مشاهده خبر

شنبه 4 فروردین 1403

پویشی برای افطار مردمِ در حصار

نخستین قسمت برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» در سال جدید، شنبه شب با موضوع کمک‌رسانی به مردم غزه، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، ارتباط زنده اینترنتی با جرمی کازمارو - تحلیلگر مسائل سیاسی در آمریکا برقرار شد.

چرا روسیه و چین با آتش‌بس پیشنهادی آمریکا مخالفت کردند؟

او با اشاره به قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای برقراری آتش بس در غزه و مخالفت روسیه و چین با این قطعنامه اظهار کرد: قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای آتش بس، به ظاهر نشان‌دهنده پیگیری ایالات متحده بود ولی روسیه و چین به درستی فهمیدند این آتش‌بس چند روزه، فرصتی برای تجهیز بیشتر اسرائیل توسط آمریکاست.

کازمارو خاطرنشان کرد: سناتوری مانند چاک شومر در خود آمریکا گفته است دسترسی به آتش‌بس دور از دسترس است و دولت بایدن را هم به خاطر ارسال تجهیزات نظامی به رژیم صهیونیستی مورد انتقاد قرار داد.

اسرائیلی‌ها هم تابع آمریکا نیستند!

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اگر آمریکا به دنبال آتش‌بس باشد، آنچه از این توافق حاصل می‌شود قطعا به نفع اسرائیلی‌ها خواهد بود.

او ادامه داد: مطمئن نیستم که دولت ایالات متحده بتواند آتش‌بس را محقق کند چون در جاهایی، اسرائیلی‌ها هم تابع آمریکا نیستند.

افطار در حصار؛ پویشی برای کمک به روزه‌داران غزه

در ادامه، علی اکبر سیاح طاهری - مسئول پویش ملی «افطار در حصار» در استودیوی شبکه افق حضور یافت؛ او در گفت‌وگو با حسینی مجری به افق فلسطین اظهار کرد: این پویش از ابتدای ماه رمضان شروع شده تا کمی از درد و رنج مردم غزه کاهش یابد.

سیاح طاهری افزود: پویش افطار در حصار با همین عبارت در شبکه‌های اجتماعی توسط بنیاد تحول اجتماعی و با هدف توزیع ارزاق در ماه رمضان بین جنگ‌زدگان غزه راه‌اندازی شده است.

مسئول پویش ملی «افطار در حصار» خاطرنشان کرد: فکر می‌کردیم اسرائیل در ماه رمضان و تحت فشار افکار عمومی جوامع اسلامی، اجازه توزیع کمک‌ها را بدهد ولی وضعیت بدتر شده است به نحوی که گفته شده مادران شیرده، توان جسمی تغذیه نوزادان خود را ندارند.

استفاده از تاجران یهودی برای کمک‌رسانی به مردم غزه!

او گفت: به خاطر وضعیت شدید محاصره غزه، بهتر است مردم با نیت کلی، کمک‌های مادی خود را به پویش افطار در حصار یا دیگر گروه‌هایی که در پی کمک به غزه هستند، برسانند، این پول‌ها چند دست می‌چرخد و از طریق صرافی‌ها در کشورهای مختلف، به دست خیریه‌های داخل فلسطین می‌رسد و حتی گاهی به تجار صهیونیست داده می‌شود تا مواد غذایی را به آشپزخانه‌ی مراکز بین‌المللی برسانند.

سیاح طاهری تصریح کرد: از چند سال قبل که محاصره غزه شروع شد، اسرائیل ورود انواع کالاها را به غزه محدود کرده ولی تجار یهودی، با هماهنگی مراکز امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، برخی کالاها را که بیشتر مواد غذایی است با چند برابر قیمت وارد می‌کنند که در جریان جنگ اخیر، وضعیت بدتر هم شده چون اسرائیل از سلاح گرسنگی علیه مردم غزه استفاده می‌کند.

کاسبی مصر از گرسنگی مردم غزه

مسئول پویش ملی «افطار در حصار» با بیان اینکه سهمیه مردم غزه پیش از جنگ، 500 کامیون مواد غذایی در روز بود که از طریق گذرگاه رفح وارد می‌شد خاطرنشان کرد: در حال حاضر و در بهترین حالت به 200 کامیون می‌رسد.

او افزود: مصر از هر کامیون، 5 هزار دلار ورودی می‌گیرد، آن هم کمک‌هایی که توسط سازمان ملل یا دیگر کشورها تامین شده است.

سیاح طاهری گفت: کشوری اسلامی مثل مصر با صهیونیست‌ها همدست شده تا مردم غزه را وادار به مهاجرت از سرزمین خود کنند.

روایت شاهد عینی از حمله اسرائیل به بیمارستان شفا: بعد از بازداشت بدون پول و لباس رهایمان کردند

در ادامه گزارش اختصاصی مازن بلبیسی – خبرنگار شبکه افق در غزه – پخش شد.

در این گزارش عنوان شد که رژیم صهیونیستی محاصره بیمارستان شفا در غزه را تشدید کرده که از هفتم اکتبر تاکنون، این سومین بار است که بیمارستان مذکور چنین تجربه تلخی را تجربه می‌کند.

خبرنگار شبکه افق می‌گوید هدف صهیونیست‌ها، خارج کردن کامل این مرکز درمانی از خدمت‌رسانی به مجروحان است.

یکی از شاهدان عینی حمله سربازان اسرائیلی به بیمارستان شفا می‌گوید: آنها در نیمه‌های شب وارد بخش‌های مختلف شدند و ما را تا حوالی ساعت 7 شب بازداشت کردند و سپس مجبورمان کردند به سمت جنوب حرکت کنیم.

پس از آن مهدی آقا موسی طهرانی به مرور آخرین اتفاقات میدان جنگ پرداخت و سپس ارتباط زنده اینترنتی با مازن بلبیسی – خبرنگار اختصاصی به افق فلسطین در غزه – پخش شد.

گزارش خبرنگار اختصاصی شبکه افق از وضعیت فاجعه‌بار غزه

او در گفت‌وگو با حسینی اظهار کرد: اوضاع بیمارستان شفا فاجعه‌بار است و 6 روز از محاصره آن توسط صهیونیست‌ها می‌گذرد، محاصره‌ای که زنان و کودکان و مجروحان جنگی را در بر گرفته و پزشکان نمی‌توانند به آنها کمک کنند.

بلبیسی افزود: وضعیت دیگر مراکز درمانی و همچنین محل‌های استقرار آوارگان هم بهتر نیست و ارتش اسرائیل، به همه آنها حمله می‌کند حتی صلیب سرخ و مراکز مربوط به سازمان ملل هم نمی‌توانند به مردم کمک کنند.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها