مشاهده خبر

سه شنبه 17 مرداد 1402
فرامتن

آیا زور سازمان هواپیمایی به متخلفان می‌رسد؟!

سرپرست نظارت بر فرودگاه ها و شرکت های هواپیمایی گفت: با توجه به اینکه سازمان هواپیمایی کشور در این موضوع ذی نفع نیست، متخلفان اعم از شرکت هواپیمایی، دفتر خدمات مسافرتی، سایت و چارترکننده را شناسایی و بررسی می‌کند.

0

برنامه تلویزیونی فرامتن با محوریت موضوعات اجتماعی و فرهنگی روز یکشنبه از شبکه افق پخش شد. در بخش نخست این برنامه به خبرهای خوب و امیدبخش در نقاط مختلف ایران اختصاص داشت که می توان به اخباری چون: راه اندازی حمل بار هوایی در مازندران برای صادرات محصولات کشاورزی، ورود 346 دستگاه ناوگان ریلی توسعه سافته به شبکه ریلی کشور، افزایش 26 درصدی صادرات آبزیان هرمزگان، اشاره کرد.

در بخش میز فرهنگ و هنر به موضوع مستند «مرگ ماسایوچی» با حضور حسین صفرزاده، مستند ساز پرداخته شد.

وی درباره این مستند گفت: در این مستند به جایی می رسیم که دیگر مردم شرافتشان را از دست می دهند. بعد از جنگ جهانی دوم و اشغال 7 ساله، ملی گرایی را کاملا زیرپا می گذارند تا به تمام دستاوردهایی که جدید و مدرن است را بدست بیاورند. ژاپن فعلی یک کشوری است که هیچ قدرت سیاسی، نظامی و اقتصادی از خودش ندارد.

صفرزاده درباره راوی و موقعیت فیلمبرداری این مستند گفت: لوکیشن در مازندران بوده و تصاویر همه آرشیوی است و شخص راوی تماما ایرانی بوده است.

وی افزود: اسناد و تحقیقاتی وجود دارد که نشان میدهد که ژاپنی ها الان کاملا تحت تاثیر آمریکا هستند و کاملا با عمل آمریکا و بمب اتمی موافق هستند و معتقدند که آنها یک قوم وحی بودند و با این کار آمریکا نجات پیدا کرده اند. همینطور نظام آموزش و پرورش ژاپن کاملا به دست آمریکا افتاد.

در بخش گفت وگو به موضوع «بلیط های چارتری» با حضور رضا صدیق نیا، سرپرست نظارت بر فرودگاه ها و شرکت های هواپیمایی پرداخته شد.

صدیق نیا درباره بی نظمی در بازار فروش بلیط گفت: یکی از علل اصلی و بی نظمی ها که اخیرا در این بازار مشخصا بعد از عید شاهد بودیم، عرضه و فروش بلیط در مجاری و کانال های غیررسمی بود و متاسفانه سوء رفتار چارترکنندگان و فعالیت های چارتری منشأ این ایرادتی است که در فضای کسب و کار ایجاد شده است.

وی افزود: فعالیت های چارتری و چارتر کردن پرواز در این صنعت وجود دارد و قابل انکار نیست و در همه جهان وجود دارد، ما به عنوان یک سازمان بین المللی زیر نظر ایکائو هستیم و این سازمان اسنادی دارد که برای ما لازم الاجراست در سیاست گذاری ها باید لحاظ شود. یک سند به نام سند 9626 وجود دارد که مختص موضوع چارتری است و ادبیات چارتری را توضیح می دهد.  این سند در میان مدل های چارتری سه مدل شاخص را در حوزه فعالیت چارتری عنوان می کند، چارتر همراه تور، چارتر عمومی و چارتر مسیر معینه.

مصداق های چارتر معینه را در بخشنامه اخیر این سازمان مشاهده می کنید که مناطق نفتی را از مبحث ممنوعیت چارتری، مستثنی کردیم. چارتر همراه تور خیلی مشخص است و برای همه تعریف شده است و چارتری است که در یک بسته مسافرتی قرار میگیرد.

محل بحث ما مدل سوم است که مشمول این ممنوعیت ذیل آن بخشنامه بیان کردیم، بحث چارتر عمومی است. در این مدل آنجایی که برابری عرضه و تقاضا وجود ندارد باعث می شود که بی نظمی و هرج و مرج ایجاد شود.

سرپرست نظارت بر فرودگاه ها و شرکت های هواپیمایی  گفت: شرکت های هوایی در وضع بنیان های مالی، تحت فشار بودند که حتی در تامین هزینه های جاریش و حقوق پرسنلش مشکل داشت. به همین دلیل به سمت فردی تحت عنوان چارترکننده کشش پیدا می کرد. و این فرد هزینه هنگفت در اختیار این شرکت قرار می داد و کل صندلی ها آن را یک جا می خرید و به نوعی اختیار بازرگانی آن شرکت هواپیمایی هم دست آن چارترکننده می افتد.

وی در ادامه گفت: ما از چند ماه است که یک تیم رصد داریم و مشخصا نرخ ها را رصد می کنند. وقتی به موارد گرانفروشی برمی خوریم، قریب به اتفاق به این نتیجه می رسیم شرکت هواپیمایی هیچ بهره ای از این گرانفروشی نمی برد و یا اگر هم ببرد؛ بهره برخوردایش بسیار کم تر است از کسی که چارتر کننده است.

وی تاید کرد: خیلی از کسانی که در بازار عرضه و فروش بلیط اخلال ایجاد می کنند، هیچ دفتر، جای ثبتی و هیچ جایی که بتوان به آن مراجعه کرد و یا رصدش کرد ندارند، افرادی هستند که به صورت تلفنی فروش می کنند و برای خودشان یک شبکه فروش ایجاد کرده اند.

صدیق نیا افزوود: یک اصلی وجود دارد، پول قدرت می آورد. با توجه به اینکه سازمان هواپیمایی کشور در این موضوع ذی نفع نیست، متخلفان اعم از شرکت هواپیمایی، دفتر خدمات مسافرتی، سایت و چارترکننده را شناسایی و بررسی می کند. این سازمان با دست باز می تواند برای رسیدگی به اخلالگران در نظام اقتصادی هواپیمایی کشور فعالیت کند.

صدیق نیا تاکید کرد: مشخصا در پرواز های اربعین و برنامه زمانی که برای اربعین تعیین کردیم، بلیط چارتری نداریم.

وی در ادامه گفت: سایت های جعلی که با نام سایتهای عراقی برای فروش بلیط با نرخ دلاری فعالیت می کردند را شناسایی کردیم و آزانس های متخلف تعلیق شدند.

همینطور این سازمان یک سامانه جامع ایجاد کردیم، یک نمونه بحث پروازی چارتری است و یکی از الزامات بود برای رسیدن به هدف نهایی و اصلی تحت عنوان شناسه دار کردن بلیط هایی که به دست مردم می رسد.

آخرین اخبار

روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها