مشاهده خبر

سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
از اعتراضات دانشجویی تا مذاکرات آتش‌بس

بایدن چه خواهد کرد؟

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» سه‌شنبه شب یازدهم اردیبهشت ماه با موضوعات مختلفی همچون نقش آمریکا در تحولات غرب آسیا، اعتراضات دانشجویی در آمریکا و اروپا و ریشه‌یابی اتفاقات تاریخی میان ایران و اعراب، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، گزارشی از دانشگاه‌های آمریکا و اعتراضات دانشجویی در ایالت‌های مختلف این کشور پخش شد و سپس ارتباط اینترنتی با لوکاس لروز - تحلیلگر سیاسی در برزیل – برقرار شد.

او در گفت‌وگو با سید حسین حسینی اظهار کرد: وضعیت نتانیاهو و کابینه‌ی رژیم صهیونیستی بحرانی و خطرناک است و احتمال استعفای وزیر جنگ و برخی دیگر از وزرا وجود دارد که حاصل شرایط متزلزل تصمیم‌گیری در بین سران ارشد این رژیم است.

لروز افزود: دستورالعمل‌ها و تفکراتی از قبل در بین رژیم صهیونیستی وجود داشت ولی آنها نتوانستند آنها را عملی کرده و مثلا حماس را نابود کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: آمریکا بیش از حد خود را در سیاست اسرائیلی‌ها حل کرده ولی حقیقت این است که هژمونی آمریکا در خاورمیانه ضعیف شده و در عین حال آمریکا هم هزینه‌های زیادی برای حمایت از اسرائیل داده است بنابراین شاید اسرائیل دیگر نتواند مثل قبل روی دولت آمریکا حساب کند.

پس از آن مهدی آقا موسی طهرانی به مرور آخرین اتفاقات جنگ غزه و درگیری‌ها در کرانه باختری پرداخت و سپس گزارش اختصاصی از غزه و گفت‌وگو با زنان و کودکان آواره فلسطینی روی آنتن رفت.

ارتباط اینترنتی با امیر رضا شاهانی - رئیس دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی – بخش بعدی برنامه امشب بود.

ماسک دموکراسی‌خواهی غرب فرو افتاده است

او اظهار کرد: اتفاقات امروز در دانشگاه‌های آمریکا، حاصل وجدان بیدار اساتید و دانشجویان است که به سرعت در حال تسری به دیگر دانشگاه‌های این کشور و حتی اروپاست.

شاهانی افزود: اعلام حمایت از فلسطین و محکوم کردن ظلم صهیونیست‌ها در فضایی کاملا مسالمت‌آمیز صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی خاطرنشان کرد: آمریکا و دنیای غرب، سال‌ها ماسک دموکراسی و حمایت از ملت‌ها را بر چهره زده بودند ولی رفتار امروز آنها در قبال جنگ غزه و اعتراضات دانشجویی، همه این دروغ‌ها را برملا کرد.

پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکایی در ایران نمایشی نیست

او ادامه داد: اعلام کرده‌ایم دانشگاه خواجه نصیر آمادگی کامل دارد تا میزبان اساتید و دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا در کنار سایر دانشجویان بین‌الملل خود باشد.

شاهانی خاطرنشان کرد: این اطلاعیه نمایشی نبوده و همانطور که هم اکنون از کشورهای مختلف از جمله اروپا، دانشجو و اساتیدی را داریم، از اخراج شدگان اعتراضات اخیر هم دعوت می‌کنیم به ایران بیایند.

آیا مردم فلسطین با ایران و ایرانی‌ها مخالفند؟!

پایان بخش برنامه به افق فلسطین، ریشه‌یابی  اختلافات میان اعراب با ایران به روایت محمد علی صمدی (پژوهشگر تاریخ معاصر) بود.

از جمله موضوعاتی که او مطرح کرد شامل موارد زیر بودند:

  • در جریان جنگ رمضان در سال 1973، کشورهای عربی و اسلامی برای اولین و آخرین بار، تحریم نفتی غرب را در واکنش به جنایات صهیونیست‌ها رقم زدند ولی در این بین، رژیم پهلوی در ایران از فرصت به خوبی استفاده کرد و با فروش نفت به اسرائیل و دیگر کشورهای حامی این رژیم، تحریم نفتی اعراب را بر هم زد.
  • همین مسئله سبب شد کشورهای عربی از جمله فلسطینی‌ها نسبت به موضوع واکنش نشان دهند و خاطره بدی از ایران در ذهن آنها باقی بماند چون دولت‌های عربی هم تبلیغات مسمومی را علیه ایران شروع کرده بودند.
  • موضوع بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و افتتاح نخستین سفارت فلسطین در ایران، مسئله در حال تمام شدن بود که جنگ شروع شد و صدام تبلیغات وسیع دوباره‌ای را علیه ایران آغاز کرد.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها