مشاهده خبر

شنبه 23 دی 1402

وقتی اسرائیل همه قوانین جهانی را به سخره می‌گیرد!

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» شنبه شب 23 دی ماه با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، ارتباط زنده تصویری با حسین شعیطو - خبرنگار لبنانی – برقرار شد؛ او در گفت‌وگو با سید حسین حسینی اظهار کرد: شهرک‌های صهیونیست‌نشین کاملا خالی شده‌اند و تا 20 کیلومتری برخی از آنها جمعیتی ساکن نیست چون نیروهای مقاومت همچنان به حملات ادامه می‌دهند.

شیعتو خاطرنشان کرد: مردم روستاهای مرزی لبنان بر سر کار و زندگی خود هستند ولی شهرک‌های صهیونیستی خالی شده و تنها نظامیان در آنجا ساکن هستند چون پایگاه‌هایشان هم هدف قرار گرفته شده است.

نامه اسلامی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کجا رسید؟

پس از آن اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در استودیو حضور یافت؛ او در پاسخ به سوال حسینی درباره نامه‌ای که اوایل جنگ غزه به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشته بود اظهار کرد: انتظار داشتیم در پی نامه‌ای که بعد از تهدید آشکار رژیم صهیونیستی به استفاده از سلاح هسته‌ای، به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارسال کردیم، این مسئله در شورای حکام مطرح شود ولی به خاطر لابی گسترده‌ای که اسرائیل در جهان دارد، این موضوع هنوز مورد توجه قرار نگرفته است.

او افزود: شرایط امروز غزه، پرده‌ای را کنار زده که مردم دنیا بیش از گذشته به ماهیت رژیم صهیونیستی پی بردند.

پارادوکس‌های عجیب اسرائیل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه بر اساس آمار نشریات سیاسی و نظامی، بیش از 200 کلاهک هسته‌ای در زرادخانه رژیم صهیونیستی انبار شده است خاطرنشان کرد: اسرائیل نه عضو آژانس است و نه پادمان‌های مربوط به آن از جمله NPT را قبول کرده ولی در عین حال نخست وزیر این رژیم در مورد برنامه هسته‌ای ایران با آژانس صحبت می‌کند.

ناکارآمدی سازمان‌های جهانی در پی اقدامات اسرائیل

او تصریح کرد: اقدامات رژیم صهیونیستی، موجب ناکارآمدی سازمان‌های بین‌المللی شده چه اینکه هیچ وقت شورای امنیت هم نتوانست قطعنامه موثری علیه این رژیم صادر کند.

به گفته اسلامی، اگر حمایت‌های حباب‌گونه غرب برای رژیم صهیونیستی وجود نداشت، ممکن بود بیش از اینها شاهد تغییر باشیم.

آیا زمان آن نرسیده ما هم بمب اتمی داشته باشیم؟

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: راهبرد جمهوری اسلامی، بازدارندگی فعال است و داشتن سلاح کشتارجمعی هرگز در دکترین نظامی و دفاعی ایران، جایگاهی نداشته به ویژه اینکه رهبر معظم انقلاب هم فتوای حرام بودن استفاده از بمب اتمی را صادر کردند.

او ادامه داد: ما مولفه‌هایی داریم که کمتر کشوری آنها را دارد؛ نخست اینکه جمهوری اسلامی مردم پایه است و همواره برای پیشبرد اهدافش به پشتوانه مردمی متکی بوده، دوم اینکه ظرفیت نظامی ایران کاملا بومی بوده و به دیگران وابسته نیست.

اسلامی افزود: موضوع نتوانستن نیست، بلکه نخواستن است، ما نمی‌خواهیم سلاح هسته‌ای داشته باشیم چون راهبردمان چیز دیگری است و البته در همین سطح هم توانسته‌ایم بازدارندگی ایجاد کنیم.

وعده اسلامی برای رسیدن سهم برق اتمی به 20 درصد نیاز ملی

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: یک نیروگاه فعال هسته‌ای داریم که تاکنون 62 میلیارد کیلووات برق به شبکه ملی تزریق کرده، در حال توسعه دو واحد نیروگاهی دیگر در بوشهر هستیم که با سرعت خوبی در حال پیشرفت هستند و امیدواریم تا کمتر از پنج سال آینده به مدار وارد شوند.

به گفته اسلامی، عملیات مطالعات و طراحی یا اجرای پروژه‌های مربوط به 20 هزار مگاوات برق اتمی شروع شده و تا سال 1420 به سهم 20 درصدی برق اتمی در سطح کشور خواهیم رسید.

او افزود: ساخت آب شیرین‌کن بوشهر برای تولید 75 هزار متر مکعب آب در شبانه‌روز شروع شده و تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

داستان عجیبی که مهمان «به افق فلسطین» تعریف کرد

بعد از پخش بخش اخبار و مرور آخرین اتفاقات میدان جنگ غزه و مناطق دیگری همچون یمن، جنوب لبنان و عراق، سعید عزیزی مشاور خانواده و کارشناس سبک زندگی در برنامه حضور یافت.

او اظهار کرد: پسری کوچک دستش خراش بر می‌دارد و خون می‌آید، مادرش نزدیک بود از حال برود؛ 12 سال می‌گذرد، همان پسر به سوریه می‌رود و شهید می‌شود، مادرش بر سر تابوت می‌آید و می‌بیند پسر  سر در بدن ندارد، می‌گوید الحمدالله که شرمنده حضرت زینب(س) نشدم؛ ظرفیت آدمی است که افزایش می‌یابد و نوع نگاه انسان را تغییر می‌دهد.

عزیزی خاطرنشان کرد: لبخند کودکان غزه در شرایط کنونی اینگونه است، نوع نگاه آنها به زندگی از نوع پایدار است، ولی برخی افراد دارای ظرفیت پایینی هستند و به هم می‌ریزند.

راهکاری ساده برای اینکه حالمان خوب باشد

این کارشناس و مشاور خانواده با بیان اینکه گاهی لازم است برای چیزهای خیلی کوچک و مسائلی که دیگران نمی‌بینند شکرگزار باشیم اظهار کرد: اگر برای چیزهای کوچک شکرگزار باشیم، وقتی نعمت‌های بزرگ‌ترین نصیبمان می‌شود حالمان خیلی بهتر می‌شود.

چه موقع «صبر» حال آدم را خوب می‌کند؟

عزیزی افزود: چرا فکر می‌کنیم هر آنچه از خدا می‌خواهیم خوب و مناسب ماست؟ قرآن می‌گوید چه بسا چیزهایی در زندگی هست که خوشتان نمی‌آید ولی خیر بسیاری در آن نهفته است.

به گفته او، صبر واقعی این است که وظیفه‌مان را انجام بدهیم و به آنچه خدا داده قانع باشیم البته باید تلاش کرده باشیم ولی در نتیجه غر نزنیم.

اختلاس‌ها و مشکلات اقتصاد ما، تقصیر مردم غزه نیست!

این کارشناس و مشاور خانواده عنوان کرد: اینکه برخی تصاویر جنگ غزه را می‌بینند و می‌گویند حقشان است، بیشتر از روی لج‌بازی است!

او با بیان اینکه بعضی آدم‌ها از یکی دیگر ناراحت هستند، زورشان نمی‌رسد روی یکی دیگر خالی می‌کنند خاطرنشان کرد: مثلا از دست مدیرشان عصبانی هستند، می‌بینند مدیرشان طرفدار غزه است، می‌گویند پس غزه هم بد است.

عزیزی افزود: یکی به من می‌گفت حرف‌هایت قشنگ است، ولی چرا در تلویزیون ایران حرف می‌زنی؟ چون این کار را می‌کنی حرف‌هایت را نمی‌شنوم.

مخالفت با همراهی انگلیس و آمریکا در مجلس عوام

در پایان هم با پیتر فورد (سفیر سابق انگلیس در سوریه) ارتباط زنده تصویری برقرار شد؛ او گفت: انگلیس هیچ توجیهی برای مشارکت با آمریکا در اشتباه حمله به یمن ندارد؛ اگر این کار توجیه‌پذیر بود کشورهای دیگر هم همکاری می‌کردند.

فورد خاطرنشان کرد: در داخل انگلیس و در مجلس عوام، برخی به اقدام دولت ریشی سوناک معترض هستند چون بریتانیا قوانین بین‌المللی را نقض کرده است؛ دولت ریشی سوناک در ورطه باطلی فرو افتاده و در حال حاضر با گروه‌های سیاسی داخلی هم درگیر شده است.

سفیر سابق انگلیس در سوریه عنوان کرد: امروز جزء تظاهرکنندگان لندنی در حمایت از فلسطین بودم چون اعتقاد دارم هزاران نفر جانشان را از دست داده‌اند؛ مردمی که آنجا بودند خیلی عصبانی بودند و همه حرفشان این بود که این کشتار باید تمام شود.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها