مشاهده خبر

یک شنبه 27 اسفند 1402

کمپینی برای اخراج اسرائیل از کمیسیون مقام زن سازمان ملل

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» یکشنبه شب با موضوع کمپین اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن سازمان ملل، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، ارتباط زنده اینترنتی با رابرت فانتینا - استاد دانشگاه در کانادا – برقرار شد؛ او در گفت‌وگو با حسینی مجری به افق فلسطین اظهار کرد: به نظر می‌رسد کم کم برخی‌ها تعارفات سیاسی را کنار گذاشته‌اند به خصوص در مورد هفتم اکتبر آن هم پس از زمانی که نتانیاهو رسما نسل‌کشی در غزه را شروع کرد.

آیا آمریکا در مورد جنگ غزه اشتباه کرد؟

او افزود: شاید آمریکا گمان می‌کرد جنگ غزه خیلی زود تمام شود به همین دلیل سلاح‌های درخواستی اسرائیل را ارسال کرد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: باید اعلام کرده دیگر با اسرائیلی‌ها همکاری نمی‌کند به خصوص در مورد عملیات احتمالی صهیونیست‌ها در غزه؛ چون بایدن آینده نزدیک و انتخابات در آمریکا را می‌بیند و می‌داند اگر اسرائیل همه خطوط قرمز را رد کند، برایش مشکل‌ساز خواهد شد.

کمپین اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن

در ادامه، بهار اخوان - تحلیلگر بین‌الملل و فعال حقوق بشر – در استودیوی شبکه افق حضور یافت.

او اظهار کرد: واکنش خاصی از سوی مجامع بین‌المللی در قبال جنگ غزه ندیدیم، صرفا یک سری بیانیه محکومیت بدون اقدامی عملی بود به همین دلیل پویش «اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن سازمان ملل» در سطح جهانی به راه افتاد که تاکنون 10 هزار امضا از بین فعالان حقوق بشری پای آن به ثبت رسیده است.

اخوان خاطرنشان کرد: در ایران هم از این کمپین حمایت شده و برای جمع‌آوری امضا و اطلاع‌رسانی آن تلاش می‌شود.

این فعال حقوق بشر گفت: کمیسیون مقام زن 45 عضو دارد ولی درگیر سیاسی‌کاری شده چه اینکه سال گذشته آمریکا کمپینی برای لغو عضویت ایران به راه انداخت و این اتفاق هم افتاد ولی حقیقت این است که رژیم صهیونیستی، نباید در چنین نهادهایی که مدافع حقوق زنان است حضور داشته باشد، چون خودش ناقض حقوق زنان است.

اعلامیه جهانی حقوق بشر؛ 75 سال خاک خوردن یک سند

او تصریح کرد: 75 سال از تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر می‌گذرد و سازمان ملل هم بر اساس همین شعار تاسیس شده ولی می‌بینیم در عمل، استانداردی دوگانه حاکم است.

اخوان با بیان اینکه کشورهای صاحب ثروت و قدرت، می‌توانند تصمیم‌های سازمان ملل را تحت تاثیر قرار بدهند گفت: به عنوان مثال کشورهای مستقل مثل ایران را مورد اتهامات حقوق بشری قرار می‌دهند ولی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی ساکتند.

زن فلسطینی، قهرمان میدان و مادر یک ملت

این فعال حقوق بشر خاطرنشان کرد: زنان فلسطینی، کنشگران اصلی حمایت از حقوق مردم خود هستند و در کنار پدران، همسران و برادرانشان، هم در مبارزه شرکت دارند و هم نقش مادری و همسری را بر عهده گرفته‌اند.

کمپین اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن

پس از آن ارتباط اینترنتی با مازن بلبیسی - خبرنگار اختصاصی به افق فلسطین در غزه – برقرار شد.

او در گفت‌وگو با حسینی اظهار کرد: تنها تعداد اندکی از مساجد در غزه فعال هستند و بقیه یا ویران شده‌اند یا در مناطق خطرناکی هستند که ممکن است هر لحظه مورد اصابت قرار بگیرند.

بلبیسی افزود: در عین حال فلسطینی‌ها دوست دارند در ماه رمضان، به مساجد بروند و حتی بر روی ویرانه برخی مساجد، نماز جماعت برگزار می‌کنند.

او ادامه داد: رمضان امسال، صدای اذان بیشتر از پنجره خانه‌ها و چادر آوارگان به گوش می‌رسد.

نخستین کاروان مواد غذایی به شمال غزه رسید

خبرنگار شبکه افق در غزه گفت: اولین کاروان کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه رسیده ولی مقدار کمک‌ها نسبت به نیازهای مردم بسیار کم است؛ برای نخستین بار بود که کاروان کمک‌ها بدون کشتار صهیونیست‌ها، به شمال غزه رفت.

او افزود: آنروا برای هر خانواده، 5 کیلوگرم آرد در نظر گرفته که فقط کفاف یک یا دو روز نیاز خانواده‌ها را می‌دهد.

سایه جنگ بر سر رفح

بلبیسی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و پانصد هزار آواره فلسطینی در رفح، در ترس حمله قریب الوقوع ارتش اسرائیل به سر می‌برند عنوان کرد: سوال اساسی خیلی‌ها این است که این مردم باید کجا بروند؟ برخی گفته‌اند می‌توانند به ویرانه خانه‌هایشان در دیگر نقاط برگردند ولی این مسئله هم مبهم است.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها