مشاهده خبر

جمعه 13 مرداد 1402

43 سال فعالیت غیر قانونی میادین تره‌بار شهرداری!

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: 43 سال است که میادین میوه تره بار شهرداری فعالیت غیر قانونی دارند، از نظر قانون این فروشگاه‌ها جایگاه ندارند.

0

ویژه برنامه تلویزیونی فرامتن با محوریت موضوعات اجتماعی و فرهنگی روز سه شنبه از شبکه افق پخش شد. بخش نخست این برنامه به خبرهای خوب و امیدبخش در نقاط مختلف ایران اختصاص داشت . اخباری چون: آزادی 40 زندانی غیر عمد در خوزستان، خدمات رسانی 1800 گروه جهادی در خراسان شمالی، مانع زدایی دولت از 477 واحد تولیدی فارس در 134 روز و تولید 2 داروی آسم و آلرژی کودکان توسط پژوهشگران مشهدی از این جمله بود.ند

بخش بعدی این برنامه، میز فرهنگ و هنر بود و به موضوع قطع همکاری انتشارات یازهرا (س) با طاقچه با حضور علی اکبری، مدیر انتشارات یازهرا(س) پرداخته شد.

اکبری در این باره گفت: طاقچه در ابتدای شروع کارش به سراغ ناشران ارزشی مثل ما آمد، کسی که اقدام به راه اندازی طاقچه کرد، یک خانم چادری بود اما امروز کار به جایی رسیده است که عکس دسته جمعی کارکنان بی حجاب آن منتشر شود؟  این مساله نشان دهنده این است که قوانینی که در این زمینه وجود دارد؛ قوانین درست و محکمی نیست که نه تنها این مجموعه، بلکه مجموعه های دیگری در روزهای اخیر در شبکه های مجازی اقدام به انتشار چنین پست هایی مثل کلیپ و عکس و غیره کردند.

وی تاکید کرد: با تعلیق پلتفرم های متخلف کاری پیش نمی رود، آیا مدیر عامل پلتفرم طاقچه اطلاعی از جو موجود وضعیت کارکنانش ندارد؟! بالطبع دارد. این مساله نیازمند یک بازنگری درست نسبت به این اپلیکیشن ها دارد.

بخش بعدی این برنامه طبق روال چهارشنبه ها به مشکلات صنوف مختلف اختصاص دارد؛ این هفته به صنف فروشندگان میوه و سبزی با حضور اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران، پرداخته شد.

کارگر درباره وضعیت بیمه کارگرهای این صنف گفت: کارگرهای این صنف به دو صورت کار میکنند برخی به صورت مقطعی و برخی به صورت دائمی هستند. درصد قابل توجهی از این کارگران بیمه هستند و کسانی که بیمه ندارند یا به صورت فصلی یا مقطعی سر کار می آیند و احتمالا بیمه نشده اند. ما یک سامانه پیامکی داریم و هر ماه دو نوبت مشکلات را به خود صنف ها گوشزد می کنیم.

وی افزود: متاسفانه ما آمار دقیقی از وضعیت بیمه های کارگران نداریم و این مساله باعث شده که بیشتر دقت کنیم و سطح نظارت را بر سطح شهر را طی روزهای آینده اضافه کنیم که نظارت به صورت دقیق تر و منسجم تر انجام شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران خاطرنشان کرد: در شهر تهران 6 هزار واحد صنفی عضو اتحادیه هستند همچنی حدود  600-700 پرونده ده های راکد و در دست اقدام داریم.

وی درباره گلایه میوه فروشان از مالیات زیاد گفت: در روز 100 تلفن در اتحادیه راجع به مالیات ها داریم، میوه فروشانی وجود دارند که با تراکنش های 42 میلیاردی مشمول مالیات 4 میلیاردی هستند. حوزه مالیاتی بدون مشاورت با ما ضریب مالیاتی را 14 درصد مد نظر قرار داد. این در حالیست که کارگران ما سه شیفت کار میکنند و بعضا حتی به خانواده هایشان هم سر نمیزنند از شدت فشار کاری که وجود دارد.

کارگر گفت: 43 سال است که میادین میوه تره بار شهرداری فعالیت غیر قانونی دارند. از نظر قانون این فروشگاه ها جایگاه ندارند. این مراکز کمتر از بقیه میوه فروشی ها و تنها یک درصد مالیات پرداخت کنند و از اتحادیه هیچ مجوزی ندارند.

رسول شجاری، رئیس اتحادیه صنف کفاشان دست دوز تهران پیشتر مهمان برنامه افق بود و در این برنامه مشکلات این صنف زحمتکش را اعلام کرده بود؛ بدین منظور فرامتن برای پیگیری وضعیت مشکلات مطرح شده در برنامه با وی تماس تلفنی برقرار کرد.

شجاری درباره مساله آتش سوزی که اخیرا در پاساژهای بازار تهران اتفاق افتاده بود و مشکلاتی که برای مالباختگان به وجود آمده بود، گفت: خوشبختانه شخص آقای مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور از منطقه بازدید کردند و دستوراتی را دادند. به حمدالله شرایط گذشته تغییر پیدا کرده است و شرایط به نفع سوخته شدگان تقریبا تغییر پیدا کرده است. مساله دیگری که در برنامه عنوان شد، درباره شهرک صنعتی قرچک و انتقال واحدهای صنفی این صنعت به مناطق مورد نظر اتحادیه بود. آقای مخبر  شهرک صنعتی را مجاب کردند به خواسته هایی که ما قبلا به تفاهمنامه رسیده بودیم و در آنها عدول شده بود را اجرا کنند و الحمدلله در حال اجرا است.  همچنین استاندار تهران و سایر مسئولین مربوطه در جلسه ای که برگزار کردند؛ قرار شد زمینی به مساحت 50 هکتار در اختیار این صنعت قرار داده شود.

 

آخرین اخبار

روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها