مشاهده خبر

چهار شنبه 27 دی 1402

حمله‌ای موشکی و اقدامی کاملا حقوقی

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» چهارشنبه شب 27 دی ماه با موضوعاتی همچون پاسخ موشکی ایران به گروه‌های تروریستی، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، ارتباط زنده اینترنتی با حسن عظیم‌زاده – خبرنگار اعزامی به جنوب لبنان – برقرار شد؛ او گفت: حزب‌الله لبنان از صبح امروز تاکنون پنج بیانیه صادر و از هدف قرار دادن یک شهرک صهیونیست‌نشین و چهار محل تجمع سربازان اسرائیلی خبر داده است.

عظیم‌زاده خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها بارها به این مسئله اعتراف کرده‌اند که بزرگ‌ترین دستاورد حزب‌الله در شمال اراضی اشغالی این است که اهالی جنوب لبنان، همچنان در منازل خود حضور دارند ولی شهرک‌های صهیونیست‌نشین تا عمق پنج کیلومتری خالی از سکنه شده‌اند.

جیش‌الظلم زخم کهنه‌ای بود که باید پرونده‌اش بسته شود

در ادامه حمیدرضا غلام‌زاده - تحلیل‌گر حوزه بین‌الملل – در استودیو حضور یافت؛ او اظهار کرد: امثال گروه‌های جیش الظلم، زخم‌های کهنه‌ای هستند که به تدریج باید از آنها هم انتقام گرفت و برای بستن پرونده‌شان اقدام کرد تا سرانجام نوبت به ریشه اصلی یعنی آمریکا و اخراج کامل آنها از منطقه برسد.

غلام‌زاده گفت: اگر آمریکا توانمندی نظامی، اقتصادی و شرایط اجتماعی و بین‌المللی لازم را داشت، لحظه‌ای در حمله به ایران دریغ نمی‌کرد.

چرا عراق از ایران به شورای امنیت شکایت کرد؟

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه عملیات سپاه علیه گروه‌های تروریستی تنش‌زا نیست ولی برای منطقه شگفت‌انگیز بود اظهار کرد: پول فروش نفت عراق در اختیار آمریکاست بنابراین همیشه دستشان زیر ساطور ایالات متحده قرار دارد؛ شکایت عراق از ایران به شورای امنیت، نشان‌دهنده حضور آمریکا در پشت پرده است.

او افزود: وزارت امور خارجه عراق از طیف همسو با ایران نیست به همین دلیل طبیعی است که کارسازی متفاوتی را انجام دهد.

عملیات موشکی سپاه یک اقدام حقوقی بود

غلام‌زاده تصریح کرد: اقدام ایران در ضربه زدن به عوامل تروریستی در اربیل، یک اقدام حقوقی و طبق قواعد بین‌المللی است، اطلاع‌رسانی به کشورهای همسایه هم صورت گرفته ضمن اینکه ایران دارای پیمان امنیتی با عراق است که در صورت عدم تامین امنیت مرزها، جمهوری اسلامی وارد عمل خواهد شد.

به گفته او، مطرح شدن شکایت عراق در شورای امنیت، منجر به صدور قطعنامه نخواهد شد.

آیا قطع رابطه جیبوتی با ایران مهم بود؟

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: فشار به جیبوتی و مراکش برای قطع رابطه چند سال قبل با ایران، به خاطر حضور آنها در تنگه‌های باب المندب و جبل الطارق بود، ولی متحد ایران یعنی یمن، به صورت مستقل وارد عمل شده و این منطقه را در اختیار گرفته است.

اسم رمز مقابله حقوقی با رژیم صهیونیستی

به گفته غلام‌زاده، رژیم صهیونیستی دارای هویت حیثیتی برای جهان غرب به خصوص آمریکا دارد به همین دلیل هرجا احساس خطر کنند، با هم متحد خواهند شد.

او عنوان کرد: به کار بردن واژه آپارتاید در مورد اقدامات رژیم صهیونیستی، باید از همان ابتدا صورت می‌گرفت ولی حالا هم که توسط آفریقای جنوبی مطرح شده، تاثیرگذار است چون اگر گفتمان مقاومت به سمت نسل‌کشی برود، موجب عقب‌نشینی غربی‌ها خواهد شد.

یهودیانی آمریکایی که مخالف نتانیاهو هستند

بعد از پخش قسمت اخبار و مرور آخرین تحولات در میدان جنگ غزه؛ ارتباط زنده اینترنتی با فرانک امسپاک - تحلیل‌گر مسائل سیاسی از آمریکا – برقرار شد؛ او گفت: برخی از آمریکایی‌ها از دست راستی‌های اسرائیل دفاع می‌کنند و بعضی هم دیدگاه انتقادی دارند که یهودی هم هستند.

امسپاک خاطرنشان کرد: بروز اختلاف تدریجی میان حامیان آمریکایی رژیم صهیونیستی مشهود است به طوری که سازمان‌های یهودی به نقد نتانیاهو پرداخته و اقدامات او را تجاوز به تمامیت ارضی فلسطین می‌دانند.

به گفته او، این دسته از یهودیان به رویکرد دولت بایدن نسبت به رژیم صهیونیستی هم انتقاد دارند.

تاثیر انقلاب اسلامی در تحول شعر آیینی ایران

مهمان پایانی برنامه، مصطفی محدثی خراسانی از شاعران مشهور معاصر بود؛ او گفت: پیروزی انقلاب به ناگاه تغییری در شعر آیینی ایجاد کرد به طوری که شعر معروف «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود...» سروده شد و آن مظلومیت منفعل قدیمی را به رویکردی عزت‌مندانه تحول داد.

ایرانیان 50 سال بعد چه برداشتی از حاج قاسم دارند؟

محدثی خراسانی خاطرنشان کرد: هر چه زمان بگذرد، ظرفیت‌های بیشتری از مکتب حاج قاسم سلیمانی کشف خواهد شد و اصولا هنوز زود است که دنیا او را بشناسد.

به گفته او، شخصیت‌هایی مثل رئیسعلی دلواری و میرزاکوچک خان امروز کاملا شناخته شده‌اند و قهرمان‌هایی مثل حاج قاسم که ابعاد بیشتری دارند، بعدا بیش از این‌ها شناخته می‌شوند.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها