مشاهده خبر

پنج شنبه 17 خرداد 1403

وقتی استاندارد «استاندارد» ایران بالاتر رفت

ویژه برنامه «شهید جمهور» با موضوع دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه استاندارد، پنجشنبه شب 17 خردادماه روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، محمدرضا نصیری - کارشناس حوزه استاندارد – در استودیو حضور یافت و به مرور مهمترین دستاوردهای سازمان ملی استاندارد در دولت رئیسی پرداخت.

حضور سازمان استاندارد ایران در عرصه‌های جهانی

او اظهار کرد: یکی از این دستاوردها حضور سازمان استاندارد در عرصه بین‌المللی است ضمن اینکه کنترل بازار، بحث مهم دیگری است که در همین عرصه و در دولت سیزدهم محقق شد.

ثبت هزار مجوز برند حلال برای محصولات ایرانی در دولت سیزدهم

نصیری افزود: در سه سال دولت رئیسی، سازمان استاندارد توانست رتبه نخست استانداردسازی منطقه‌ای را کسب کند، بازاری با یک و نیم میلیارد نفر جمعیت و بسیار پُر رونق؛ ضمن اینکه در حوزه برند حلال هم توانستیم بیش از هزار مجوز برند حلال برای محصولات ایرانی صادر کنیم.

کیفیت خودروهای ایرانی در دولت رئیسی چقدر تغییر کرد؟

این کارشناس حوزه استاندارد گفت: تا پیش از دولت سیزدهم، ابتدا خودروها پیش فروش می‌شدند و سپس مجوز استاندارد اخذ می‌شد ولی در دولت رئیسی این روند تغییر کرد، هم اخذ مجوز به قبل از فرآیند پیش فروش منتقل شد و هم دایره صدور مجوز استاندارد برای قطعات خودروها افزایش یافت ضمن اینکه پنج خودروی بی کیفیت هم دیگر تولید نمی‌شوند.

دستاورد مهم دولت سیزدهم؛ نشان استاندارد ایران جهانی شد

او خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم، برای نخستین بار استاندارد ایران جهانی شد و از این پس با نشان استاندارد ایران، می‌توان محصولات داخلی را در سراسر دنیا عرضه کرد.

پس از آن مهدی اسلام‌پناه - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد – در استودیوی شبکه افق حضور یافت.

شهید رئیسی نگاه بین‌المللی به استاندارد ایران داشت

او در گفت‌وگو با سید ساسان رئیسیان اظهار کرد: نگاه شهید رئیسی، نگاهی بین‌المللی به مسئله استاندارد داشت و حتی پیش از ریاست جمهوری هم در این زمینه شناخت خوبی به دست آورده بود؛ تقویت استانداردهای ملی، رویکرد اصلی او بود و پیوسته تاکید داشت باید کالای ایرانی را کیفیت بالا ساخته شود.

چرا شهید رئیسی بر توسعه برند حلال در ایران تاکید داشت؟

اسلام پناه افزود: 10 کشور برتر صادرکننده کالاها با نشان «حلال» کشورهای مسلمان نیستند که نشان می‌دهد بازار بزرگی برای این کالاها وجود دارد، بنابراین شهید رئیسی هم سعی داشت همین نگاه را در کشور حاکم کند و تحولی بزرگ در این زمینه به وجود بیاورد.

اولین واکنش رئیسی به گزارش کم فروشی در ایران

رئیس سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: اولین واکنش شهید رئیسی به گزارش سازمان استاندارد در مورد کم فروشی در بازار، قرائت آیه «وَيْلٌ لِلْمُطَفِّفِينَ» بود که البته با اقداماتی که صورت گرفت، در اردیبهشت 1403 میزان کم فروشی کالاها به 16.2 درصد رسیده است.

فایده سفرهای استانی شهید رئیسی؛ دستوری که زمان اخذ مجوز را 80 درصد کاهش داد

او ادامه داد: شهید رئیسی در جریان یکی از سفرهای استانی، بازدیدی از یک نمایشگاه داشت و با مدیر یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت‌وگو کرد، او به مشکلات اخذ مجوز اشاره کرد و شهید رئیسی همان موقع دستور رسیدگی صادر کرد که در نهایت زمان اخذ مجوز از 10 به دو روز کاهش پیدا کرد.

ارتقا 6 پله‌ای سازمان استاندارد ایران در دولت رئیسی

اسلام پناه با بیان اینکه با تلاشی که شهید رئیسی و مجموعه دولت سیزدهم انجام داد، جایگاه سازمان استاندارد ایران از 26 به 20 جهانی ارتقاء پیدا کرد که دستاورد مهمی محسوب می‌شود عنوان کرد: زیرا ایران را وارد بلوک کشورهای توسعه یافته از نظر استاندارد قرار داد.

پذیرش نشان استاندارد ایران توسط 160 کشور دنیا در دولت سیزدهم

رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: به همت دولت رئیسی استاندارد ایران در عرصه جهانی مورد پذیرش قرار گرفته و توسط 160 کشور مورد قبول است، در واقع گواهی استاندارد جمهوری اسلامی امروز در عرصه تجارت جهانی مورد تایید است.

نگاه شهید رئیسی به سازمان استاندارد ناظر به حق الناس بود

او تصریح کرد: شهید رئیسی دغدغه‌های متعددی در زمینه استاندارد داشت که همه آنها ناظر به حقوق مردم بود، چون سازمان استاندارد را مدعی العموم در زمینه حق الناس می‌دانست.

شورای عالی استاندارد؛ رئیسی اولین رئیس جمهوری بود که بعد از 20 سال در این جلسه شرکت کرد!

اسلام پناه گفت: شهید رئیسی چهار بار در جلسه شورای عالی استاندارد حضور یافت در حالیکه طی 20 سال گذشته، هیچ کدام از این جلسه‌ها با حضور روسای جمهور برگزار نشده بود.

آخرین اخبار

روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها