دستگیر می‌شد، رسانه‌ها چه می‌کردند؟ پذیرایی از زائران عراقی حرم رضوی در «السلطان» فرشتگان؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رازهای رهبری حزب الله به روی آنتن افق پخش مستندهای «قطعه‌ای از بهشت» و «السلطان» به مناسبت شهادت امام رضا(ع) مجموعه مستند «تجربه ماندگار» یک یادگاری برای روزگار آینده‌مان «ظهر داغ تابستان؛ خیابان پاستور» در شبکه افق روایتی متفاوت از شکل گیری حزب الله لبنان در مستند «حبیب مقاومت» داستان «الکترو دوستی» نوجوان کرمانی از قاب شبکه افق «یکه سوار»، داستان یک انقلابی ناشناخته «آقای دادستان» از شبکه افق «سفره داران» با روایتی از خادمی جانبازان دفاع مقدس «یک سال پاکی» برای زائر حسین(ع) شدن از اربعین تا مبارزه با طاغوت پهلوی؛ هفته‌ای پر بار با مستندهای شبکه افق یک قدم باقی ست تا آن اجتماع قلب‌ها چرا آمریکایی‌ها به دنبال آتش‌بس در مذاکرات دوحه نیستند؟ رونمایی از یک مستند چالشی و مطالبه‌گر/ کار بانک بنگاهداری نیست! مستند «تنبیه» به روی آنتن افق سیما/ چه تسلیحاتی انتظار رسیدن به خاک تل‌آویو را دارند؟ تناقض در رفتار بانک‌ها به روایت مستند «کار بانک بنگاه داری نیست!» کارنامه دولت سیزدهم در تامین کالاهای اساسی طلبه‌ای خلاق، مدرسه‌ای قرآنی؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رونمایی مستند «کار بانک؛ بنگاه داری نیست!» در خبرگزاری مهر افق جدیدی از مستند‌ها را با شبکه افق تجربه کنید مستند «نومن» با روایتی از مسلمان شدن سه شهروند آلمانی «در برابر تاریکی»؛ معرفی اسطوره‌های ورزشی حامی فلسطین و ضد صهیونیسم جهانی روایتی از حذف مخالفین رژیم صهیونیستی در کافه مستند افق روایتی از کشتی گیر فوق سنگین آزاد کشورمان در تازه نفس باند تروریستی که دولتش می‌نامند! آیا می‌توانم یک ویژگی اخلاقی در خودم پیدا کنم که بسیار مهم باشد؟ «محرم دل» از افق دمشق روزهای داغ بعد از واقعه «خانه حنیفا» قصه امید در دل کوره‌های آجرپزی تاریخچه‌ای از مقاومت فلسطین در مستندهای هفتگی شبکه افق بررسی ابعاد مختلف ترور شهید اسماعیل هنیه آزادی غربی و نمایش عریان اباحه‌گری در افتتاحیه المپیک پاریس فصل دوم «نجلا» با یک ملودرام عاشقانه در قاب افق

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها