مشاهده خبر

جمعه 3 آذر 1402

آیا اتحادیه‎ها در قبال بیمه کارگردان مسئولیتی دارند؟

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران گفت: وظیفه بیمه‌ای کارگر با اتحادیه نیست، کارگر برای شکایت درباره بیمه و قرارداد باید به ارگان مورد نظر مراجعه کند.

0

برنامه فرامتن با موضوعات فرهنگی و اجتماعی روز چهارشنبه از شبکه افق پخش شد.

در بخش خبرهای خوب به این خبرها اشاره شد: تولید ۲ هزار قطعه هواپیما در کشور، بومی‌سازی ماده مورد استفاده در پیوند قرنیه، حضور یک گروه جهادی پزشکی در مناطق محروم تربت حیدریه، اتصال ۸۰ خانوار روستای رشت‌رود به شبکه ملی اطلاعات، ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی در کردستان.

در بخش میز فرهنگ و هنر، به موضوع بسیج و با حضور  حجت الاسلام علی رضایی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج پرداخته شد

وی گفت: بسیج دانشجو و طلبه چند وظیفه مهم دارد که از طرف امام خمینی (ره) پیدا کردند، در مراکزشان از انقلاب دفاع کنند، از اسلام دفاع کنند، از اصول نه شرقی نه غربی دفاع کنند و مراقب نفوذ دشمن باشند. این چهار وظیفه اصلی بسیج طلبه و دانشجو است و حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها متصدی تغذیه معنوی و علمی همه بسیجیان ایران اسلامی در همه اقشار هستند. واسطه بین حوزه علمیه و بسیج، بسیج طلبه و واسطه بین دانشگاه و بسیج، بسیج دانشجو است.

رضایی افزود: تنها قشری که توسط شخص امام بعد از جنگ تحمیلی صدور فرمان انجام شد این دو قشر است. بعد از تشکیل این دو بسیج در سراسر کشور، وظیفه‌شان تغذیه فکری و اندیشه بسیجیان است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها در کل کشور همراه با مردم و انقلاب هستند، حوزه علمیه در تمام رویدادهایی که اتفاق افتاد همراه با انقلاب هستند بنابراین هم بسیج طلبه و هم دانشجو وظیفه‌اش را انجام می‌دهد.

در بخش میز سیاسی و اقتصادی برنامه به موضوع مشکلات تعمیرکاران خودرو و باحضور علیرضا نیک‌آئین، رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران پرداخته شد.

وی گفت: پذیرش نیرو در واحدهای صنفی تعمیرکاران خودرو به دو دوسته انجام می‌شود، یک دسته تخصصی در این کار ندارد و دسته‌ای هستند که تحصیل کرده این حرفه هستند و برای کار میدانی حذب می‌شوند. قانون حکم کرده است برای پذیرش نیرو حتما باید قرارداد باشد و ضوابط بیمه رعایت شود.

وی افزود: در واحدهای تولیدی تعرفه بیمه کم است اما در واحد خدماتی، تعرفه بیمه بالا است ولی خدماتی که کارگرهای این صنف باید بگیرند خدمات مطلوبی نیست و میزان خدمات درمانی خیلی کم است.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران گفت: مشکلی که در صنف ما وجود دارد این است که طرف اول واحد صنفی خود را راه می‌اندازد اگر در تور برخورد ما قرار گرفت، قوانین را رعایت می‌کند، خیلی از واحدهای صنفی مقطعی هستند و زود به زود مکانشان را تغییر می‌دهند و یک تعقیب و گریزی بین اتحادیه و واحد صنفی بوجود آمده است که به یک معضل بزرگ برای این اتحادیه تبدیل شده است.

نیک‌آئین خاطرنشان کرد: وظیفه بیمه‌ای کارگر با اتحادیه نیست و ارگان‌های خاصی دارند. کارگر برای شکایت درباره بیمه و قرارداد و غیرهم باید به ارگان مورد نظر مراجعه کند.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد شکایاتی که به اتحادیه ارجاع می‌شود از واحدهای صنفی بی‌مجوز است. شکایات از واحدهای دارای مجوز خیلی خیلی کم و به ندرت اتفاق می‌افتد. مردم برای دیدن واحدهای صنفی دارای مجوز می‌توانند به سایت اتاق اصناف مراجعه کنند و همه اصناف دارای مجوز‌ها را ببینند. علاوه بر این اپلیکیشنی برای این اتحادیه وجود دارد که شخص به راحتی می‌تواند از طریق آن واحد صنفی نزدیک خود را پیدا کند.

وی افزود: پذیرش نیرو در شغل‌های سخت به شدت کم است و جوان امروزی به دنبال کارهای سهل و بدون ریشه می‌رود.

آخرین اخبار

روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها