مشاهده خبر

دو شنبه 11 دی 1402

چالشی دیگر برای رژیم صهیونیستی؛ باز شدن جبهه‌های جدید مقاومت

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین»، دوشنبه شب با موضوع بررسی آخرین تحولات جنگ غزه، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، سید هادی سید افقهی - کارشناس کارشناس مسائل غرب آسیا – در برنامه حضور یافت.

او با اشاره به اقدام آمریکا در به شهادت رساندن 10 نفر از نیروهای انصارالله در دریای سرخ اظهار کرد: آمریکا خود را به عنوان منجی دریای سرخ و تنگه باب المندب جا زده ولی انصارالله از همان ابتدا گفته بود با هیچ کشوری سر جنگ ندارد و تنها می‌خواهد جلوی کشتی‌های رژیم صهیونیستی یا کشتی‌هایی که برای اسرائیل محموله می‌برند را بگیرد.

سید افقهی افزود: ایالات متحده خود را درگیر جنگ خطرناکی کرده چون انصارالله اگر بخواهد، می‌تواند به راحتی هر کشتی مشخصی را هدف قرار دهد یا باب المندب را ببندد.

فرصت‌سوزی آمریکایی‌ها به جای فرصت‌سازی در دریای سرخ

این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: آمریکا خطای محاسباتی انجام داد و فرصت‌سازی را به فرصت‌سوزی تبدیل کرد؛ چون سوال این است که آمریکا چه نیازی به ائتلاف دارد در حالیکه خودش بیشترین تجهیزات را در منطقه دارد؟ در واقع می‌خواهد برای خود اعتبارآفرینی کند ولی از ائتلاف اولیه 43 کشور، تنها 6 کشور باقی مانده و جهان، انزوای آمریکا را مشاهده کرد.

آیا تحریم دریایی یمن به کشتی‌های آمریکایی هم می‌رسد؟

او با بیان اینکه عقب‌نشینی ناو هواپیمابر آمریکا از منطقه، نشانه‌ای از اختلاف داخلی است خاطرنشان کرد: این امکان هم وجود دارد که انصارالله همه منافع ایالات متحده را در منطقه مورد حمله قرار دهد.

به گفته سید افقهی، ادامه جنگ غزه می‌تواند تحریم کشتی‌های رژیم صهیونیستی را به کشتی‌های مختلف آمریکایی هم گسترش دهد.

آیا مذاکره میان حماس و اسرائیل شروع شده است؟

این کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: اعلام شده که هنیه، دبیرکل جهاد اسلامی و دیگر نمایندگان گروه‌های فلسطینی همراه با رئیس موساد به قاهره رفته‌اند و مذاکراتی داشته‌اند، نقش قطر در میانجی‌گری در حال کاهش است.

او افزود: طرح پیشنهادی برای اتمام جنگ با چهار محور ارائه شده که شامل آتش‌بس موقت، آزادی 140 اسیر رژیم صهیونیستی و آزادی 420 اسیر فلسطینی، تمدید دو هفته‌ای آتش‌بس و مذاکره برای صلح و افزایش ورود مواد غذایی به نوار غزه است.

سید افقهی خاطرنشان کرد: تشکیلات خودگردان اعلام کرده با شکل‌گیری حکومت تکنوکرات مخالف هستند و حماس و سایر گروه‌های مقاومت هم کل این مسئله را زیر سوال برده‌اند چون فعلا دست بالا را در جنگ دارند.

نشانه‌های تغییر نظم جهانی و نقش ایران در آینده دنیا

او گفت: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها خودشان معتقدند دنیا دیگر مدیریت تک قطبی را بر نمی‌تابد ضمن اینکه طوفان الاقصی ضربه محکمی به اسرائیل زد، یعنی رژیمی که نماینده آمریکا در منطقه بود.

سید افقهی با بیان اینکه در این بین ایران عضو شانگهای و بریکس شده است افزود: آشتی با عربستان سعودی و توسعه روابط با کشورهای منطقه هم نشان می‌دهد جمهوری اسلامی به دنبال تثبیت نقش خود در نظم نوین جهانی است.

موضع‌گیری اخیر روسیه نباید موجب بر هم خوردن همکاری‌های راهبردی شود

او ادامه داد: بعضی موضع‌گیری‌های روس‌ها مثلا در مورد جزایر سه گانه، موجب ناراحتی ما شد و ایران، اعتراضش را هم به این کشور اعلام کرد ولی صرف یک موضع‌گیری که بعدا اصلاح می‌شود، نباید موجب بر هم زدن همکاری‌های راهبردی امنیتی و اقتصادی در سطح بین‌المللی شود؛ گفته‌های لاوروف و سفیر روسیه در ایران، ملاک است، همان چیزی که علنا گفته‌اند.

 

ایستادگی افسانه‌ای مردم فلسطین مثال‌زدنی است

در ادامه، ارتباط زنده اینترنتی با محمدالنجار - شهروند فلسطینی- برقرار شد؛ او گفت: ایستادگی افسانه‌ای مردم فلسطین با وجود بمباران و ویرانی گسترده، در ویدئویی که از اردوگاه جبالیا منتشر شده دیده می‌شود.

النجار خاطرنشان کرد: شلیک راکت از شمال نوار غزه به سرزمین‌های اشغالی، ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر تحت کنترل داشتن این منطقه را زیر سوال برد.

همه دروغ‌های اسرائیلی‌ها یک به یک آشکار شده است

ارتباط زنده تصویری با نجاح محمد علی - کارشناس مسائل سیاسی از لندن – بخش بعدی برنامه به افق فلسطین بود.

او گفت: روزنامه هاآرتص چند روز قبل به گزارش و گفته‌های مقامات ارتش رژیم صهیونیستی استناد کرده و نوشته است بیشتر افراد غیر نظامی که در جشنواره موسیقی منطقه ریعیم کشته شده‌اند توسط پهپادها و بالگردهای اسرائیلی هدف قرار گرفته‌اند.

محمد علی خاطرنشان کرد: کارشناسان ثابت کرده‌اند که کشتار کودکان توسط حماس و همچنین زنان باردار دروغ محض بوده چه اینکه حتی یک زن باردار هم در آن منطقه حضور نداشته است.

به گفته او، بایدن همان ابتدا به گفته‌های نتانیاهو استناد و دروغ‌های او را تایید کرد ولی بعدا کاخ سفید بیانیه‌ای داد و این مسئله را اصلاح کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: بعد از فاجعه بیمارستان المعمدانی، بی بی سی مستندی پخش کرد که نشان می‌داد فیلم مورد ادعای رژیم صهیونیستی، مونتاژی و صداگذاری شده است.

گاردین هم نتوانست چشم بر حقیقت ببندد

او با بیان اینکه رسانه‌ها در انگلستان بیشتر در اختیار رژیم صهیونیستی هستند عنوان کرد: در جریان جنگ غزه دیدیم که حتی روزنامه‌ای مثل گاردین نوشته است ما در گذشته فکر می‌کردیم اقدامات اسرائیل دفاع مشروع است ولی حالا می‌بینیم اینگونه نیست.

محمد علی گفت: شبکه‌های آمریکایی مثل فاکس‌نیوز برنامه‌هایی دارند و کارشناسانی را می‌آورند که حماس را محکوم کنند ولی در نهایت مسئله برعکس می‌شود و حقیقت گفته می‌شود.

بعد از بخش اخبار جنگ؛ ارتباط زنده تصویری با رابرت فانتینا - استاد دانشگاه از کانادا – برقرار شد.

نتانیاهو؛ جنایتکاری جنگی که همچنان مصونیت دارد

او گفت: فلسطینی‌ها می‌دانند که نتانیاهو مسئول اصلی نسل‌کشی در غزه است؛ نخست وزیر رژیم صهیونیستی خود را در صحنه بین‌المللی به عنوان یک جنایتکار معرفی کرده است.

فانتینا با بیان اینکه بعید می‌دانم دادگاه بین‌المللی برای رسیدگی به اتهامات نتانیاهو تشکیل شود عنوان کرد: آمریکا همچنان از او حمایت کرده و نمی‌گذارد چنین دادگاهی برگزار شود.

به گفته این استاد دانشگاه، حمایت آمریکا از نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه کاملا مشهود است.

طوفان الاقصی، همان اتفاق بزرگ قبل از ظهور است

مهمان بعدی برنامه، رضا برجی مستندساز نام آشنای کشورمان بود؛ او گفت: فلسطین رابطه‌ای مستقیم با مسئله ظهور دارد؛ همیشه فکر می‌کردم چه اتفاقی باید بیفتد تا ظهور رخ دهد که فهمیدم طوفان الاقصی همان اتفاق است.

برجی خاطرنشان کرد: این عملیات، پایان فرهنگ غرب را رقم زد؛ همان فرهنگی که ده‌ها سال از حقوق زنان، کودکان و حتی حیوانات می‌گفت ولی بیش از 80 روز است که در غزه، زنان و کودکان قتل‌عام می‌شوند و صدایی از غرب شنیده نمی‌شود.

باید به تولیدکنندگان «به افق فلسطین» دست مریزاد گفت

برجی افزود: باید به دست اندرکاران برنامه «به افق فلسطین» دست مریزاد گفت که اینگونه پای کار ایستاده و در مورد جنگ غزه و مظلومیت فلسطینی‌ها می‌گوید.

این عکاس و مستندساز جنگ با بیان اینکه مدیران رسانه‌ای و فرهنگی ما بیش از اینها باید به مسئله فلسطین بپردازند گفت: آنچه تاکنون انجام شده کم است.

اگر در غزه بودم از مادری که نان می‌پخت عکس می‌گرفتم

برخی تصریح کرد: اگر در غزه بودم، از ایستادگی مردم عکاسی می‌کردم؛ از مادری که برای خانواده‌اش نان می‌پزد و نشان می‌دهد زندگی در غزه جاری است.

او ادامه داد: دوربین من حتما پدری را سوژه می‌کرد که بر سر جنازه فرزندانش فریاد می‌زند همه اینها فدای قدس و فدای آرمان فلسطین

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها