مشاهده خبر

دو شنبه 7 خرداد 1403

شهید رئیسی؛ الگویی برای همه آنها که قصد خدمت دارند

برنامه تلویزیونی «جهان آرا» دوشنبه شب هفتم خردادماه با عنوان «رئیسی عزیز؛ مردمی، با کفایت، پرتلاش» پاسداشتِ یادِ آن‌ها که رجایی‌وار زیستند و بهشتی شدند، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان مهمان این برنامه بود؛ او با اشاره به اینکه ظهور شهید رئیسی در عرصه سیاسی کشور کم سابقه بود اظهار کرد: چون او جزو سیاستمداران همیشگی نبود، او حقوقدان و ناظری بر فعالیت‌های سیاسی به شمار می‌رفت و در زمان ریاست سازمان بازرسی، بر عملکرد دولتمردان نظارت می‌کرد.

پناهیان افزود: شنیده‌ام وقتی می‌خواست همراهی اطرافیان و خانواده‌اش را در انتخابات ریاست جمهوری جلب کند گفته بود قصدم این است که روشی را در عرصه سیاسی در پیش بگیرم که غیر از من پیش نمی‌گیرد.

رئیسی آمد تا حکمت سیاسی را وارد عرصه سیاست ایران کند

او ادامه داد: داشت رسم می‌شد که در مناظره‌های انتخاباتی هر کس طرف مقابلش را بیشتر بزند، رأی بیشتری هم خواهد آورد ولی شهید رئیسی می‌دانست عرصه سیاست جمهوری اسلامی نیازمند حکمت سیاسی است، منشی متفاوت با سیاست‌مداران و روش‌های همیشگی آنها.

پناهیان خاطرنشان کرد: او این خلأ را دید به همین دلیل شاید علیرغم میل باطنی خودش و دوستانش، وارد میدان شد آن هم در حالیکه برخی دلسوزان به او می‌گفتند وارد انتخابات نشو و خودت را خراب نکن.

آیت‌الله آل هاشم و امیرعبداللهیان الگوی متفاوتی بودند

او با بیان اینکه امام جمعه شهید تبریز، ما را به یاد ائمه جمعه اوایل انقلاب می‌انداخت، البته حیات او هم اینگونه بود گفت: در دوره شهید امیرعبداللهیان هم دیپلماسی خاصی حکمفرما بود، همان نوع از سیاست‌ورزی که در دوره‌ای موجب کنار گذاشتنش از وزارت امور خارجه شده بود.

رئیسی استانداردهای سیاست را در ایران بالا برد

پناهیان تصریح کرد: حضور شهید رئیسی، استانداردهای ساحت سیاست را در جامعه ایرانی تغییر داد و ارتقاء بخشید؛ او تفاوت خودش را با دیگران می‌دانست و این تفاوت را به منصه ظهور رساند.

دروغ بزرگی که درباره رئیسی گفتند

او ادامه داد: دیوار کشیدن در پیاده‌روها و خیابان‌ها توسط رئیسی، دروغی بود که یک سیاستمدار گفت و البته از آنها در تاریخ اثری نمی‌ماند؛ چنین افرادی از آمدن رئیس می‌ترسیدند.

دولت رئیسی ترس برخی‌ها از مذهبی‌ها را از بین برد

پناهیان با بیان اینکه با روی کار آمدن رئیسی، ترسی که برخی از حزب‌اللهی‌ها و مذهبی‌ها داشتند ریخت هر چند دروغ‌های زیادی علیه او ساخته می‌شد عنوان کرد: گاهی خداوند با خون شهید، تهمت‌ها را آشکار می‌کند و رئیسی هم چنین سرنوشتی الهی داشت.

او افزود: آثار سوء حرف‌های قبلی، در کسانی که در انتخابات شرکت نکردند وجود داشت ولی محور سیاست‌ورزی رئیسی، مردم‌داری بود و سعی داشت این اثر را از بین ببرد.

شهید رئیسی درد این مملکت را فهمیده بود و فریاد می‌زد

پناهیان خاطرنشان کرد: یکی از وجوه حکمت سیاسی شهید رئیسی این بود که درد این مملکت را شناخته بود و آن را فریاد می‌زد یعنی همان «بوروکراسی» که منجر به نابودی این مملکت خواهد شد مگر اینکه تحولی را شاهد باشیم؛ بوروکراسی ایران را جزو آخرین کشورها در سهولت کسب و کار قرار داده بود ولی در این زمینه شاهد تحولی در دولت سیزدهم بودیم.

کاش رئیسی مدتی هم در مجلس بود و تحول‌آفرین می‌شد

او ادامه داد: سیاست‌ورزی حکیمانه این نیست که بیاییم و گفتاردرمانی کنیم، یعنی از اهرم‌های اشتباه برای راه انداختن کار کشور بهره ببریم؛ کاش شهید رئیسی زنده می‌ماند و مدتی هم در مجلس، همان حرکتی را که شروع کرده بود در آنجا ادامه می‌داد.

با آدم خوب کار مملکت درست نمی‌شود!

پناهیان افزود: برخی فکر می‌کنند گره مشکلات فقط با حضور آدم‌های خوب باز می‌شود در حالیکه وقتی آدم‌های خوب وارد میدان می‌شود دست و پایشان در بوروکراسی کشور بند می‌شود.

برخی رسانه‌های داخلی همان راه BBC را می‌روند

پناهیان عنوان کرد: برخی رسانه‌ها در کشور، مثل BBC و VOA  کار می‌کنند؛ من و تو هم به همین دلیل تعطیل شد چون در داخل ایران مشابهشان بود و چه نیازی به شبکه‌ی خارجی؟

بوروکراسی و امضاهای طلایی؛ زهر تلخ جامعه ایرانی

او با بیان اینکه اگر بوروکراسی کاهش نیابد و قوانین اضافی حذف نشوند، امضاهای طلایی شکل می‌گیرند و رسانه‌ها برای بازی دادن مدیریت تخصصی کشور و واگذاری آنها به افراد جناحی و سیاسی مجال می‌یابند گفت: به این ترتیب هیچ وقت کشور درست نخواهد شد.

توصیه پناهیان به نامزدهای ریاست جمهوری: روش رئیسی را در پیش بگیرید

پناهیان در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار کرد: از همه کسانی که می‌خواهند نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوند، روش شهید رئیسی را در مناظره‌ها در پیش بگیرند؛ برخی تخریب‌ها در گذشته به گونه‌ای بوده که کار به شکایت در دادگاه و محکومیت کشیده است.

او ادامه داد: مناظره‌ها باید محل ارائه برنامه‌ها و نقد آنها باشد ولی بعضی کار را به فحاشی می‌کشانند، آن هم بر اساس این دروغ بزرگ که دو قطبی شدن، مشارکت را افزایش می‌دهد.

قصد تقدیس رئیسی را نداریم ولی حقیقتا الگوی سیاسی امروز ماست

پناهیان تصریح کرد: شهید رئیسی یک الگو بود البته قصد تقدیس او را نداریم و نمی‌خواهیم بگوییم همه چیز تمام بود و همه ویژگی‌های لازم را داشت، اما در خلوص نیت او تردیدی نداریم. او تصمیم گرفت فدای انقلاب و مردم شود و نامزدهای انتخابات پیش رو هم باید چنین تصمیمی بگیرند.

آخرین اخبار

روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها