مشاهده خبر

شنبه 9 دی 1402

اگر پیمان ابراهیم کامل شده بود...

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین»، شنبه شب با محوریت مباحث سیاسی حول جنگ غزه و همچنین حماسه 9 دی، از شبکه افق پخش شد.

1

در بخش نخست، سعدالله زارعی در برنامه حضور یافت؛ او با بیان اینکه شهید سید رضی موسوی از نخستین افرادی بود که در لیست ترور صهیونیست‌ها قرار گرفت اظهار کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، از بابت پشتیبانی و لجستیکی در سوریه دغدغه خاطری نداشت چون از جانب سید رضی اطمینان داشت و به همین دلیل همه تمرکز خود را روی عملیات‌ها می‌گذاشت.

آیا سوریه در مقابل صهیونیست‌ها کاملا ساکت است؟

زارعی خاطرنشان کرد: حداقل در 15 مورد، دولت سوریه به حملات صهیونیست‌ها جواب داده ولی باید ظرفیت نظامی سوریه نسبت به اسرائیل را هم مد نظر قرار داد.

او ادامه داد: درگیری همزمان با تکفیری‌ها و ترکیه و محدودیت‌هایی که از جانب آمریکا وارد می‌شود، از دیگر موانع پیش روی دولت سوریه هستند.

موازنه‌ای علیه اسرائیل در منطقه شکل گرفته است

زارعی با بیان اینکه بسیاری از پشتیبانان اسرائیل در تحلیل‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که این رژیم، هیچ آینده‌ای ندارد گفت: اکنون موازنه‌ای علیه اسرائیل ایجاد شده است.

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: واکنش سوریه نسبت به اقدامات صهیونیست‌، خویشتن‌دارانه بوده و خدشه‌ای به قدرت این کشور وارد نشده، در بیان عمومی هم کسی اسرائیل را به خاطر این بمباران‌ها تحسین نمی‌کند و عقیده ندارد که مشکل این رژیم، حل شده است.

او افزود: اگر عربستان سعودی به پیمان ابراهیم پیوسته بودند، گروهی دیگر از کشورها هم دنباله‌روی می‌کردند و فضایی ضد فلسطینی شکل می‌گرفت؛ طوفان الاقصی سبب شد عادی‌سازی روابط به محاق برود و افکار عمومی و حتی شیوه نگاه دولت‌ها هم تغییر کند.

زارعی خاطرنشان کرد: امروز حتی رئیس جمهور مصر که نخستین کشوری بود که روابطش را با اسرائیل عادی کرد، می‌گوید مقامات رژیم صهیونیستی باید مجازات شوند؛ این ادبیات در زبان حاکمان دیگر کشورهای عربی هم شنیده می‌شود.

نقطه ضعفی 70 ساله که طوفان الاقصی آن را پوشاند

این کارشناس مسائل منطقه گفت: یکی از نقطه ضعف‌های همیشگی فلسطینی‌ها، آشکار بودن همه اقداماتشان در مقابل صهیونیست‌ها بود به عبارتی همیشه تحت کنترل بودند.

به گفته او، طوفان الاقصی اما معادله را بر هم زد و با این حجم از امکانات جاسوسی که اسرائیل دارد، حماس توانست این عملیات را اجرا و صهیونیست‌ها را کاملا غافلگیر کند.

تلاش اسرائیل برای یک آتش بس موقت دوباره

او با بیان اینکه صهیونیست‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که جبهه مقاومت علیرغم اینکه به طور رسمی اعلام نشده، اما در همه مناطق علیه آنها باز شده است افزود: حزب الله لبنان درگیری‌های هر روزه دارد، مقاومت یمن دریای سرخ را به سمت اسرائیل بسته و نیروهای عراقی هم عملیات‌های خود را هر روز به انجام می‌رسانند.

زارعی خاطرنشان کرد: گمان من این است که اقدامات بیشتر این روزهای صهیونیست‌ها در سوریه، برای این است که جلوی گسترده‌تر شدن این جبهه را بگیرند.

او گفت: اسرائیلی‌ها همزمان به آمریکا فشار می‌آورند تا آتش‌بس موقت جدیدی را حاصل کند چون به بازسازی قوای خود دارند ولی حماس شرط و شروط خودش را دارد.

خبرنگار سوری: اسرائیل توان ادامه جنگ را ندارد

پس از آن یوسف الفروی - خبرنگار سوری - به صورت اینترنتی مهمان برنامه بود؛ او با بیان اینکه به نظر می‌رسد مجالی برای ادامه جنگ از سوی رژیم صهیونیستی باقی نمانده است گفت: آنها خسارات جانی و مالی فراوانی دیده‌اند.

او خاطرنشان کرد: اسرائیل به مدت طولانی تلاش کرد تصویری ترسناک از حماس ارائه دهد ولی جنگ غزه همه این تلاش‌ها را با شکست مواجه کرد.

الفروری گفت: تصویری واضح از رژیم صهیونیستی به جهان مخابره شده و آنها دیگر نمی‌توانند چهره دروغینی از خود را به مردم دنیا نشان دهند.

آمریکا 9 الگو برای انقلاب رنگی در سال 88 تهیه کرده بود

در ادامه، علی محمد نائینی - رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه 9 دی – مهمان برنامه شد؛ او گفت: زمینه‌ی فتنه 88 در سال 78 چیده شد، و این پیام به اندیشکده‌های غربی داده شد که می‌توان در ایران به اغتشاش و فتنه پرداخت؛ پیش از انتخابات 88 هم آمریکا 9 الگو برای تحقق انقلاب رنگی در ایران طراحی کرده بود و حتی واکنش ایران هم پیش‌بینی شده بود.

نائینی خاطرنشان کرد: انقلاب رنگی در 22 کشور تجربه شده و در 18 کشور هم به نتیجه رسیده بود، بستر اصلی آن هم انتخابات است که با عملیات ادراکی و شناختی، انتخابات را مهندسی شده معرفی کرده و باورهای اساسی مردم را با اردوکشی خیابانی، تغییر می‌دهند.

روزی که BBC فکر می‌کرد جمهوری اسلامی سقوط کرده است!

او ادامه داد: تمام سفارتخانه‌های غربی و تمام اندیشکده‌هایی که تجربه انقلاب رنگی داشتند، در سال 88 پای کار بودند؛ مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی هم در سال آن به پایان نظام جمهوری اسلامی اعتقاد داشتند.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه 9 دی با بیان اینکه در روز قدس آن سال شعار مرگ بر اسرائیل خط خورد، در روزهای بعد شعار مرگ بر آمریکا و در روز عاشورا، فرهنگ امام حسین(ع) هدف قرار گرفته بود افزود: حتی بی بی سی فارسی تیتر زده بود: سقوط تهران

او گفت: هتک حرمت عاشورا بود که مردم را در روزهای بعد خروش آورد و خودآگاهی مردم بود که حماسه 9 دی را رقم زد.

برخی مسئولان قبل از 9 دی فکر نمی‌کردند این همه آدم بیاید!

نائینی باب یان اینکه حتی برخی مسئولان هم از روز 9 دی، چنین برآوردی نداشتند عنوان کرد: آنها گمان نمی‌کردند این حجم از حضور مردم شکل بگیرد و فتنه را جمع کند ولی مردم، معادله را بر هم زدند و به میدان آمدند.

به گفته او، یک ساعت و نیم قبل از شروع رسمی مراسم، خیابان‌ها قفل شدند و دو ساعت بعد از مراسم هم صفوف حضور مردم به چند کیلومتر می‌رسید.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه 9 دی افزود: حضور مردم در 9 دی 88 را تشییع‌کنندگان میلیونی امام راحل و تظاهرات سال 57 قابل قیاس است.

نوارهایی که حاج قاسم در آخرین ماه‌های زندگی گوش می‌کرد

نائینی گفت: روزی حاج قاسم مکالمات بی سیم خود با شهدای دوران جنگ را خواست که در اختیارش گذاشتیم، بعدا شنیدم که در ماه‌های آخر زندگی، هر وقت فراغتی داشت، صدای شهدا را گوش می‌کرده است.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها