مشاهده خبر

شنبه 23 تیر 1403

تدارک مستندهای ویژه شبکه افق برای ایام محرم

شبکه افق مجموعه‌ای از مجموعه مستند و مستند‌های تک قسمتی با موضوعات فرهنگی، اجتماعی به مناسبت فرارسیدن ماه محرم، ماه عزای حسینی تدارک دیده است.

0

به گزارش روابط عمومی شبکه افق، مجموعه‌ای از مستند‌های تک قسمتی با موضوعات فرهنگی، اجتماعی به مناسبت فرارسیدن ماه محرم حسینی، این هفته از شبکه افق سیما پخش می‌شوند.

در ادامه مجموعه مستند «حدیث سرو»، مجموعه مستندی بازسازی شده است که با استفاده از عکس‌ها، اسناد و تصاویر مستند و گفتگو با نزدیکان و خانواده بزرگان معرفی شده سعی می‌کند تصویری از علمای دینی حقیقی را ارائه دهد. علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه مستند را شنبه تا جمعه ساعت ۰۳:۳۰ بامداد از قاب افق سیما به تماشا بنشینند.

مستند «از زمین خاکی» در حوزه اقتصاد مقاومتی ساخته شده شعار جهش تولید را مدنظر قرار می‌دهد و شنبه تا جمعه ساعت ۵:۳۰ صبح و۱۵:۳۰ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

در مستند «سید معطر» به بررسی شخصیتی آقای سید حسن معطر مداح پیشکسوت پرداخته می‌شود. این مستند به کارگردانی بابک مینائی، یکشنبه حوالی ۷ صبح به روی آنتن شبکه افق می‌رود.

مستند «مثل سرو»، روایتی است از آیین نخل‌گردانی در استان یزد با همه آداب و رسومی‌ که مردم این شهر و دیار به آن‌ها اعتقاد دارند که ریشه در دل تاریخ داشته و نمادهای برخی از آن‌ها به چند صد سال قبل باز می‌گردد. علاقه‌مندان می‌توانند این مستند را یکشنبه ۷:۳۰ صبح از قاب افق سیما تماشا کنند.

مستند «مرید پیر مغان» با مروری بر هفت دهه کارنامه هنری مرید قنبری ننیز در زمینه تعزیه خوانی یکشنبه این هفته مورخ ۲۴ یر ماه ساعت ۱۳:۳۰ به روی آنتن شبکه افق می‌رود.

مستند «آبی برای سقایی»، روایتی است از سقاخوانی در نوش آباد استان کاشان  و سفری برای جستجوی اشعاری گمشده از آیینی کهن می باشد که دوشنبی حوالی ساعت ۱۳:۳۰ از قاب شبکه افق پخش می‌شود.

مستند «روزگار ابراهیم»، روایت‌گر زندگی‌نامه شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده است. وی با نام جهادی «سید ابراهیم» حدود چهار سال در حوزه علمیه امام جعفر صادق تهران به تحصیل پرداخته و همچنین در محافل بسیجی‌ها فعال بود و به‌عنوان مربی در حلقه‌های صالحین فعالیت می‌کرد. «مصطفی صدرزاده» فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی زیادی را برای نیرو‌های جوان تدارک می‌دید و در اردو‌های عقیدتی و فرهنگی به‌عنوان مدرس شرکت می‌کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه مستند را دوشنبه حوالی ساعت ۱۶ از قاب شبکه افق سیما به تماشا بنشینند.

مستند «تنها گریه کن» با مروری بر خاطرات اشرف سادات منتظری (مادر شهید محمد معماریان) سه‌شنبه این هفته ساعت ۱۳:۳۰از آنتن شبکه افق پخش می‌شود.

مستند «اشک» یک مستند گفتگو محور با محوریت آثار و برکات مثبت سوگواری و گریه بر حضرت سیدالشهدا (ع) ویاران ایشان کاری از شبکه افق سیما با همکاری مرکز هنری رسانه‌ای نهضت است که سه‌شنبه این هفته ساعت ۱۶ از قاب افق سیما به روی آنتن می‌رود.

همچنین مستند «فدیشه» به شکل گیری همکاری‌های متفاوت مردمی در مراسمی سالیانه می‌پردازد که بیش از سیصد سال زیر لوای آئینی مذهبی فعالیت داشته است. این مستند چهارشنبه این هفته ساعت ۱۳:۳۰ به روی آنتن افق می‌رود.

مستند «پای کار حسین» با روایتی از زندگی مرحوم حاج محمود عقیلی خادم و پیر غلام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و نیم قرن روضه‌داری با کارگردانی محمد عقیلی عطار چهارشنبه این هفته ساعت ۲۱ و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۶ از قاب افق سیما به روی آنتن می‌رود.

مستند «روایت تشییع» با روایتی از تشییع شهید آیت الله رئیسی و همراهان ایشان در شهرهای مختلف ایران امشب سه‌شنبه مورخ ۲۱ تیر حوالی ساعت ۲۲ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

مستند «شکارچی مجازی» با موضوع آزار و اذیت دختران و زنان در فضای مجازی جمعه شب حوالی ساعت ۲۰ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

مستند «ایرانگرد» جمعه این هفته ساعت ۲۰ پخش خواهد شد؛ این مستند نگاهی متفاوت در معرفی طبیعت بکر شهر‌های مختلف کشور و زندگی در میان عشایر، مردمان ییلاقی و شهر‌ها و روستا‌های ایران برای مخاطبان دارد.

مستند «عین صاد» با روایتی از پرتره حجت‌الاسلام علی صفایی حائری جمعه ساعت ۲۱ به روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود.

 

منبع: خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین اخبار

یک قدم باقی ست تا آن اجتماع قلب‌ها چرا آمریکایی‌ها به دنبال آتش‌بس در مذاکرات دوحه نیستند؟ رونمایی از یک مستند چالشی و مطالبه‌گر/ کار بانک بنگاهداری نیست! مستند «تنبیه» به روی آنتن افق سیما/ چه تسلیحاتی انتظار رسیدن به خاک تل‌آویو را دارند؟ تناقض در رفتار بانک‌ها به روایت مستند «کار بانک بنگاه داری نیست!» کارنامه دولت سیزدهم در تامین کالاهای اساسی طلبه‌ای خلاق، مدرسه‌ای قرآنی؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رونمایی مستند «کار بانک؛ بنگاه داری نیست!» در خبرگزاری مهر افق جدیدی از مستند‌ها را با شبکه افق تجربه کنید مستند «نومن» با روایتی از مسلمان شدن سه شهروند آلمانی «در برابر تاریکی»؛ معرفی اسطوره‌های ورزشی حامی فلسطین و ضد صهیونیسم جهانی روایتی از حذف مخالفین رژیم صهیونیستی در کافه مستند افق روایتی از کشتی گیر فوق سنگین آزاد کشورمان در تازه نفس باند تروریستی که دولتش می‌نامند! آیا می‌توانم یک ویژگی اخلاقی در خودم پیدا کنم که بسیار مهم باشد؟ «محرم دل» از افق دمشق روزهای داغ بعد از واقعه «خانه حنیفا» قصه امید در دل کوره‌های آجرپزی تاریخچه‌ای از مقاومت فلسطین در مستندهای هفتگی شبکه افق بررسی ابعاد مختلف ترور شهید اسماعیل هنیه آزادی غربی و نمایش عریان اباحه‌گری در افتتاحیه المپیک پاریس فصل دوم «نجلا» با یک ملودرام عاشقانه در قاب افق دستان کوچک، آینده‌ای بزرگ با «سلام به آینده» آنچه از عملیات مرصاد ناگفته مانده است کودک کار دیروز ، کارآفرین برتر امروز مستندهای شبکه افق از اقتصاد مقاومتی تا مفاخر ایران زمین روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی مستندهای آدینه شبکه افق بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟» مستندهای شبکه افق در دومین ماه تابستان؛ از زائر غریب کربلا تا بزرگراه همت و رخ مادر عملکرد سه ساله مدیریت شهری تهران روی میز جهان آرا «تازه نفس» با روایتی از نخبه قرآنی ایران صریح و شفاف با دبیر هیئت رئیس مجلس: ما هم باید پاسخگو باشیم «فرزند کبیر کوه»، روایتی از شهید هسته‌ای در شبکه افق سیما فصل دوم مجموعه مستند «رخ‌ مادر» به افق رسید انتخابات آمریکا و بایسته‌های سیاست خارجی واقع‌بینانه از تبلیغ تا آبادانی، داستان یک طلبه در محروم‌ترین نقطه ایران پخش مستند «شکارچی مجازی» با موضوع آزار و اذیت دختران و زنان «دل‌نوا» دل عاشقان حسین (ع) را تا کربلا می‌برد راهکارهای عملی برای زندگی سالم با محوریت طب سنتی در «انارستان» سومین قسمت ویژه برنامه «خیابان آزادی» به روی آنتن افق راز خوانش انقلاب اسلامی از سوژه‌ها مستند «اشک» روایتی متفاوت از سوگواری بر سالار شهیدان روایتی از شهید تاسوعا از قاب شبکه افق تله‌تئاتر «کاتب اعظم» تاسوعا و عاشورا پخش می‌شود روایت یکی از کهن‌ترین عزاداری محرم در مستند «آبی برای سقایی» گنجینه نواهای عاشورایی «مثل سرو» نمادی از حیات شهدا «سید معطر» ذاکری که تنها به عشق اهل بیت می‌خواند

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها