مشاهده خبر

پنج شنبه 8 تیر 1402
رئیس اتحادیه کفش دست‌دوز مدعی شد

شهرداری مانع اصلی ایمن‌سازی کارگاه‌های کفش‌سازی!

رئیس اتحادیه کفش دست‌دوز در برنامه «فرامتن» شبکه افق گفت: متاسفانه ماده صد اولین مانع برای ایمن‌سازی کارگاه های کفش سازی ست و خود شهرداری مانع می شود.

0

در بخش خبرهای خوب و امیدبخش این برنامه به خبرهایی از جمله جلوگیری از بیکار شدن 6 هزار و 500 نفر در البرز با ورود دستگاه قضایی، ساخت و بازسازی 1200 قطعه تخصصی در نیروگاه برق بندرعباس، افتتاح کارخانه ای با ظرفیت تولید 8 هزار تن الیاف پلی استر در گرمسار، تجهیز 2 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی خراسان شمالی به آبیاری نوین، پرداخته شد.

در بخش بعدی این برنامه رسول شجری، رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز، درباره پیگیری مطالبات و مشکلات کفاشان به گفت و گو پرداخت.

رئیس اتحادیه کفش دست دوز گفت: کفش سازی ما قدمت تاریخی دارد ما جزو 10 کشور برتر دنیا در صنعت کفش سازی هستیم. اما متاسفانه اعتماد به نفس تولید کنندگان کفش ایرانی پایین است؛ کفش تولید داخل را با مارک خارجی می فروشند.

شجری در ادامه گفت: سرانه مصرف سالانه کفش در کشور برای هر شخص 3 عدد بود و این عدد به خاطر گرانی به 2 عدد کاهش یافته است. واردات رسمی کفش در کشور وجود ندارد. ما واردات قانونمند مشکلی نداریم و ما امروز در صنعت کفش سازی حرفی برای گفتن داریم.

وی درباره آتش سوزیی که اخیرا در بازار تهران اتفاق افتاد گفت: به دلیل فشردگی محل کارگاه، گرانی و اشتعالی بودن تمام مواد کفش سازی این اتفاق افتاد. شهرداری اعلام میکند که ما به واحدهای غیرایمن و فرسوده اخطاریه دادیم و اعلام کردیم که باید ایمن سازی کنند. اما گله ای که اینجا بوجود می آید این است که آقای شهرداری این حرفها فقط پاک کردن صورت مساله است. شما باید شرایط را فراهم کنید تا واحد صنفی از این شرایط بیرون بیاید.

وی افزود: متاسفانه ماده صد اولین مانع برای ایمن سازی کارگاه های کفش سزی ست و خود شهرداری مانع می شود.

وی درباره ماجرای درخواست مبلغ 300 میلیون آتش نشانی از واحدهای متضرر گفت: آتش نشانی در حادثه از واحدهای متضرر درخواست کرده بود که مبلغ 300 میلیون بابت هزینه ی اطفاء حریق پرداخت کنند؛ در غیر این صورت گواهی و تاییدیه اموالی که در واحد صنفی و منطقه سوخته، داده نمی شود.

شجری در ادامه گفت: ما برای صادرات کفش باید از کشورهایی که صادر کننده هستند تقلید کنیم. برای مثال تولیدکنندگان ترک که در نمایشگاه های ما شرکت می کنند توسط خود دولت ترکیه حمایت می شوند. کشور ترکیه از طریق سفارتش از ما درخواست می کند که 50 درصد هزینه های تولید کننده را میدهد تا موادش را به ایران بیاورد و به فروش برساند. ما همینقدر حمایت هایی را از دولت میخواهیم.

ی خاطرنشان کرد: دولت باید برای بخش صادرات از ما حمایت کند و امکانات را برای ما فراهم کند. تولید کننده نمی تواند بازاریابی کند، این کار به صورت کلان و از طریق خود دولت باید صورت بگیرد. کشورهایی مثل عراق و حوزه خلیج فارس و روسیه مصرف کننده هستند و اگر صادرات به این کشورها صورت بگیرد؛ بسیار برای کشور آورده خواهد داشت.

در بخش میز و فرهنگ اکرم صدیقی کلاته، رئیس حوزه هنری خراسان شمالی، درباره پویش نقالان غدیر گفت و گو کرد.  

وی درباره علت استفاده از نقالی گفت: وقتی پیامبر در غدیر دست حضرت علی را میگیرد و بالا میبرد تصویری را به مخاطب منتقل میکند بهترین قالب برای نشن دادن این تصویر پرده خوانی یا همان نقالی است.

صدیقی کلاته در ادامه گفت: وقتی استان کوچک باشد و بودجه فرهنگی کم باشد، بیشتر خلاق می شویم و دنبال قالب هایی میگردیم که با کمترین هزینه بتوانیم بیشترین بهره بردای و تاثیرگذاری را از آن ها بگیریم.

وی درباره هدف جشنواره و پویش نقالی گفت: هدف از این جشنوراه رقابت نیست. ما در تابستان باشگاه نقالان را در استان شکل می دهیم که برگزیدگان این جشنوراه در شهر خودشان به دانش آموزانی که علاقمند هستند آموزش بدهند و به سطح خودشان برسانند. نوعی همتاپروری صورت بگیرد.

آخرین اخبار

روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها