مشاهده خبر

شنبه 6 خرداد 1402
مستندهای شبکه افق در این هفته

«سلاح ایرانی» برای «نسل سوم»ی‌ ها

مستندهای مختلفی با موضوعات گوناگون علمی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، طی این هفته روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود.

0

در این هفته، مجموعه‌ای از مستندهای تک قسمتی یا مجموعه‌ای در هفته جاری با موضوعات اجتماعی، علمی، فرهنگی و تاریخی طی جاری از شبکه افق سیما پخش خواهد شد.

شنبه ششم خردادماه ساعت 20، قسمت پنجم مستند «نسل سوم» روی آنتن می‌رود که هر قسمت آن، به زندگی و فعالیت‌های یکی از جوانان کارآفرین در بخش‌های مختلف کشور اختصاص دارد.

ساعت 20:30 روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه هم قسمتی دیگر از مستند «سیم آخر» پخش خواهد شد؛ مجموعه‌ای که در مورد مشاغل سخت و طاقت فرسا ساخته شده است.

«داستان تحریم» عنوان مجموعه مستند دیگری است که قسمت چهارم آن، یکشنبه هفتم خردادماه از شبکه افق پخش می‌شود؛ این مجموعه با تهیه‌کنندگی و کارگردانی احمد کشاورز صدیق تولید شده و به تاریخچه چگونگی ایجاد و گسترش تحریم‌ها علیه ایران می‌پردازد.

دوشنبه این هفته هشتم خردادماه ساعت 20، قسمت بیست و سوم مستند «فناورانه» هم روی آنتن می‌رود. این مجموعه مروری است بر پیشرفت‌های کشور در حوزه فناوری با محوریت شرکت‌های دانش بنیان که در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند. کارگردانی فناورانه را بهاره صفوی بر عهده داشته است.

روز سه‌شنبه نهم خرداد ساعت 18 قسمت سوم مجموعه مستند 12 قسمتی «مسجدنشان» پخش خواهد شد؛ این فیلم روایتی از فعالیت‌های گوناگون فرهنگی، هنری و مذهبی در مساجد سراسر کشور است.

قسمت سوم مجموعه «سلاح ایرانی» هم برای پخش در ساعت 18 روز چهارشنبه این هفته در نظر گرفته شده است؛ در این مستند، تاریخچه انواع سلاح‌های سبک و سنگین که توسط متخصصان داخلی کشورمان طراحی و ساخته شده و به تولید انبوه رسیده‌اند به نمایش درآمده است، سلاح‌هایی همچون موشک، قایق و انواع اسلحه‌های خودکار و نیمه خودکار که ایران را به صادرکننده جنگ‌افزار هم تبدیل کرده است.

«بی واسطه» عنوان مستند دیگری است که قسمت‌های نهم و دهم آن پنجشنبه 11 و جمعه 12 خرداد ساعت 16 از شبکه افق پخش می‌شود؛ این مجموعه با اجرای محمد دلاوری و تهیه‌کنندگی سیدعلی صدری‌نیا در هر قسمت به سراغ یک موضوع چالشی و دغدغه‌مند می‌رود. محمد دلاوری در این برنامه ماجراجویی‌های جدیدی را در بازگشت به آنتن تلویزیون تجربه کرده است.

همان روز ساعت 20:30، قسمت بیست و چهارم مستند «ماجرای امروز» هم از شبکه افق پخش خواهد شد؛ این مجموعه روایتی از زندگی شهدای مدافع امنیت است که در راه حفظ امنیت جامعه و مقابله با آشوبگران به شهادت رسیدند. محسن اردستانی رستمی، کارگردانی ماجرای امروز را بر عهده داشته است.

از دیگر مستندهایی که شبکه افق برای این هفته در نظر گرفته می‌توان به «دردانه‌ها» برای ساعت 19 و «رنج ترنج» برای ساعت 20:30 روز جمعه اشاره کرد.

رنج ترنج، مجموعه‌ای با تهیه‌کنندگی امیرحسین جان‌پناه و کارگردانی کیومرث محمد چناری است که درباره بانوان تاثیرگذار سوریه در زمان جنگ ساخته شده است.

آخرین اخبار

مستندهای شبکه افق از اقتصاد مقاومتی تا مفاخر ایران زمین روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی مستندهای آدینه شبکه افق بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟» مستندهای شبکه افق در دومین ماه تابستان؛ از زائر غریب کربلا تا بزرگراه همت و رخ مادر عملکرد سه ساله مدیریت شهری تهران روی میز جهان آرا «تازه نفس» با روایتی از نخبه قرآنی ایران صریح و شفاف با دبیر هیئت رئیس مجلس: ما هم باید پاسخگو باشیم «فرزند کبیر کوه»، روایتی از شهید هسته‌ای در شبکه افق سیما فصل دوم مجموعه مستند «رخ‌ مادر» به افق رسید انتخابات آمریکا و بایسته‌های سیاست خارجی واقع‌بینانه از تبلیغ تا آبادانی، داستان یک طلبه در محروم‌ترین نقطه ایران پخش مستند «شکارچی مجازی» با موضوع آزار و اذیت دختران و زنان «دل‌نوا» دل عاشقان حسین (ع) را تا کربلا می‌برد راهکارهای عملی برای زندگی سالم با محوریت طب سنتی در «انارستان» سومین قسمت ویژه برنامه «خیابان آزادی» به روی آنتن افق راز خوانش انقلاب اسلامی از سوژه‌ها مستند «اشک» روایتی متفاوت از سوگواری بر سالار شهیدان روایتی از شهید تاسوعا از قاب شبکه افق تله‌تئاتر «کاتب اعظم» تاسوعا و عاشورا پخش می‌شود روایت یکی از کهن‌ترین عزاداری محرم در مستند «آبی برای سقایی» گنجینه نواهای عاشورایی «مثل سرو» نمادی از حیات شهدا «سید معطر» ذاکری که تنها به عشق اهل بیت می‌خواند تدارک مستندهای ویژه شبکه افق برای ایام محرم افق محرمی سیما «گوهرشاد» به روی آنتن افق هفته عفاف و حجاب با ویژه برنامه «خیابان آزادی» در ستاد امر به معروف چه می‌گذرد؟ این است حقیقت غرب: بازداشت به خاطر چند پست در صفحه شخصی روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها