مشاهده خبر

چهار شنبه 8 شهریور 1402

پیاده‌روی اربعین در بارداری

پژوهشگر طب سنتی گفت: یکی از موارد مهمی که برای بانوان باردار در پیاده‌روی اربعین توصیه می‌شود، پیاده‌روی‌های نه چندان طولانی و استراحت هر نیم ساعت یک بار داشته باشند. بوداده شده دانه بارهنگ نیز می‌تواند از خونریزی جلوگیری کند و خطر سقط را کمتر می‌کند

0

برنامه انارستان با موضوع پیاده‌روی اربعین در بارداری با حضور رامین تاجبخش، استاد و محقق طب سنتی روز یکشنبه از شبکه افق پخش شد.

وی گفت: یکی از موارد مهمی که برای بانوان باردار در پیاده‌روی اربعین توصیه می‌شود، پیاده‌روی‌های نه چندان طولانی و استراحت هر نیم ساعت یک بار داشته باشند. بوداده شده دانه بارهنگ نیز می‌تواند از خونریزی جلوگیری کند و خطر سقط را کمتر می‌کند. پوست میوه بلوط به صورت پودر مانع خون ریزی‌ها می‌شود. همچنین ترکیب صمغ عربی، پوست میوه بلوط، سماق، پودر گل ارمنی، گلنار فارسی، تباشیر، عدس و دانه بارهنگ و برگ مورد به میزان 100 گرم مخلوط شود و یک قاشق چای خوری با آب یا آب سیب مصرف شود.

وی افزود: یکی از موارد مهمی که باید برای خانم‌های باردار دقت شود این است که حتما در غذاهایی که مصرف می‌کند، دقت لازم را داشته باشد. همچنین هرگز به تنهایی سفر نکنند و در گروه‌هایی باشند که حتما پزشک یا کمک‌های اولیه وجود دارد و تا حد امکان اطرافیان او وسایل و بارهای او را حمل کنند.

تاجبخش گفت: غذاهایی که دارای ترکیب کنجد، ارده و روغن کنجد دارد، برای خانم‌های باردار اصلا خوب نیست و می‌تواند باعث خون ریزی شود. یکی دیگر از چیزهایی که به عنوان خیرات در میان مردم پخش می‌کنند ترکیب خرما و رطب است که چون گردوغبار محیط را به خود می‌گیرد، بسیار برای همه خصوصا زنان باردار غیرمفید است.

این پژوهشگر طب سنتی گفت: یکی دیگر از مواردی که در پیاده‌روی اربعین باید به آن توجه داشت، شربت‌هایی است که پایه زعفران دارند که زمینه سقط را فراهم می‌کنند. همچنین مصرف سبزیجات نیز باید با دقت یا با سرکه روی سبزی بپاشند و مصرف کنند.

وی خاطر نشان کرد: برای پیاده‌روی حتما از لباس‌های نخی و گشادتر استفاده شود و یک حوله را مرطوب کنند و زیر حجاب بگذارند که مانع از گرمازدگی می‌شود. یک چیز ترش مانند لیمو عمانی را در دهان نگه بدارند که هم مانع از حالت تهوع و هم مانع از گرمازدگی می‌شود.

تاجبخش گفت: حد پیاده‌روی به نحوی باشد، که به دست، کمر و پاها فشار نیاید زیرا باعث می‌شود زمینه سقط فراهم شود. میوه به و سیب حافظ جنین است. همچنین سبزی نعناع و میوه سنجد به اندازه 5 عدد جوشانده شود و میل شود، زمینه‌های سقط را برطرف می‌کند.

وی افزود: اسهال، استفراغ، تاول، آفتاب سوختگی، استخوان درد، قارچ‌های پوستی و مشکلات گوارشی از عمده بیماری‌های رایج در این ایام است.

وی گفت: اگر پودر برگ مورد و پودر برگ سنجد، سدر و نشاسته به نقاط عرق خیز بدن پاشیده شود مانع بوی بد عرق و جلوگیری از عرق سوزی می‌شود.

آخرین اخبار

بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟» مستندهای آدینه شبکه افق عملکرد سه ساله مدیریت شهری تهران روی میز جهان آرا «تازه نفس» با روایتی از نخبه قرآنی ایران صریح و شفاف با دبیر هیئت رئیس مجلس: ما هم باید پاسخگو باشیم «فرزند کبیر کوه»، روایتی از شهید هسته‌ای در شبکه افق سیما فصل دوم مجموعه مستند «رخ‌ مادر» به افق رسید «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی انتخابات آمریکا و بایسته‌های سیاست خارجی واقع‌بینانه روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) از تبلیغ تا آبادانی، داستان یک طلبه در محروم‌ترین نقطه ایران مستندهای شبکه افق در دومین ماه تابستان؛ از زائر غریب کربلا تا بزرگراه همت و رخ مادر پخش مستند «شکارچی مجازی» با موضوع آزار و اذیت دختران و زنان «دل‌نوا» دل عاشقان حسین (ع) را تا کربلا می‌برد راهکارهای عملی برای زندگی سالم با محوریت طب سنتی در «انارستان» سومین قسمت ویژه برنامه «خیابان آزادی» به روی آنتن افق راز خوانش انقلاب اسلامی از سوژه‌ها مستند «اشک» روایتی متفاوت از سوگواری بر سالار شهیدان روایتی از شهید تاسوعا از قاب شبکه افق تله‌تئاتر «کاتب اعظم» تاسوعا و عاشورا پخش می‌شود روایت یکی از کهن‌ترین عزاداری محرم در مستند «آبی برای سقایی» گنجینه نواهای عاشورایی «مثل سرو» نمادی از حیات شهدا «سید معطر» ذاکری که تنها به عشق اهل بیت می‌خواند تدارک مستندهای ویژه شبکه افق برای ایام محرم افق محرمی سیما «گوهرشاد» به روی آنتن افق هفته عفاف و حجاب با ویژه برنامه «خیابان آزادی» در ستاد امر به معروف چه می‌گذرد؟ این است حقیقت غرب: بازداشت به خاطر چند پست در صفحه شخصی روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها