مشاهده خبر

دو شنبه 29 مرداد 1403

یک قدم باقی ست تا آن اجتماع قلب‌ها

برنامه تلویزیونی «جهان آرا» با موضوع ظرفیت‌ها و بایسته‌های پیاده‌روی اربعین حسینی، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

رحیم آبفروش، دبیر جامعه فعالان مردمی اربعین، مهمان این برنامه بود و در گفت‌وگو با محمدرضا باقری اظهار کرد: اربعین بحثی فراتر از مرزهای ما و مسئله حکمرانی در همه کشورهاست چون حکمرانی با ثبات و ادامه‌دار، نیازمند ارتباط صحیح بین مردم و حاکمیت‌هاست.

امامین انقلاب اعتقاد راسخ به مردم را نشان داده‌اند

او افزود: اینکه مردم کجای نقش‌آفرینی و مشارکت در حکمرانی و اداره امور هستند، از اوجب واجبات در نظام اسلامی است؛ امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب همواره نشان داده‌اند که اعتقاد راسخی به مردم داشته و دارند که نمونه بارز آن، پیروزی نهضت اسلامی با حضور مردم است ضمن اینکه یقین امامین انقلاب به ملت با نهادسازی‌های مردمی بعد از انقلاب هم عینیت یافت.

پزشکی که در تهران نوبتش 6 ماهه است در پیاده‌روی اربعین رایگان ویزیت می‌کند

آبفروش خاطرنشان کرد: در جریان اربعین، مسئله فرهنگ پیوست اجتماعی پیدا کرده و با درد مردم گره خورده است؛ تاکنون 50 عرصه کنشگری در قالب اربعین احصاء شده که شامل اقشار مختلف می‌شود.

موکب‌های دانش‌بنیان در مسیر اربعین!

دبیر جامعه فعالان مردمی اربعین با بیان اینکه در پیاده‌روی اربعین، با موکب‌های خلاق و دانش‌بنیان مواجه‌ایم گفت: جوانانی با ایده‌های نو و شرکت‌های دانش‌بنیان که از فناوری‌های جدید برای خدمت به زائران استفاده می‌کنند، به عبارتی اربعین جریانی است در راستای تمدن‌سازی اسلامی.

اربعین نباید به جاده نجف تا کربلا محدود شود!

او تصریح کرد: فرهنگ اربعین نباید محدود به جاده نجف تا کربلا شود، بلکه باید به همه جاده‌ها، محل کار و حتی خانه و زندگی ما و در همه زمان‌ها تعمیم پیدا کند، کیفیت زیارت ما باید عمق پیدا کند و عرض زندگی ما را بپوشاند.

روایتی عجیب از ورود زائران پاکستانی اربعین به ایران

آبفروش گفت: برادران مظلوم پاکستانی با یک امید خاص و برای شرکت در پیاده‌روی اربعین وارد ایران می‌شوند تا از کشورمان بگذرند، دیده شده برخی از آنها خاک کشورمان را می‌بوسند.

بوروکراسی موکب‌داری!

دبیر جامعه فعالان مردمی اربعین خاطرنشان کرد: ارائه مجوز به موکب‌های اربعینی، دارای مسیری سخت و دشوار است و حتی امسال به خاطر صدور شناسه ملی برای آنها، همه مجوزهای قبلی باطل شده است؛ این مراحل دشوار و طولانی موجب کلافگی موکب‌داران شده است.

مشکلات عجیب پیش پای موکب‌داران اربعین

او ادامه داد: قوانین عجیبی برای موکب‌های اربعین گذاشته‌اند، مثل اینکه پزشکان متخصص و فوق متخصص باید حتما چند روز در مواکب بمانند، یا اینکه مترجمانی که زبان مادریشان عربی است، باید مدرک رسمی زبان عربی ارائه کنند!

چالش عجیب قانونی پیش پای موکب‌های اربعین

آبفروش گفت: موکب‌های اربعین حق ندارند در طول سال کمک‌های مردمی جمع‌آوری کنند، این در حالی است که ماهیت وجودی مواکب به کمک مردمی وابسته است.

آخرین اخبار

فیلم‌های سینمایی آدینه شبکه افق بازپخش مستند «سرزمین ستاره ها» با نگاهی به جلسات خانگی قرآن روایتی متفاوت از بافتار اجتماعی و سیاسی زمانه امامین عسکریین «کنشگری عفاف و حجاب در فضای مجازی» با حضور سعیدیسم در افق برنامه مورد علاقتو گوش کن! بازپخش پرده خوانی سینمای جنگ از دریچه افق سیما «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود نوشت افزار ایرانی و مسئله هویت‌یابی نسل فردا صنعت هزار توی خودرو در ایران: شرکت‌هایی که به جای ایمن‌سازی، گاوداری می‌کنند مجموعه مستند «خسته نباشید» به روی آنتن افق سیما مهرآفرین؛ روایتی جدید از بزرگراه همت سفر به اعماق ایران با شبکه افق؛ از رخ مادر تا پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس عقلانیت حسینی یا کارناوال حکومتی؟ بررسی جریان شناسی حوادث حوزه مروی از ابتدا تا کنون اگر بنیانگذار تلگرام به جای فرانسه در ایران دستگیر می‌شد، رسانه‌ها چه می‌کردند؟ پذیرایی از زائران عراقی حرم رضوی در «السلطان» فرشتگان؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رازهای رهبری حزب الله به روی آنتن افق پخش مستندهای «قطعه‌ای از بهشت» و «السلطان» به مناسبت شهادت امام رضا(ع) مجموعه مستند «تجربه ماندگار» یک یادگاری برای روزگار آینده‌مان «ظهر داغ تابستان؛ خیابان پاستور» در شبکه افق روایتی متفاوت از شکل گیری حزب الله لبنان در مستند «حبیب مقاومت» داستان «الکترو دوستی» نوجوان کرمانی از قاب شبکه افق «یکه سوار»، داستان یک انقلابی ناشناخته «آقای دادستان» از شبکه افق «سفره داران» با روایتی از خادمی جانبازان دفاع مقدس «یک سال پاکی» برای زائر حسین(ع) شدن از اربعین تا مبارزه با طاغوت پهلوی؛ هفته‌ای پر بار با مستندهای شبکه افق یک قدم باقی ست تا آن اجتماع قلب‌ها چرا آمریکایی‌ها به دنبال آتش‌بس در مذاکرات دوحه نیستند؟ رونمایی از یک مستند چالشی و مطالبه‌گر/ کار بانک بنگاهداری نیست! مستند «تنبیه» به روی آنتن افق سیما/ چه تسلیحاتی انتظار رسیدن به خاک تل‌آویو را دارند؟ تناقض در رفتار بانک‌ها به روایت مستند «کار بانک بنگاه داری نیست!» کارنامه دولت سیزدهم در تامین کالاهای اساسی طلبه‌ای خلاق، مدرسه‌ای قرآنی؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رونمایی مستند «کار بانک؛ بنگاه داری نیست!» در خبرگزاری مهر افق جدیدی از مستند‌ها را با شبکه افق تجربه کنید مستند «نومن» با روایتی از مسلمان شدن سه شهروند آلمانی «در برابر تاریکی»؛ معرفی اسطوره‌های ورزشی حامی فلسطین و ضد صهیونیسم جهانی روایتی از حذف مخالفین رژیم صهیونیستی در کافه مستند افق روایتی از کشتی گیر فوق سنگین آزاد کشورمان در تازه نفس باند تروریستی که دولتش می‌نامند! آیا می‌توانم یک ویژگی اخلاقی در خودم پیدا کنم که بسیار مهم باشد؟ «محرم دل» از افق دمشق روزهای داغ بعد از واقعه «خانه حنیفا» قصه امید در دل کوره‌های آجرپزی تاریخچه‌ای از مقاومت فلسطین در مستندهای هفتگی شبکه افق بررسی ابعاد مختلف ترور شهید اسماعیل هنیه آزادی غربی و نمایش عریان اباحه‌گری در افتتاحیه المپیک پاریس فصل دوم «نجلا» با یک ملودرام عاشقانه در قاب افق

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها