مشاهده خبر

یک شنبه 20 خرداد 1403

تحول حوزه سلامت در دوران شهید جمهور

ویژه برنامه «شهید جمهور» یکشنبه شب 20 خردادماه با موضوع دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

مهمان این برنامه، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و درمان دولت سیزدهم بود؛ او در گفت‌وگو با سید ساسان رئیسیان اظهار کرد: آشنایی من با شهید رئیسی به انتخابات سال 1396 بر می‌گردد، زمانی که در بسیج جامعه پزشکی هم فعالیت داشتم و در انتخابات آن سال هم مسئولیتی در کمیته سلامت ستاد انتخابات بر عهده گرفتم، این تجربه در انتخابات 1400 هم تکرار شد و در نهایت برنامه‌هایی را در حوزه بهداشت و درمان تدوین کردیم که بر اساس دستورات و مطالبات رئیس جمهور فقید بود.

عین اللهی افزود: در شروع دولت سیزدهم و در سال 1400 شرایط بسیار وحشتناکی داشتیم، روزانه 700 نفر قربانی کرونا می‌شدند و چند ده هزار نفر در روز بیمار می‌شدند ولی شهید رئیسی به عنوان رئیس جمهوری که به حوزه سلامت اعتقاد راسخی داشت، عملکرد خوبی داشت، او باید به عنوان یک رئیس جمهور نمونه در سطح جهان باید معرفی شود.

تماس شخص رئیسی با رئیس جمهور چین موجب سیل ورود واکسن به کشور شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه نخستین خواسته رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت جدید این بود که مسئله کرونا کنترل شود و این مهمترین مأموریت من در وزارت بهداشت هم بود گفت: مهار کرونا با واکسیناسیون محقق می‌شد ولی تا شروع دولت سیزدهم، فقط 18 میلیون دوز واکسن تزریق شده بود که آن هم برای کادر درمان و کهنسالان بود و روزانه 70 هزار دوز واکسن تزریق می‎‌شد اما رئیسی شخصا وارد میدان شدند و با رئیس جمهور چین تماس گرفت تا شاهد واردات گسترده واکسن باشیم.

او ادامه داد: می‌توانم بگویم سیل ورود واکسن به کشور بعد از این مسئله صورت گرفت و حتی برخی می‌پرسیدند چگونه این همه واکسن باید تزریق شود؟ ما از تجربه دوره دفاع مقدس و حضور مردم استفاده کردیم و به رکورد تزریق روزانه یک میلیون و 600 هزار دوز واکسن رسیدیم.

شهید رئیسی شخصا فرمانده ستاد مقابله با کرونا بود

عین اللهی با بیان اینکه تا آذرماه 1400 میزان واکسیناسیون به حد قابل قبولی رسید خاطرنشان کرد: تا آن موقع 122 هزار نفر در ایران بر اثر کرونا فوت کرده بودند ولی از آن موقع تا امروز این رقم 22 هزار مورد بوده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ستاد کرونا به دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل شده بود و شهید رئیسی شخصا فرماندهی این ستاد را بر عهده گرفت.

شورای عالی سلامت به همت شهید رئیسی احیا شد

او ادامه داد: شورای عالی سلامت تا پیش از دولت رئیسی، تقریبا تعطیل بود ولی شهید رئیسی شخصا در سه جلسه این شورا شرکت و دستورات خوبی را هم در حوزه‌های گوناگون مختلف از جمله ایمنی غذا صادر کرد.

بیمه پایه سلامت برای 5 دهک اول جامعه کار بزرگ دولت رئیسی بود

عین اللهی گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های شهید رئیسی، توجه او به حوزه سلامت در مناطق محروم بود به همین دلیل بحث بیمه همگانی را در دستور کار قرار داد؛ به این ترتیب پنج دهک پایین جامعه زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: یکی دیگر از خدمات مهم این دولت، رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال است، این مسئله به خصوص برای نسل فردا و آینده کشور اهمیت دارد.

بودجه صندوق بیماران صعب العلاج به 12 هزار میلیارد تومان رسیده است

او با بیان اینکه در دولت سیزدهم، عمل جراحی تمام کودکانی که نیاز به پیوند حلزونی گوش دارند به صورت رایگان انجام می‌شود گفت: این عمل حدود یک میلیارد تومان هزینه در بر دارد و این دستور شخص شهید رئیسی بود.

عین اللهی تصریح کرد: در این مدت صندوق بیماران خاص و صعب العلاج هم تشکیل شده که در سال نخست با 5 هزار میلیارد تومان شروع به کار کرد و بودجه آن در سال جاری به 12 هزار میلیارد تومان رسیده است.

شهید رئیسی اهمیت ویژه‌ای برای قانون جوانی جمعیت قائل بود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در بحث جوانی جمعیت، قانونی مترقی توسط مجلس به تصویب رسید که آخرین سخنرانی و برنامه شهید رئیسی در سالن اجلاس سران، راجع به اهمیت جوانی جمعیت بود که نشان‌دهنده اهمیت بالای مسئله برای رئیس جمهور بود.

او ادامه داد: درمان ناباروری در مراکز دولتی تا 90 و مراکز خصوصی تا 70 درصد در دولت سیزدهم زیر پوشش قرار گرفت که در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت است.

شهید رئیس گوش شنوایی برای شنیدن نقدها داشت

عین اللهی با بیان اینکه شهید رئیسی مرتب به من و سایر اعضای هیئت دولت گوشزد می‌کرد با متخصصین امر مشورت کنیم گفت: اهی افرادی خارج از حوزه تخصصی یک وزارتخانه، منتقد امور هستند، در عین حال شهید رئیسی انسانی تحول‌گرا بود و همین مسئله توسط برخی به نقد کشیده می‌شد.؛ یکی از مسائل مهم که او بر آن تاکید داشت، سلامت پیشگیری‌محور به جای درمان‌محوری بود به همین دلیل طرح پزشک سلامت خانواده را در دستور کار قرار دادیم به این نحو که برای هر یک از ایرانیان، یک پرونده سلامت ایجاد شود.

او تصریح کرد: هر کار تحول‌گرایی با نقدهای جدی مواجه می‌شود که باید دید کدام نقد درست و کدام نادرست است، شهید رئیسی اهل بحث و تبادل نظر بود و به حرف منتقدان کاملا گوش می‌کرد و برای این کار وقت می‌گذاشت.

در دولت رئیسی 17 هزار تخت بیمارستانی به مردم تقدیم شد

عین اللهی گفت: یکی از مهمترین تحولاتی که با پیگیری شخص شهید رئیسی صورت گرفت، به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه تمام است، در این مدت 17 هزار تخت بیمارستانی در اختیار مردم قرار گرفت و برخی از این بیمارستان‌ها سال‌ها بود که متروکه مانده بودند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در طول چهار ماه دو هزار تخت به سیستم درمانی تهران اضافه شده، رکوردی که تکرار آن بسیار دشوار است.

2700 پروژه بهداشتی در دولت رئیسی افتتاح شده است

عین اللهی افزود: دو هزار و هفتصد پروژه بهداشتی طی دولت سیزدهم و در سراسر کشور به بهره‌برداری رسید که 500 مورد از آنها مراکز درمانی هستند ضمن اینکه در این مدت 25 هزار استخدام در حوزه بهداشت و درمان کشور صورت گرفت.

افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی با تاکید شهید رئیسی صورت گرفت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مسائل حوزه سلامت کشور، نیروی انسانی است و با تاکید شهید رئیسی به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، 20 درصد به ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی افزوده شد.

او افزود: این افزایش شامل 65 درصد افزایش در رشته‌هایی تخصصی، 50 درصد در رشته‌های فوق تخصصی و 25 درصد در رشته‌های فلوشیپ و تکمیلی می‌شود.

آخرین اخبار

روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها