در بخش اخبار جعلی این برنامه، ابتدا به موضوع گرانی بنزین و پوشش خبری رسانههای معاند پرداخته شد که با تکذیب این خبر از سوی سخنگوی صنف جایگاهداران بنزین همراه بود.
سخنگوی صنف جایگاهداران بنزین درباره چند نرخی شدن نرخ بنزین گفت: ما سالهاست به این اخبار جعلی عادت کردهایم و همانطور که بارها تاکید شده، هیچ برنامهای برای افزایش نرخ بنزین وجود ندارد.
دیگر خبر جعلی که توسط رسانههای بیگانه پوشش داده شده بود، تخریب ۱۵ بافت تاریخی در شیراز بود.
مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس این خبر را تکذیب و اشاره کرد: هرگز چنین موضوعی صحت ندارد و خبر مربوط به یک بافت تاریخی بوده است که در آن سرقت انجام شده است.
در بخش خط خبری رسانههای بیگانه به موضوع حجاب و لایحه مربوط به آن که چند روزی است در صدر سرخط خبرهای رسانههای بیگانه قرار گرفته است پرداخته شد.
آنچه که به عنوان خطدهی به برخی دنبالکنندگان این رسانهها نامیده میشود، توصیه شده است که خانوادههای ایرانی علیه لایحه حجاب به مبارزه مدنی ادامه دهند.
در بخش شبهه این برنامه به انتشار نامهای با دستخط امام خمینی (رحمة الله علیه) اشاره شد که توسط خبرگزاری جماران منتشر شده و محور اصلی این نامه، در رابطه با پایان جنگ میان عراق و ایران بوده است.
سید حمید روحانی، مورخ تاریخ انقلاب اسلامی یکی از مهمانان این بخش از برنامه بود که در ابتدا توضیحاتی پیرامون ویژگیها و برجستگیهای شخصیت امام ارائه کرد.
به گفته این مورخ تاریخ انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) بر این باور بود که اگر قدرت و حکومت به یک فرد قائم باشد، با از بین رفتن آن فرد همه چیز تمام میشود در حالی که امام همواره بر مسئولیتدادن و اعتماد بر مردم تاکید داشت.
روحانی درباره نظر امام خمینی پس از فتح خرمشهر و ادامه جنگ اذعان کرد: آنچه امام خمینی (رحمة الله علیه) بر آن باور داشت، این بود که اگر صدام از سایر مناطق ایران خارج شود، ادامه دادن جنگ معنایی ندارد و جنگ را باید توقف کرد.
این مورخ تاریخ انقلاب اسلامی افزود: امام معتقد بود که ورود به خاک عراق باعث طولانی شدن جنگ میشود و بنابراین نظر امام بود که جنگ متوقف شود.
از سوی دیگر مهمان دوم برنامه، مسعود رضایی، مورخ و کارشناس مسائل سیاسی در توضیح نظر امام خمینی درباره ادامه جنگ گفت: امام خمینی در دیدگاه اولیه خودشان بعد از فتح خرمشهر بر این باور بود که نیروهای ما وارد خاک عراق نشود و عدم ورود نیروهای ایرانی به خاک عراق به معنای پایان جنگ و توقف جنگ نبود.
رضایی افزود: من نظر امام را اینگونه تفسیر میکنم که ورود و عدم ورود به خاک عراق به معنای پایان جنگ و اتمام توقف جنگ نیست و بلکه نظر ایشان بر این بود که تنها ورود به خاک عراق از سوی نیروهای ایرانی انجام نشود.