مشاهده خبر

سه شنبه 28 فروردین 1403

اگر اسرائیل پیام ایران را نگرفته باشد...

برنامه تلویزیونی «جهان آرا» دوشنبه شب با موضوع «رویارویی ایران و رژیم صهیونیستی؛ ملاحظات رسانه‌ای و امنیتی» و با حضور بیژن پیروز روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

2

در این برنامه بیژن پیروز، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه اسرائیل نه از روی انسان‌دوستی است که تاکنون به ایران حمله نکرده بلکه آنها هر کاری که بتوانند انجام بدهند و هزینه‌هایش را تحمل کنند، حتما انجام می‌دهند اظهار کرد: چه اینکه تاکنون توانسته‌اند و انواع ترورها را انجام دادند.

او افزود: نتوانستن اسرائیل دو شرط دارد، نخست اینکه بازدارندگی کشور مقابل چقدر است و دوم اینکه بعد از عملیات، چه واکنشی از سوی طرف مقابل نشان داده می‌شود.

حالا نتانیاهو به درک بهتری از کارآیی پدافند هوایی اسرائیل رسیده است

پیروز خاطرنشان کرد: ایران از 10 روز قبل اعلام کرده بود پاسخ می‌دهد و 6 ساعت پیش از حمله هم با پرواز پهپادها، همه متوجه شروع عملیات شدند بنابراین برای رژیم صهیونیستی و حامیانش، دشوار نبود که آمادگی لازم را کسب کنند.

این کارشناس سیاسی اضافه کرد: نتانیاهو و ارتش اسرائیل که گمان می‌کردند سامانه‌های دفاعی‌شان مکانی امن برایشان به وجود آورده، حالا می‌دانند این پدافند چقدر کارایی دارد.

چرا پهپادهای ایرانی از آسمان اردن گذشتند؟

او با بیان اینکه اردن از زمان پدر پادشاه فعلی و حتی در دوره جنگ تحمیلی، متحد اسرائیل و صدام بود ولی با علم به این موضوع، پهپادهای ایرانی از آسمان اردن گذشتند تا به اراضی اشغالی برسند گفت: این امر دلیل خاصی داشت.

پیروز خاطرنشان کرد: عملیات وعده صادق نشان داد اگر رژیم صهیونیستی با همه کشورهای دوست و حامی خود یک جا قرار بگیرند، باز هم نمی‌تواند حریف ایران شود.

اسرائیل عملا در غزه نجنگید، فقط نسل‌کشی کرد

این استاد دانشگاه گفت: تمام اسلحه‌هایی که بعد از حمله زمینی به غزه توسط ارتش اسرائیل نشان داده و به حماس منتسب شد، به اندازه بار یک ماشین هم نبود.

به عقیده او، صهیونیست‌ها در غزه نجنگیدند، بلکه فقط به نسل‌کشی و کشتار زنان و کودکان پرداختند.

تلویزیون رنگی برای صهیونیست‌ها ممنوع بود!

پیروز تصریح کرد: نسبت صهیونیسم به دین یهود، دقیقا مثل داعش است به اسلام؛ آنها زمانی که به اراضی اشغالی آمدند، تلویزیون رنگی برایشان حرام بود!

این استاد دانشگاه با بیان اینکه صهیونیست‌ها به شدت دگم هستند و به همین دلیل فقط تصاویر سیاه و سفید را مجاز می‌دانستند گفت: آنها تلویزیون‌های رنگی را می‌خریدند و ناقصش می‌کردند.

او ادامه داد: هر شهروند اراضی اشغالی باید یک گیرنده رادیویی همراه می‌داشت تا قابل ردیابی باشد؛ اصولا کیبوتص‌ها الگوبرداری از مزارع اشتراکی شوروی و محل زندگی انسان‌هایی برده طور بود که از کشورهای مختلف به فلسطین اشغالی منتقل شدند.

به گفته پیروز، اسرائیل یک پادگان نظامی، نخست برای مردم خودش است.

چرا هیچ تصویری از عملیات موشکی ایران از داخل اراضی اشغالی منتشر نشد؟

پیروز در پاسخ به این سوال عنوان کرد: قانون رسمی سانسور در فلسطین اشغالی اعمال می‌شود و مردم حق ندارند از خیلی مسائل عکس و فیلمی تهیه کنند، به همین دلیل از اتفاقات مختلف، تصویری از داخل اراضی اشغالی منتشر نمی‌شود و اگر کسی این قوانین را رعایت نکند، با مجازات زندان و حتی مرگ رو به رو خواهد شد.

قوانین حفظ اطلاعات شخصی در مورد ایرانیان رعایت نمی‌شود

این استاد دانشگاه افزود: قوانین حفظ اطلاعات شخصی، مربوط به آمریکاست و غول‌های فناوری فقط مجاز به فروش اطلاعات شهروندان این کشور نیستند، ولی در مورد فروش اطلاعات وسیع و حتی فردی کشورهایی مثل ایرانی‌ها، هیچ محدودیتی ندارند.

او ادامه داد: دیتای شخصی افراد روی گوشی‌های تلفن همراه، می‌تواند قابلیت اطلاعاتی داشته باشد.

اگر وارد این فضا شدید قید اطلاعاتتان را بزنید!

پیروز با بیان اینکه با بررسی بیگ دیتا می‌توان فهمید روی چه جامعه‌ی هدفی چگونه کار کنیم تا کاندیدایی خاص رأی بیاورد خاطرنشان کرد: برای جا انداختن شایعات هم می‌توان از این دست اطلاعات استفاده کرد، در واقع هر کس در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشد، باید بپذیرد که علاوه بر هدر رفتن وقتش، اطلاعاتش هم از دست رفته است.

مگر آمریکایی‌ها دیوانه‌اند به ما خدمات رایگان بدهند؟

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه هیچ چیزی مجانی نیست، اگر رایگان می‌دهند باید ببینیم پولش را از کجا در آورده‌اند گفت: اگر در ایران هستیم و سیستم تبلیغات هدفمند شرکت‌های بزرگ فناوری روی ما جواب نمی‌دهد، آخرین راه فروش اطلاعات ما به نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و بنگاه‌های اقتصادی است.

ترور با یک گوشی همراه!

او ادامه داد: بسیاری از ترورهای رژیم صهیونیستی، با استفاده از گوشی‌های تلفن همراه انجام شده، یک گوشی می‌تواند هم مکان فردی را لو بدهد و هم عامل هدایت موشک به سمت او شود.

پیروز تصریح کرد: سفارش یک ساندویچ و استفاده از تاکسی اینترنتی، حجم عظیمی از اطلاعات فردی را در اختیار شرکت‌های فناوری قرار می‌دهد.

این استاد دانشگاه گفت: تقریبا تمام اطلاعاتی که بسیاری از مردم ایران راجع به عملیات موشکی ایران دارند، گمانه‌زنی‌ رسانه‌های داخلی و خارجی است.

60 درصد اطلاعاتمان مربوط به رسانه‌های غربی است

او با بیان اینکه بیش از 60 درصد اطلاعاتی که بسیاری از مردم راجع به همین عملیات موشکی ایران دارند از رسانه‌های آمریکایی، صهیونیستی و انگلیسی است عنوان کرد: حتی رسانه‌های روسی، اخبار مربوط به ژاپن را از رسانه‌های جریان اصلی آمریکایی و انگلیسی ترجمه می‌کنند.

اسرائیل اگر پیام ایران را نگرفته، می‌تواند دوباره ما را امتحان کند

پیروز افزود: الان در فضای مجازی اینگونه تبلیغ می‌شود که آمریکا، انگلیس و دیگر قدرت‌ها به اسرائیل گفته‌اند به ایران حمله نکن ولی نتانیاهو قصد حمله دارد ولی واقعیت ماجرا این نیست.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: ایران با عملیات موشکی خود، یک پیام واضح به رژیم صهیونیستی داد، اینکه اگر همه آنها با هم جمع شوند نمی‌توانند جلوی حملات انتقام‌جویان ما را بگیرند؛ اگر این را فهمیده باشند که اتفاقی نمی‌افتد ولی اگر نفهمیده‌اند می‌توانند آزمایش کنند.

به گفته او، اسرائیل در مورد قدرت و حمایت آمریکا و متحدانش دچار توهم شده‌ است.

آخرین اخبار

روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها