مشاهده خبر

دو شنبه 18 تیر 1403

این است حقیقت غرب: بازداشت به خاطر چند پست در صفحه شخصی

برنامه تلویزیونی «جهان آرا» دوشنبه شب با عنوان رفتارشناسی هراس جریانات معاند خارج کشور از صندوق‌های رأی روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، محمدرضا باقری مجری جهان آرا با بشیر بی آزار - هنرمند آزاد شده از زندان فرانسه – به گفت‌وگو نشست.

بشیر بی آزار در فرانسه چه می‌کرد و چرا بازداشت شد؟

او در ارتباط با دلیل بازداشت خود در فرانسه اظهار کرد: ابتدای ماه ژوئن احضاریه‌ای از طرف وزارت کشور فرانسه برایم صادر شد که خودم را معرفی کنم، لحن احضاریه هم تند و تیز بود و از من خواسته بودند مدارک هویتی و اقامتی‌ام را نیز همراه داشته باشم؛ دلیل حضور من در فرانسه، تحصیل همسرم در مقطع دکتری بود.

بی آزار افزود: وکلای فرانسوی به من گفتند دلیل احضارت، گذاشتن پست‌هایی در حمایت از فلسطین در فضای مجازی است.

این فعال فرهنگی گفت: می‌دانستم غربی‌ها به هیچ کدام از قواعد انسانی که مدعی آن هستند پایبند نیستند ولی به محض ورود تحت بازداشت قرار گرفتم و هیچ توضیحی هم به من ندادند.

او ادامه داد: بازنشر یک پست در شبکه X هم جزو مدارکی بود که علیه من جمع کرده بودند!

بازداشت من در فرانسه هشدار به فعالان حقوق فلسطین بود

بی آزار خاطرنشان کرد: شاید دلیل بازداشت من آن هم در آستانه برگزاری المپیک پاریس، این باشد که به همه هشدار بدهند که رژیم صهیونیستی خط قرمز آنهاست و هیچ کس اجازه ندارد حرفی بزند؛ کارشان تاثیر هم داشت و دیدم دوستانی در اروپا فعال بودند ولی فعالیتشان را کم کردند.

تظاهرات غربی‌ها رنگ ضد صهیونیستی به خود گرفته است

این هنرمند کشورمان گفت: تاکنون در غرب، تظاهراتی علیه اسرائیل نداشتیم ولی بعد از طوفان الاقصی، راهپیمایی‌ها از حمایت از فلسطین فراتر رفت و تجمعات بیشتر ضد صهیونیستی بودند.

او افزود: در این دوره، حضور فرانسوی‌ها در تجمعات ضد اسرائیلی پر رنگ‌تر بود در حالیکه پیش از این بیشتر مهاجران در این تظاهرات شرکت می‌کردند.

شهروندان فرانسوی به ظن شرکت در تظاهرات ضد اسرائیلی جریمه می‌شوند

بی آزار خاطرنشان کرد: در فرانسه، برخی افراد جلوی ایستگاه‌های مترو ایستاده بودند و شهروندان را تنها به ظن حضور یا قصد شرکت در تظاهرات ضد صهیونیستی جریمه می‌کردند؛ دیدیم که این بار آنها همه قواعد و اصول خودشان را هم به این شکل زیر پا گذاشتند.

ماجرای جنجال خبری ایران اینترنشنال برای تعطیلی سفارت‌خانه‌های ایران

این هنرمند ایرانی گفت: وزارت کشور فرانسه به من اتهام زده بود که با فیلمی که از خبرنگار ایران اینترنشنال گرفته بودم، موجب نا امنی خانواده او در ایران شده‌ام! آن هم در حالیکه آن خبرنگار جلوی دوربین زنده در حال تهیه گزارش بود و همه او را می‌شناختند.

معاندان خارج‌نشین یک سرشان به اسرائیل وصل است

او تصریح کرد: بسیاری از معاندین که تصاویر و فیلم‌های فحاشی آنها را در کشورهای خارجی علیه شهروندان ایرانی می‌بینیم، با اسرائیل رابطه دارند و یک سر آنها به صهیونیست‌ها وصل است؛ وقتی اقدامات آنها را به پلیس هم گزارش می‌کنیم می‌گویند همه شما ایرانی هستید و مسائل شما به ما ربطی ندارد.

غربی‌ها بزرگ‌ترین ادعای خود را زیر پا گذاشتند

بخش بعدی برنامه به گفت‌وگو با کیان عبداللهی- تحلیلگر مسائل فرهنگی – اختصاص داشت.

او در ارتباط با تجمعات منافقین در کشورهای مختلف و ایجاد مزاحمت آنها برای شرکت‌کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: یک ایده و اندیشه را باید با مهمترین مدعای آن مورد قضاوت قرار داد که یکی از مهمترین مدعاهای غربی‌ها، دموکراسی و حق انتخاب است؛ اینک می‌بینیم کشورهای مثل کانادا که ایرانیان زیادی هم در آنجا ساکن هستند، اجازه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران را ندادند، در کشورهای دیگر هم به معاندین و اخلالگران آزادی عمل دادند و برخوردی هم با آنها نشد.

برای معاندین با حجاب و بی حجاب فرقی ندارد

عبداللهی افزود: حتی اگر نامزدی در ایران می‌گفت می‌خواهم به شیوه دموکراتیک، آنچه معترضان خارج‌نشین می‌گویند را اجرایی کنم، باز هم آنها اجازه نمی‌دهند کسی در انتخابات شرکت کند، چون اصولا معاندین با همزیستی مسالمت‌آمیز ایرانیان مشکل دارند و نمی‌خواهند چنین شیوه‌ای حتی شکل بگیرد.

آیا اقدامات معاندین خارج‌نشین موقع انتخابات قابل پیگیری قضایی است؟

او ادامه داد: اگر ما و طرف غربی معتقد باشیم که باید با تروریسم مقابله کنیم، به نظرم عملکرد معاندین در برخورد با رأی دهندگان ایرانی در کشورهای خارجی مصداق عمل تروریستی است و قابلیت پیگیری دارد هر چند بعید است طرف غربی همکاری کند البته باز هم می‌توانیم اقداماتی انجام دهیم تا چنین کارهایی برای آنها چندان هم بدون هزینه نباشد.

بازداشت بشیر بی آزار در فرانسه پروژه موساد بود

عبداللهی خاطرنشان کرد: اینکه بشیر بی آزار به خاطر فیلم گرفتن از خبرنگار ایران اینترنشنال بازداشت شده، به خاطر این است که این پروژه مربوط به موساد است و اصولا این شبکه هم پروژه موساد و صهیونیست‌هاست.

دولت رئیسی نشان داد کار دیپلماتیک علیه معاندین جواب می‌دهد

این تحلیلگر سیاسی گفت: دولت شهید رئیسی نشان داد با اقدامات قضایی و دیپلماتیک می‌توان کارهایی در خارج از کشور انجام داد و برای معاندین هزینه ایجاد کرد چه اینکه آثار چنین اقداماتی را در آلبانی و فرانسه دیدیم.

به گفته او، شبکه‌های معاند، همان قدر که علیه اصولگرایان مطلب منتشر می‌کنند، علیه اصلاح‌طلبان هم هستند چون اصولا آنها می‌خواهند انسداد را تبلیغ کرده و کار را به ارتجاع (سلطنت) یا ویرانی بکشانند.

معاندان فحاش خارج‌نشین داعشی‌های فعلا بدون تفنگ هستند!

در بخش بعدی، ارتباط اینترنتی با قیس قریشی – تحلیلگر مسائل سیاسی – بود؛ او هم درباره عملکرد معاندین در این دوره از انتخابات و رفتار زننده آنها با رأی دهندگان ایرانی اظهار کرد: مهمترین کاری که سفارتخانه‌های ایران در کشورهای غربی می‌توانند انجام دهند، حمایت حقوقی از شهروندان ایرانی است؛ آنها باید اقدامات معاندین را مستند کرده و مشاوران حقوقی را به آزاردیدگان معرفی کنند چون اینگونه معاندین داعشی‌های بالقوه‌ای هستند که هنوز دستشان به اسلحه نرسیده است.

قریشی افزود: این میزان از خشونت معاندین علیه ایرانیان، می‌تواند فردا گریبان شهروندان اروپایی را هم بگیرد.

آخرین اخبار

یک قدم باقی ست تا آن اجتماع قلب‌ها چرا آمریکایی‌ها به دنبال آتش‌بس در مذاکرات دوحه نیستند؟ رونمایی از یک مستند چالشی و مطالبه‌گر/ کار بانک بنگاهداری نیست! مستند «تنبیه» به روی آنتن افق سیما/ چه تسلیحاتی انتظار رسیدن به خاک تل‌آویو را دارند؟ تناقض در رفتار بانک‌ها به روایت مستند «کار بانک بنگاه داری نیست!» کارنامه دولت سیزدهم در تامین کالاهای اساسی طلبه‌ای خلاق، مدرسه‌ای قرآنی؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رونمایی مستند «کار بانک؛ بنگاه داری نیست!» در خبرگزاری مهر افق جدیدی از مستند‌ها را با شبکه افق تجربه کنید مستند «نومن» با روایتی از مسلمان شدن سه شهروند آلمانی «در برابر تاریکی»؛ معرفی اسطوره‌های ورزشی حامی فلسطین و ضد صهیونیسم جهانی روایتی از حذف مخالفین رژیم صهیونیستی در کافه مستند افق روایتی از کشتی گیر فوق سنگین آزاد کشورمان در تازه نفس باند تروریستی که دولتش می‌نامند! آیا می‌توانم یک ویژگی اخلاقی در خودم پیدا کنم که بسیار مهم باشد؟ «محرم دل» از افق دمشق روزهای داغ بعد از واقعه «خانه حنیفا» قصه امید در دل کوره‌های آجرپزی تاریخچه‌ای از مقاومت فلسطین در مستندهای هفتگی شبکه افق بررسی ابعاد مختلف ترور شهید اسماعیل هنیه آزادی غربی و نمایش عریان اباحه‌گری در افتتاحیه المپیک پاریس فصل دوم «نجلا» با یک ملودرام عاشقانه در قاب افق دستان کوچک، آینده‌ای بزرگ با «سلام به آینده» آنچه از عملیات مرصاد ناگفته مانده است کودک کار دیروز ، کارآفرین برتر امروز مستندهای شبکه افق از اقتصاد مقاومتی تا مفاخر ایران زمین روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی مستندهای آدینه شبکه افق بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟» مستندهای شبکه افق در دومین ماه تابستان؛ از زائر غریب کربلا تا بزرگراه همت و رخ مادر عملکرد سه ساله مدیریت شهری تهران روی میز جهان آرا «تازه نفس» با روایتی از نخبه قرآنی ایران صریح و شفاف با دبیر هیئت رئیس مجلس: ما هم باید پاسخگو باشیم «فرزند کبیر کوه»، روایتی از شهید هسته‌ای در شبکه افق سیما فصل دوم مجموعه مستند «رخ‌ مادر» به افق رسید انتخابات آمریکا و بایسته‌های سیاست خارجی واقع‌بینانه از تبلیغ تا آبادانی، داستان یک طلبه در محروم‌ترین نقطه ایران پخش مستند «شکارچی مجازی» با موضوع آزار و اذیت دختران و زنان «دل‌نوا» دل عاشقان حسین (ع) را تا کربلا می‌برد راهکارهای عملی برای زندگی سالم با محوریت طب سنتی در «انارستان» سومین قسمت ویژه برنامه «خیابان آزادی» به روی آنتن افق راز خوانش انقلاب اسلامی از سوژه‌ها مستند «اشک» روایتی متفاوت از سوگواری بر سالار شهیدان روایتی از شهید تاسوعا از قاب شبکه افق تله‌تئاتر «کاتب اعظم» تاسوعا و عاشورا پخش می‌شود روایت یکی از کهن‌ترین عزاداری محرم در مستند «آبی برای سقایی» گنجینه نواهای عاشورایی «مثل سرو» نمادی از حیات شهدا «سید معطر» ذاکری که تنها به عشق اهل بیت می‌خواند

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها