برنامه 360 درجه با موضوع اینفلوئنسرهای شبکههای مجازی روز چهارشنبه از شبکه افق پخش شد.
تاثیرگذاری بر روی مخاطب در دهه 90 با افشا شدن روابط یکی از مسئولان حکومتی آمریکا از طریق بلاگها و فضای اینترنت از آن جمله اتفاقاتی است که خیلی سر و صدا کرد و ویژگی مهمی داشت که دیگر اطلاع رسانیها از طریق وبلاگها و اینترنت شکل گرفته بود و همه متوجه شدند که برای خبردار شدن از اتفاقات مهم دنیا دیگر تلوزیون و رسانههای رسمی، تاثیرگذار نیست.
برخی معتقدند جورج دبیلیو بوش، رئیس جمهور آمریکا عامل اصلی بی اعتباری رسانههای رسمی در دهه 1990 تا 2000 میلادی است.
در تبلیغات مدرن اینفلونسر محصول را در زندگی روزمره خود استفاده میکند و برای آن تبلیغ میکند به نحوی که پذیرش آن برای مخاطب راحتتر است.
یکی از اشکالاتی که در این نوع سبک از تبلیغ مدرن وجود دارد، تبلیغ سبک زندگی مصرفگرایانه و لاکچری است. برخی از نسل جدید اینفلونسرها از روش ضدانسانی در تبلیغات استفاده میکنند. مثلا مخاطبان صفحه خود را تحقیر می کنند یا به مخاطبان القا میکنند که اگر از فلان کرم یا لباس یا.. استفاده نکنند، زشت و عقب افتاده و بی کلاسند.
از دیگر مسائلی که در سبک زندگی اینفلونسری وجود دارد آن است که در هر مسالهای اظهار نظر میکنند. دادن مشاوره خانواده، معضل اخبار جعلی، سیاسی و اقتصادی و هزاران مسئله دیگر.
براساس تحقیقاتی که توسط موسسههای تحقیقاتی آمریکایی انجام شده است، مردم دیگر از این نسل از اینفلونسرها خسته شدهاند و حتی خرید محصولاتی که آنها تبلیغ میکنند، کاهش یافته است.