مشاهده خبر

یک شنبه 6 خرداد 1403

او که یار رئیس جمهور شهید بود/ ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی به روایت مدیرعامل خبرگزاری ایرنا

برنامه تلویزیونی «جهان آرا» شنبه شب پنجم خردادماه با عنوان «خادمان ملت، شهدای جمهور» پاسداشتِ یادِ آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی و شهید سید مهدی موسوی روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، سید مجتبی موسوی - برادر شهید سید مهدی موسوی – سرتیم حفاظت شهید آیت‌الله رئیسی – در استودیو حضور یافت؛ او با اشاره به اینکه شهید موسوی سردار سپاه بود ولی هیچ وقت به دنبال درجه و مقام نبود اظهار کرد: گاهی به شوخی و در پاسخ به این سوال که درجه‌اش چیست می‌گفت تب‌سنج همراهم نیست تا بگویم.

او افزود: برادرم شب و روز خود را برای کار و وظیفه‌اش گذاشته بود و خود و تیم تحت امرش خستگی‌ناپذیر فعالیت می‌کردند و ویژگی بارز او، اخلاص در عمل بود که هیچ وقت به دنبال نمایش دادن نبود.

برادرم نه اهل سوء استفاده بود نه اهل استفاده

برادر شهید موسوی با بیان اینکه شهید موسوی نه تنها اهل سوء استفاده از جایگاهش نبود بلکه اهل استفاده هم نبود گفت: به طوری که حتی در خانه مسکونی‌مان تا یک سال برق و گاز نداشتیم ولی او به هیچ کس سفارش نکرد که اشتراک ما زودتر وصل شود؛ یک سال با بخاری نفتی سر کردیم در حالیکه با یک تلفن او، همه اینها فراهم می‌شدند.

فرمانده حفاظتی که بیشتر به فکر مردم بود

او ادامه داد: شهید موسوی با اینکه در کارش جدیت داشت ولی نمی‌خواست مردمی که با هزار امید به دیدار رئیس جمهور آمده بودند را نا امید کند؛ اگر هم امکان دیدار رو در رو نبود نامه‌های مردم را می‌گرفت و به رئیس جمهور می‌رساند چون عقیده داشت خدمت به مردم، این دنیا و آن دنیا را می‌سازد.

شهید موسوی همیشه نفر آخر می‌رسید!

موسوی خاطرنشان کرد: او آن قدر برای کارش اهمیت قائل بود و جدیت داشت که در مهمانی‌ها نفر آخر می‌رسید و ما می‌گفتیم بگذارید بچه‌هایش اول او را ببینند.

نمی‌خواهم رئیس جمهور فرمانده حفاظتش را دست به عصا ببیند

برادر شهید سید مهدی موسوی گفت: محمود کریمی تعریف می‌کرد زمانی که شهید موسوی با پای شکسته در محل کار حاضر شده بود و عصا به دست داشت، به محض دیدن آیت‌الله رئیسی عصایش را پشت شمشادها پرتاب کرد و گفت نمی‌خواهم رئیس جمهور فرمانده حفاظت خودش را دست به عصا ببیند.

روزی که سید مهدی برات شهادت را گرفت

او ادامه داد: در آخرین دیدار شهید با پدر و مادرم حضور داشتم، قبل از آن اصرار داشت که حتما بروم و ببینمش و منتظر ماند تا برسم؛ چند بار دست پدر و مادرم را بوسید و از آنها خواست دعا کنند شهید شود؛ پیش از آن هم به حرم حضرت معصومه(س) رفته بود و گویا همین دعا را داشت.

جهان آرا برنامه مقدس صدا و سیماست

علی نادری – مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی –  دیگر مهمان این برنامه بود؛ او در گفت‌وگو با محمدرضا باقری اظهار کرد: جهان آرا یکی از برنامه‌های راهبردی و مقدس صدا و سیماست، این را هم از شهید رئیسی یاد گرفتم که یک برنامه‌ می‌تواند تقدس پیدا کند و این به خاطر ماهیت و محتوای جهان آراست و چه بهتر که تبیین شخصیت فردی و مدیریتی آیت‌الله رئیسی در چنین برنامه‌ای صورت بگیرد.

رئیسی به 18 میلیون رأی خود متکی نشد

نادری افزود: شهید رئیسی همواره می‌گفت گفتمان من، همان گفتمان امام و رهبری است؛ به این معنا که خودش را از میان برداشته بود با اینکه 18 میلیون رأی مردم را داشت آن هم در حالیکه برخی با اتکا به رأی‌هایشان، مسیر دیگری را در پیش گرفتند.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: رئیسی معتقد بود ولی فقیه در زمان غیبت نیابت امام عصر(عج) را دارد و بر این مبنای گفتمانی و اعتقادی، رویکرد دولتش هم تمهید مطالبات و منویات رهبری بود.

رویکرد رئیسی باز کردن درها به روی مردم بود

او ادامه داد: شهید رئیسی در هر سمت و جایگاهی که بود، عامل تحول شد و حتی زمانی که به عنوان تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد، سعی کرد درها را به روی مردم باز کند. از جمله نخستین کارهایی که انجام داد، افزایش 26 هزار پرس غذای آستان بود تا مردم بیشتری روزانه از آن استفاده کنند و البته کارهای دیگر انجام داد که موجب تحول آستان قدس شد.

رئیسی محبوبیت قوه قضائیه را 8 برابر کرد

نادری با بیان اینکه زمانی که رئیسی رئیس قوه قضائیه شد، محبوبیت این قوه کمتر از 10 درصد بود خاطرنشان کرد: ولی در پایان دوره مسئولیتش، این رقم به 80 درصد رسید.

خیلی‌ها می‌خواستند رئیسی را از نامزدی ریاست جمهوری منصرف کنند

مدیرعامل ایرنا افزود: بسیاری قصد داشتند رئیسی را از کاندیداتوری برای ریاست جمهوری منصرف کنند و دلایلی هم داشتند ولی او عقیده داشت وقتی تکلیف من مشخص است، چرا باید عافیت‌طلب باشم هر چند جایگاه فعلی من خوب و مطمئن است.

رئیسی بزرگ‌ترین کارزار مقابله با فساد را به راه انداخت

او با بیان اینکه رئیسی همان شخصی بود که بزرگ‌ترین کارزار مقابله با فساد را به راه انداخت و بزرگ‌ترین فاسدان را پای میز محاکمه آورد گفت: همین مسئله موجب امیدواری مردم شده بود چون می‌دیدند ساختار در حال اصلاح خود و مقابله با فساد است و این تجربه در زمان ریاست جمهوری هم تکرار شد.

رئیسی تاکید داشت عنوان «آیت‌الله» برایش نگذارند

نادری تصریح کرد: یک بار رئیسی با عتاب به رئیس دفترش گفت به شما تاکید کرده بودم به دوستان رسانه‌ای بگویید برای من از عنوان «آیت‌الله» استفاده نکنید.

حمله به رئیسی با هدف حمله به انقلاب بود

او افزود: حمله‌کنندگان و طعنه‌زنندگان به رئیسی، سه دسته بودند، گروهی دشمن، گروهی رقیب و برخی هم حسود که چون رویشان نمی‌شد با آرمان‌ها و شعارهای انقلابی مقابله کنند، چون رئیسی را نماد این شعارها و آرمان‌ها می‌دانستند به او می‌تاختند.

آخرین اخبار

شجاعت و درایت تؤامان یک رهبر مستند «وداع با اسلحه» در کافه مستند ۲۴ ساعت به افق فلسطین؛ بزرگداشت سالگرد برنامه‌ای که تاریخ‌ساز شد از قانا تا بیروت روایت پیروزی مقاومت نبردی نهایی برای صهیونیست‌ها و مقاومت «مرزهای مقاومت» به کافه مستند رسید وقتی ترور جواب نمی‌دهد «نسیم حیات» روایتی از ۳۳ روز مجاهدت در برابر پنجمین ارتش قدرتمند دنیا روایت «قدر‌ مطلق» از یک جنایت رژیم صهیونیستی «قهرمانان مقاومت» با روایتی از شهید ابو مهدی المهندس به روی آنتن افق مستند اسرائیلیسم در کافه مستند تدارک ویژه شبکه افق در پی شهادت سیدحسن نصرالله راه او و هدف او جاری است فصل جدید سلام به آینده در راه است مستند بانو؛ روایتی از ایثارگری یک مادر شهید وقتی ثانیه شمار عمر صهیونیست‌ها چمشک می‌زند از تجهیزات بنجل غربی تا تشکیل یگان زرهی سپاه «سلام به آینده» چطور استعدادها را شناسایی کرد/ نخبگانی که کمتر دیدیم ویژه برنامه «جهان‌آرا» در هفته دفاع مقدس مروری بر زندگی علما در مستند «سعادتمندان» یادی از شهیدان کشوری و شیرودی در سریال «سیمرغ» اسناد منتشر نشده جنگ روی میز شبکه افق نجار زندگی؛ از چوب تا زندگی دوباره رنگ و بوی دفاع مقدس در مستندهای افق ّسفرنامه‌ای قرآنی به روی آنتن افق سیما هفته پایانی تابستان همراه با افق سیما بلوغ سینمای دفاع مقدس در دهه 90 تثبیت شد مستند ویژه شبکه افق در هفته وحدت فلسفه رویکرد آزمون و خطا در کنکور هر سال چیست؟ ادبستان آل طاها؛ الگویی برای تربیت نسل آینده مستندهای ویژه افق در هفته پایانی تابستان بررسی «عملیات دماوند» در کافه مستند فیلم‌های سینمایی آدینه شبکه افق بازپخش مستند «سرزمین ستاره ها» با نگاهی به جلسات خانگی قرآن روایتی متفاوت از بافتار اجتماعی و سیاسی زمانه امامین عسکریین «کنشگری عفاف و حجاب در فضای مجازی» با حضور سعیدیسم در افق برنامه مورد علاقتو گوش کن! بازپخش پرده خوانی سینمای جنگ از دریچه افق سیما «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود نوشت افزار ایرانی و مسئله هویت‌یابی نسل فردا صنعت هزار توی خودرو در ایران: شرکت‌هایی که به جای ایمن‌سازی، گاوداری می‌کنند مجموعه مستند «خسته نباشید» به روی آنتن افق سیما مهرآفرین؛ روایتی جدید از بزرگراه همت سفر به اعماق ایران با شبکه افق؛ از رخ مادر تا پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس عقلانیت حسینی یا کارناوال حکومتی؟ بررسی جریان شناسی حوادث حوزه مروی از ابتدا تا کنون اگر بنیانگذار تلگرام به جای فرانسه در ایران دستگیر می‌شد، رسانه‌ها چه می‌کردند؟ پذیرایی از زائران عراقی حرم رضوی در «السلطان» فرشتگان؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رازهای رهبری حزب الله به روی آنتن افق

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها